17
декември
2012

3 начина да правите допълнителни продажби през мобилно приложение

17
декември
2012
3 начина да правите допълнителни продажби през мобилно приложение

Вглеждайки се днес в пазара на приложения за смартфон и приложения за таблет, ще забележим, че конкуренцията е жестока. Излизането на този пазар с цена по-висока от тази на конкурентите може да се окаже много рискован ход. Точно поради тази причина някои компании прибягват към по-различен бизнес модел, който да им докарва желаните парични потоци. Като конкретен пример можем да посочим Freemium моделът, за който преди време писахме специализирана статия. Неговата концепция се обуславя от “първо пробвай, а после купи”. Генерално погледнато това не е откритието на 21-ви век, но технологичният подем позволява използването на доста интересни похвати.

Безплатното предлагане на изпипани мобилни приложения е един доказан метод за печелене на голям брой потребители. Но в крайна сметка не носи финикийски знаци на бизнеса, който го прави. Балансът между паричния поток и огромната потребителска база е много деликатен. Той автоматично рефлектира върху нивото на възвръщаемост на инвестицията, която е направена за приложението за iOS и/или приложението за Android.

Сега следва да разгледаме един конкретен пример, в който се правят допълнителни продажби по хитър начин.

Става въпрос за популярна състезателна игра CSR Racing, която има най-високият рейтинг от 5 звезди в AppStore на Apple. Играта се предлага за напълно безплатно сваляне и съответно никой няма против да я пробва.
До тук всичко изглежда нормално, стандартно, но идва интересният момент. Вътре в играта има екстри, които се доплащат допълнително. Хитрото е, че потребителят се увлича в игра и в един момент е необходимо да си купи някакъв ъпгрейд, гориво, нов автомобил. Фрапиращото е, че има неща, които струват по 90 евро. Според статия в TechCrunch, компанията създала CSR Racing е направила продажи за 12 милиона долара в рамките на един месец.
Какво е необходимо, за да се постигне подобен успех?
Първото и най-важно нещо е да се предложи стойност. Когато потребителите осъзнаят, че получават стойност, то на драго сърце ще направят допълнителни покупки.
Идеята на днешния ни пример е, че потребителят получава играта напълно безплатно, забавлява се с нея и когато реши, че иска нещо повече, си заплаща екстрите.

Заключение
Покупките през мобилно приложение отварят един нов хоризонт. За да достигнете до успеха чрез Freemium модела е необходимо да имате отлична идея и партньор, с който да я реализирате. Ако всичко е наред, то потребителите ще оценят нещата подобаващо.

Искате ли да обсъдим концепция за Ваше мобилно приложение?

Изпратете ни запитване за консултация.


Категории: Мобилни приложения (Android, iOS) Тагове: Приложения, Мобилни устройства, Приложения за Android, Приложения за iOS, Мобайл, Конкурентно предимство
Обратно