14
юни
2016

Как да използвате мобилно приложение с push notifications за ангажиране и задържане на клиенти

Тези известия са силни маркетингови инструменти, които можете да впрегнете ефективно във Вашата стратегия.

14
юни
2016
Как да използвате мобилно приложение с push notifications за ангажиране и задържане на клиенти
Какво всъщност представляват push notifications? Това са известия, които потребителите, свалили мобилното приложение, получават автоматично от него на своите смартфони и таблети, дори и да не го използват в момента. Те са считани за едни от най-ефективните инструменти за поддържане на интереса и активността на потребителите в сферата на мобилния маркетинг. Когато едно приложение има вградена система за push notifications, възникват два основни въпроса. Какви съобщения да се изпращат? Кога е най-доброто време за тяхното пращане?

Отговорите зависят от целевата аудитория. Тъй като мобилните устройства представляват високо персонализирани канали за комуникация, е важно да се възползвате от тази възможност. Колкото по-персонализирано е едно известие, толкова по-ефективно ще бъде то. Стратегията „всичко за всеки“ всъщност може да отблъсне хората, тъй като им казва: „ти си просто поредния потребител на мобилното приложение“.

Възвращаемостта от инвестицията в персонализирани push notifications е голяма. Според скорошно изследване, известията с високо ниво на персонализация получават с 293% повече отговори от генеричните съобщения, пратени на потребителите. Много други проучвания потвърждават, че персонализираните съобщения водят до повече отваряния на мобилното приложение и до по-честото и широкото му използване, като по този начин спомагат да се задържат повече клиенти.

Но къде всъщност започва персонализацията? Дали трябва персонализираните съобщения да се базират на поведението на потребителите, техните предпочитания или местоположение? Най-добре е да се обхванат всички тези фактори, както и да се избере внимателно по кое време на деня да се генерират известията. Ето няколко полезни идеи в тази насока:

Сегментиране на целевата аудитория: Най-добре е да сегментирате потребителите въз основата на широк набор от фактори като възраст, местоположение, пол и интереси. Важно е да използвате и данни за най-скорошната им активност на приложението. Ако искате да постигнете още по-висока ефективност, можете да разбиете всеки сегмент на още по-малки групи.

Най-добро време и честота: Проучванията показват, че известията изпратени през седмичните дни имат най-високата норма на ефективност. Те имат най-голям шанс да подтикнат потребителите към желаното действие. Въпреки това, всяко приложение е различно.

С използването на данните за активността на потребителите, Вие ще можете да определите кога те са най-отворени към нови съобщения. Ако имате бизнес за доставка на храна например, можете да се концентрирате върху часовете около обяд и след 18.00. Важно е да направите проучване преди да преминете към действие. Трябва също така да знаете, че изпращането на повече съобщения не Ви гарантира по-голям успех. Концентрирайте се върху да предложите правилното съдържание в правилния момент. След това наблюдавайте и измерете ефекта за да направите промени, ако се налага.

Push notifications, базирани на местоположението на потребителите: Едно добро мобилно приложение има както система за известия, така и функция за локализация. Когато двете се използват заедно, те могат да създадат едно изключително увлекателно и полезно потребителско преживяване. Ако една търговска верига изпраща известия за изгодни оферти на потребителите, които са в близост до магазините ѝ, те стават много по-привлекателни и увеличават шанса с продажба.

Съдържание, даващо най-добри резултати: Сегментирането на целевата аудитория ще Ви помогне да създадете най-ангажиращото съдържание. Ако определена група потребители се интересува от конкретен тип продукти, то други хора със същите характеристики и поведение най-вероятно също ще проявят интерес към тях. Също така, можете да предложите на същата група подобни и допълващи продукти чрез push notifications. Още един съвет: попитайте потребителите какъв тип съдържание предпочитат с нарочно съобщение изпратено когато включват приложението. Използвайте данните, за да доставяте още по-неустоими съобщения, свързани с Вашето мобилно приложение.

Използвайте известията, за да ангажирате потребителите отново: Системата за push notifications е ефективен инструмент за привличане на неактивни потребители. Това е така, защото известията отправят ясно послание и носят измерима стойност. Чрез тях можете да предоставите на потребителите полезни напомняния, персонализирани оферти, най-горещите новини и информация за статуса на техния профил. Ако чрез съобщенията давате нещо ценно на потребителите, ще ги задържите в дългосрочен период.

Потребителите имат все повече мобилни приложения на техните смартфони и таблети. С добре разработена маркетингова система за push notifications, Вашето приложение ще бъде максимално конкурентно. Ключът към успеха е персонализацията. Колкото по-лично е едно известие, толкова по-успешно ще е то. С подходящите инструменти за събиране и анализ на данни за потребителската активност, точно сегментиране на целевата аудитория и прецизиране на текста и времето за изпращане на съобщенията, можете да очаквате висока ефективност.
Искате професионално изработено мобилно приложение с push notifications и функция за локализация? Направете запитване сега.
Категории: Мобилни приложения (Android, iOS) Тагове: мобилни приложения, Мобайл маркетинг, Потребителско преживяване, Онлайн маркетинг, Дигитален маркетинг, Push notifications
Обратно