07
декември
2012

5 начина да съсипете мобилно приложение

07
декември
2012
5 начина да съсипете мобилно приложение

Пазарът на приложения за смартфони и таблети е един от най-конкурентните в цялата уеб индустрия. Потребителите имат милиони опции, които са на върха на пръстите им. По принцип цените на апликейшъните са ниски, съответно всяка една грешка може да се отрази пагубно на амбициите Ви. Невниманието и пропуските може да Ви отдалечат от върха и да Ви принизят с купищата еднотипни и безинтересни мобайл приложения.

Това най-често се случва, когато едно мобилно приложение в завършения си вид, не оправдае очакванията на неговия собственик и не достигне собствения си потенциал. Мобилните апликейшъни не се провалят по един и същи начин, но учудващо имат някои сходни модели. В следващите редове ще Ви представим 5 неща, които биха превърнали апликейшъна Ви в посредствен, реализиращ малко продажби, генериращ вълна от скептично настроени потребители.

1. Игнориране на конкуренцията
Вероятно ще попаднете на съвети, които обясняват как конкуренцията трябва да се игнорира. Не сме съгласни с това твърдение и бихме Ви посъветвали да се запознаете обстойно с конкурентите, да прегледате из основи бизнес моделите, които налагат и най-вече до какво ниво на развитие са в момента. Имайте предвид, че правейки поръчка за изработка на мобилно приложение, следва един период на разработка, в който Вашите конкуренти не спят, а постоянно нанасят подобрения. Трябва много добре да премислите всички аспекти и срокове, за да не изпаднете в ситуацията на догонващия.

2. Събиране на информация само от разработчици
Ще останете учудени, че вижданията на разработчиците и крайните потребители често се разминават. При изграждането на каквото и да било приложение за iOS или приложение за Android, трябва да имате предвид крайните потребители. Точно те са тези, които ще купуват приложението, което създадете. Както се казва - поставете се в чуждите обувки. Намерете уеб разработчик, който прави същото. Така ще имате гаранция за успех. Използването само и единствено на аналитично мислене, добавяне на ненужни функционалности и усложняване на приложението, няма да Ви спечели популярност. В крайна сметка потребителите искат да ползват приложенията бързо и лесно, именно това е предназначението и на мобилните устройства. Разгледайте Play store и AppStore на Google и съответно Apple, за да откриете, че едни от най-простите за употреба приложения са най-успешни. Не винаги подходът “колкото повече, толкова повече” е подходящ и печеливш.

3. Прибързване с пускането
Изработката на приложение за Android и/или приложение за iOS е инвестиция на добра идея, време, талант, усилия. Нека поговорим конкретно за времето. Днес уцелването на точния момент е много важно. Но това в никакъв случай не трябва да е за сметка на нещо друго. Изработката на софтуер е сложен процес и съответно възникват различни проблеми (предизвикателства), за чието решаване се изисква време. При приложенията има дълъг период, в който се провеждат тестове. Все пак трябва да се има предвид, че създавайки едно приложение, то трябва да работи на множество устройства. Трудно едно мобилно приложение би успяло, ако се пусне в недодялан вариант и в движение се отстраняват бъгове и проблеми. Както написахме в началото на статията - потребителите имат огромен избор пред себе си, ако Вие не се справите, то Вашите конкуренти вероятно ще се. За това вгледайте се в дългосрочните резултати и не прибързвайте с пускането на приложението. Обсъдете внимателно времевия график за изработка с Вашия уеб разработчик и се придържайте към него. Знайте, че всяка нова идея, която се опитате да вмъкнете ще се отрази на срока за изработка, а вероятно и върху бюджета.

4. Пренебрегване на мненията
По време на тестовете, в които е отлична идея да се включат максимален брой хора и по-конкретно потенциални клиенти, е добре да съберете максимално много обратна връзка. Не се мръщете на критиката и нека тя не Ви обезкуражава. Напротив приветствайте я с усмивка. Обсъдете всичката тази информация с Вашия уеб разработчик и нанесете необходимите корекции. Това ще направи приложението Ви по-успешно.

5. Пропускане на маркетинга
Често се случва маркетинговите планове да остават за последния момент. За да създадете успешно приложение, то трябва да имате сериозна подготовка. Не може да оставите нещата да се развиват от само себе си в очакване на голямата печалба. Създайте план за популяризиране на това приложение, то е продукт, както всички останали, но в дигитален вариант. Помислете как да се диференцирате от конкуренцията, какви потребителски проблеми решавате с Вашето приложение.

Заключение
Провалът на пазара за мобилни приложения е лесен. Много са опитите за създаване на нещо половинчато, което да изкара бързи пари. Потребителите са претенциозни и трябва да им се предложи качествено решение. Бъдете последователни и следвайте плана, който сте създали, намерете добър уеб разработчик и създайте заедно нещо изключително.

Категории: Мобилни приложения (Android, iOS) Тагове: Приложения, Мобилни устройства, Приложения за Android, Приложения за iOS, Мобайл, Конкурентно предимство
Обратно