18
септември
2013

Какво означава добър сайт?

18
септември
2013
Какво означава добър сайт?
Много хора, много мнения по въпроса какво е добър уеб сайт. За някои добър сайт е шарен сайт, за други с отличен дизайн, за трети с добри функционалности, за четвърти с перфектен програмен код. В Whiz имаме по-различна трактовка за добър уеб сайт. Ние обичаме да гледаме сайтовете от различен ъгъл. Винаги казваме, че добър уеб сайт е този, който изкарва пари. Просто, директно и точно казано.
Реалността в няколко реда
Добрият уеб сайт трябва да печели финансови облаги за фирмата, която го притежава. Той трябва да комуникира с клиентите и да им продава. Всичко останало в концепцията на сайта се върти около това привидно просто правило. Ето защо не бива да се губи фокус от основната цел. Инвестицията в изработка на уеб сайт трябва да е оправдана, да е разумна и да се възвърне многократно.
Още от първия миг трябва да се мисли за бизнес модела, който седи зад фирмения уеб сайт. Колкото по-ясен план за модела на печелене на пари, толкова по-добре. Възможността за успех се мултиплицира.
Самооценката
Важна е реалистичната преценка на ситуацията, пазара, фирмените възможности, комбинацията, от които ще се превъплъти в уеб сайт. Той трябва да задоволява конкретни потребителски нужди и да го прави по възможно най-добрия начин.
Трябва много умело да структурирате цялостната си концепция. Безцелното пускане на поредния уеб сайт няма да Ви докара ползи. Зад добрите, успешните уеб сайтове, седят сериозни екипи, здраво мислене и много работа и постояннство.
Латентността
Един от индикаторите, предпоставка за провален сайт, е тоталната липса на съдържание. Ако идеята Ви е да направите сайт, а после да се чудите с какво да го напълните, то вървите по грешния път. Първо трябва да организирате цялата информационна архитектура и тогава да се впуснете в разработки.
Подготовката
Подготовката на услугите, стоките, снимките, видео материалите и прочие отнема повече време отколкото предполагате. Всички те трябва да са отлични, да са редактирани, обработени, да говорят на хората, че сте най-добрите, че трябва да купят именно от Вас. Съдържанието е майка, съдържанието е баща, съдържанието е ключът. То комуникира с посетителите на уеб сайта, то е Вашият търговски агент №1.
Къде отиде дизайнът?
В никакъв случай не омаловажаваме уеб дизайна. Той е значителен елемент за представянето на сайта. Но трябва да има върху какво да легне. Дизайнът се наслагва върху бизнес концепция, таргет група, букет от функционалности. Уеб дизайнът е щипката сладост, която всички обичат. Той не само радва окото, той е начинът, по който хората ползват Вашия уеб сайт. И точно поради тези причини не го пренебрегваме, а отдаваме значимото му.
Обобщение
Добрият уеб сайт притежава добър бизнес план, на който се уповава. Въз основа на него уеб разработчикът създава най-доброто решение и така се стига до наистина добър уеб сайт. И по-конкретно постигат се така желаните финансови резултати, които са в основата на всичко.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Уеб дизайн, Съдържание, Сайт, Бизнес, Планиране
Обратно