06
юни
2012

Цветовете говорят

Как да изберете цветове за Вашия уеб сайт?

06
юни
2012
Цветовете говорят

Цветовата гама на уеб сайта Ви е един от най-важните избори, които трябва да направите. Вие или Вашият уеб разработчик.

Цветовете са важни, защото те влияят не само върху ума ни, но и върху нашето тяло. Изследвания показват, че червеният цвят стимулира сетивата и дори покачва кръвното налягане.

Казината примерно използват червени неонови светлини, защото се смята, че под такава светлина хората са по-склонни да залагат.

От друга страна синьото има точно обратният ефект, кара хората да се успокояват, да релаксират.

Психологията на цветовете
От много години учените изследват цветовете и съставят различни теории за тяхното действие върху човешкия ум и тяло. По време на тези изследвания са се проявили ясни емоции и чувства свързани с всеки цвят.

Цветови асоциации / чувства / емоции / значение на цветовете

Черното поражда следните асоциации: интелигентност, авторитет, сила, стабилност, мистерия, тайнственост, злокобност, тъмнина, депресия.

Бялото поражда: чистота, невинност, неутралност, простота, яснота, скука.

Червеното поражда: огън, страст, любов, вълнение, импулс, приключение, екшън, опасност.

Синьото поражда: вода, прохлада, доверие, сериозност, успех, спокойствие, сила, професионализъм.

Зеленото поражда: земя, трева, природа, живот, здраве, пари, мир.

Оранжевото поражда: креативност, комфорт, забава, младост, достъпност, предупреждение.

Царско синьо поражда: вяра, правда, лукс, фантазия.

Жълтото поражда: объркване, любопитство, приповдигнатост, игривост, внимание.

Розовото поражда: сладост, любов, невинност, младост, нежност.

Важно е да забележим, че цветовете могат да възбудят емоции от двете крайности на спектрума, напълно противоположни. Примерно черният цвят може да предизвика асоциации със сила, но също така и депресия. Оранжевото на свой ред може да сигнализира за комфорт, но и за предупреждение.

Как да изберете цветове за Вашия уеб сайт?
Когато избирате цвят има много неща, които трябва да вземете предвид, не само психологията на цветовете:
  • Съществуващи цветове: ако фирмата Ви използва определени цветове е добре те да присъстват и в сайта. Това ще помогне за т.нар. разпознаваемост на марката Ви.
  • Типът на сайта: типът на сайта, който създавате има огромно влияние върху избора на цветовете. Ако се занимавате със земеделие, то е по-подходящо да изберете зелените цветове, които символизират земята, природата и се определят като натурални. Зеленото, синьото и кафявото са чудесен избор. Друг пример са корпоративните сайтове, в които тенденцията е да се използва синьо, бяло и зелено, които да вдъхнат доверие, мощ, пари.
  • Таргет групата: тя също играе основна роля в спектакъла на цветовете. По-младите хора харесват оранжево, червено и други по-живи цветове. Докато по-възрастните са почитатели на по-неутралните цветове като бяло, сиво и черно.
Цветове, които се асоциират с пазаруване
Учените са установили, че определени цветове карат дадени хора да реагират различно по време на пазаруване:
1. Импулсивните купувачи откликват на синьо, черно и червено-оранжево.
2. Тези, които се придържат към определен бюджет, се влияят от различните нюанси на синьото, както и от розовото.
3. Традиционалистите откликват добре на небесно синьо, червено или розово.

Създаването на цветови комбинации
Важно е, когато искате цветови комбинации, да се съобразите с това дали се съчетават добре. Ако подборът и миксът от цветове е неправилен, това може да направи сайтът труден за четене или да накара потребителя да се чувства дискомфортно и съответно да излезе от него.
Един от най-важните елементи е цветът на текста. Трябва да се подбере така, че да изпъква. Ако потребителите не могат да виждат добре текстовете, то изобщо няма да се напъват да ги прочетат.

Заключението
За всички нас цветовете играят огромна роля в ежеднението. Те въздействат на начина, по който възприемаме нещата, чувстваме и действаме. Лош подбор на цветове за Вашия онлайн магазин или уеб сайт може да се окаже пагубен. Съветваме Ви да се вслушате в мненията и съветите на Вашия разработчик, защото той би следвало да е по-наясно от Вас кое е правилното. И в крайна сметка не се притеснявайте от експерименти и мислене извън стандартните рамки. Действайте смело!
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Уеб сайт, Уеб дизайн, Сайтове, Сайт
Обратно