19
септември
2012

Кога е точният момент за редизайн?

19
септември
2012
Кога е точният момент за редизайн?

Обновяването на един уеб сайт е част от дигиталната играта. Интернет се изменя, технологиите се изменят, очакванията на хората се менят. Логично е и сайт дизайнът да се адаптира. Голяма грешка е създаването на уеб сайт с умисъл, че той ще бъде актуален в следващите пет до десет години.

Много често редизайнът на съществуващ интернет сайт е по-труден и предизвикателен в сравнение с изграждането му от нулата. Има доста неща, които трябва да бъдат планирани, обмислени и изпълнение правилно.
Няма фиксиран списък от правила за редизайн на уеб сайт, но фирмата Ви би следвало да се замисли при наличие на следното:
  • Уеб сайтът изглежда овехтял и не отразява последните тенденции;
  • Бизнесът се е развил, но сайтът си е останал недоносче;
  • Конкурентите са на светлинни години напред;
  • Функционалностите и позлваемостта са най-проблемните зони;
  • Има наличен трафик, но не и продажби;
  • Има несъответствие между разпознаеваeмостта, която сте съградили и сайта;
Редизайнът на фирмения уеб сайт е без съмнение сериозна крачка. Тя е свързана не само с отделяне на необходимото време, но и с финансови ресурси. Упражнението по обновяване на един сайт трябва да се извършва на регулярни бази. Това ще позволи един постоянен, плавен преход. Този вариант е много по-лек за бизнеса. Другата алтернатива за летаргичен сън от пет години и рязко активизиране в посока редизайн е тежка, както за бизнес притежателите, така и за уеб разработчиците.
Вероятно постоянното обновяване на сайта Ви звучи като досадна задача. Вярно е, че трябва да се влагат внимание, време и пари, но в крайна сметка всичко това си заслужава. Сайтът се превръща в един центроид на бизнеса. Именно той осигурява досег с огромен брой потенциални клиенти.
Най-професионалният подход при промяна, еволюиране на един уеб сайт е изучаване на събраните до момента статистически данни. Именно те ще предложат необходимата информация, въз основа на която да се тръгне в определена посока. Тези данни могат да се извадят от сиситемата за измерване на посещенията, както и от устите на търговския екип, който вероятно е чул множество клиенстки оплаквания във връзка със сайта. След доброто миксиране на тази информация със заложените пред сайта цели, се преминава към действия, които да пренесат уеб сайта в следващото измерение.
Нека разлгедаме малко по-подробно индикаторите, сигнализиращи, че времето за редизайн е дошло:
Уеб сайтът е праисторически
Интернет е изключително динамична среда, която не понася покоя. Трендовете се менят със скоростта на светлината. Важно за Вашия бизнес е уеб сайтът да бъде свежарка и на ниво с тенденциите. Ако сте влезли в зоната на комфорта, то веднага се отърсете и започнете да мислите трескаво. Прегледайте интернет сайта, който имате, дали той прилича на кроманьонец? Обърнете внимание какво върши конкуренцията по въпроса. За добър ориентир може да погледнете сайтове, сходни с Вашия бизнес, които са на чуждестранни компании.
Бизнесът е пораснал
Уеб сайтът трябва да отразява мащаба на бизнеса. Дори смеем да твърдим, че уеб сайтът трябва да представя бизнеса като по-голям, откоклкото е той в действителност. При един сериозен растеж, занемареният Ви уеб сайт няма да показва актуалните услуги, настоящата визия, мисия, цели. И това всичко ще е в плюс на Вашите съперници.
Конкурентите са направили редизайн
Без значение дали Ви харесва, или не конкурентите с актуални сайтове имат по-добри шансове от Вас. Те ще са тези, които ще привлекат новите клиенти.
Дефинирайте много точно кои са преките Ви конкуренти и обсъдете всичко с Вашия уеб разработчик. Така ще можете да се поучите от грешките, които са допуснали.
Проблемни функционалности и липса на ползваемост
Приятелски настроения към потребителите уеб сайт има много по-добро усвояване на трафика. С това имаме предвид, че потребителите, пристигайки на сайта, няма да се лутат и отказват от него. Много важно е всичко по сайта да работи, да няма празни секции, съобщения за грешки, трябва навигацията да бъде интуитивна и да отвежда сърфиращия до точката, която го интересува.
Несъответствие между разпознаевамостта, която сте съградили и сайта
Ако потребителите видят, че сайтът Ви не отразява имиджа, който сте изградили през годините, то те ще се почувстват объркани и е малко вероятно да пристъпят към покупка.
Има наличен трафик, но не и продажби
Ако един сайт не продава, то той автоматично се превръща в лоша инвестиция. Този проблем може да се породи от много причини. Такива са неадекватна навигация, лоша оптимизация за Google, бавно зареждане, програмни проблеми.
Важни уточнения
Имайте предвид, че ако сайтът Ви не е пипван през последните няколко години може да се наложи цялостна преработка. Понякога докосването само на дребни щрихи не върши работа.
Нека да обощим какво имаме предвид с термина редизайн. Той може да представлява операции, както по визуалното разкрасяване, така и по функционалностите, за да стане по-добър за използване от потребителите. Редизайнът е едно предизвикателство, в което се нанасят естетически корекции на снимки, изображения, цветови схеми, типография, както и програмни модификации.
Редизайнът е цялосто, генерално подобряване на уеб сайта. Той е упражнение по откриване на проблемни зони и тяхното лекуване.
Заключение
Да направите редизайн или да не направите редизайн? Това е въпрос, на който ще трябва сами да си отговорите. Надяваме се да сме Ви помогнали с днешната статия. Отнасайте се сериозно с уеб сайта си и той ще Ви се отблагодари подобаващо.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Уеб дизайн, Редизайн, Сайтове, Сайт, Ребрандиране, Конкурентно предимство
Обратно