Ролята на интуитивния уеб дизайн за печеленето на повече клиенти

Научете какво представлява и как се изгражда един интуитивен уеб сайт и какви ползи носи на бизнеса.

Днешните интернет потребители са забързани хора, очакващи да намерят това, което търсят много бързо и много лесно. Големият въпрос е как Вашият уеб сайт да им го даде. Високата скорост на зареждането на уеб страниците и адаптивният дизайн са задължителни. А замисляли ли сте се колко интуитивен е Вашият сайт? Този фактор много често е решаващ за това дали потребителят ще остане на уеб страницата или ще си тръгне след като ѝ хвърли бърз поглед за 10 секунди.

Какво представлява интуитивният уеб дизайн?
Скорошно проучване на световна консултантска фирма разкрива, че средностатистическият потребител подхожда към уеб сайтовете скептично и с леко любопитство същевременно. Това подсказва, че ако дадете на посетителите това, което търсят, бързо, имате по-голям шанс да ги задържите. Идеята е дизайнът на сайта да отговаря максимално добре на техните нужди.

Това прави проучването на целевата аудитория при подготовката за изработката на уеб сайт задължително. Така може да се създаде интуитивен сайт, който „предугажда“ желанията на потребителите и им дава каквото искат по най-добрия начин и в най-подходящото време. Когато са на него, те не трябва да се замислят и да полагат усилие, за да получат това, което търсят.

Функционалността среща естетиката
Може да се каже, че при интуитивния дизайн има ненатрапчивост - елементите са полезни, а не служат само за правене на добро впечатление. Те са безупречно работещи и перфектно организирани. В резултат, потребителите могат да разглеждат различните страници, да получат търсената информация и да предприемат желаните действия по възможно най-естествения и приятен начин - без натоварване и без стрес.

При добрия интуитивен дизайн, функционалността не е за сметка на естетиката. Двете вървят ръка за ръка, като нито единият компонент не е пожертван за сметка на другия. Целта е когато един потребител посети уеб сайта Ви, да го ангажирате ефективно, така че да се задържи по-дълго и да опознае бранда Ви по-детайлно.

Компонентите на интуитивния уеб дизайн
Всичко най-важно на уеб сайта се намира на началната страница или от нея може да се стигне до него с един клик. Да вземем пример със сайта на бранд, предлагащ продукти за дома. Посетителите очакват да видят информация най-вече за стоките и локацията на магазините, от които могат да се закупят, и е логично тя да се намира най-горе на началната страница. Същото се отнася и за онлайн обслужването. От друга страна, ако имаме сайт на хотел, е добра идея да се представи не само формата за резервации, но и прогнозата за времето за следващите дни, така че потребителите да могат да изберат най-подходящия период за своята почивка.

Страниците с продукти или услуги трябва да разказват и да показват нагледно какво се предлага на потребителите. Добре е текстът винаги да е допълнен с изображение. Особено внимание трябва да се обърне на бутоните с призив към действие. Една изпитана тактика е да има по един такъв в началото на уеб страницата и в края ѝ. Така можете да „хванете“ както потребителите, които са готови да се превърнат във Ваши клиенти, така и тези, които имат нужда от малко повече убеждаване.

Специално внимание заслужава и навигацията. По-кратките спускащи се менюта са за предпочитане. Добре е бутоните за бързо достигане до най-важните секции на сайта да имат не само текст, но и икони, които играят ролята на визуални подсказки за потребителите и правят навигацията още по-лесна.

Пътят към изграждането на интуитивен уеб сайт
В основата на създаването на сайт, който дава всичко желано от потребителите по бърз и удобен начин, е да се разгледа това, което брандът предлага, от гледната точка на клиентите. Уеб сайтът трябва да е естествено продължение на бизнес дейностите на фирмата и съответно трябва да промотира нейните продукти и услуги и да отразява нейните ценности, които са пряко свързани с подобряването на един или повече аспекти от живота на нейните клиенти. Да разгледаме основни аспекти от изграждането на интуитивен уеб сайт.

Детайлно маркетингово проучване
Вече подчертахме важността на този компонент при подготовката за създаването на един сайт. Целта е да се дефинират характеристиките на таргет аудиторията на бранда, за да може да се отговори по-ефективно на техните желания. В сферата на интернет маркетинга при този вид проучване вече се използват не само традиционни методи, а и по-иновативни, които целят разширяването на обхвата му. Социалните мрежи например могат да дадат подробна информация не само за възрастта и пола на бъдещите потребители на уеб сайта, но и за тяхното образование, професия и интереси.

Чрез проучването ще си отговорите на въпроси като какви причини биха накарали хората да посетят Вашия сайт, какви страници биха искали да видят и какви действия биха предприели. Когато познавате добре потребителите си, можете да затворите така наречената „празнина в знанието“. Това е разликата между информацията, която те вече имат за бранда Ви, и тази, която се надяват и очакват да получат, когато посетят уеб сайта Ви. Благодарение на интуитивния дизайн, тази „празнина“ се затваря перфектно и Вие само печелите от това.

Създаването на дизайна и съдържанието
Добрите разработчици изграждат първо концептуален дизайн на уеб сайта. С помощта на прототипи, може да се оцени всеки един елемент и пътя на потребителя като цяло. Така може да се разбере колко интуитивен би бил сайта и да се направят промени в дизайна, ако е необходимо. При наличието на два възможни варианта за реализирането на конкретна идея или за създаването на конкретен елемент, се използват А/В тестове, за да се вземе най-доброто решение. Когато всичко е готово може да се пристъпи към програмирането и изграждането на същинския дизайн на сайта.

Грешка е да се определя колко е интуитивен един уеб сайта само от гледна точка на дизайна. Съдържанието играе огромна роля за превръщането на потребителите в клиенти. При неговото създаване за всяка една от страниците трябва да се концентрирате върху намерението на потребителите, които идват точно на нея. Най-важно е да се определи в коя част на процеса на покупка те биха разгледали конкретната страница. Началната страница например е предназначена за хората, които търсят обща информация. Ако имате реклами в Google, други уеб сайтове или социалните мрежи, те трябва да водят към страницата с конкретния продукт, услуга или специална оферта.

Изводите
Съвременните интернет потребители са „разглезени“ поради големия избор, който имат, и това прави конкуренцията между уеб сайтовете все по-ожесточена. Интуитивният дизайн дава възможност на сайта Ви да грабне и задържи вниманието на посетителите и да ги превърне в клиенти, а защо не и посланици на Вашия бранд. Когато достъпът до желаната информация и услуги е бърз и удобен, а вземането на решение е лесно, шансът да спечелите нов клиент се увеличава с 96%.
Ако искате да имате нов модерен уеб сайт с интуитивен дизайн, който да работи ефективно за Вашия бранд, обърнете се към нас, като изпратите запитване сега.
Споделете в: