31
януари
2013

Какво дразни потребителите на мобилни приложения?

31
януари
2013
Какво дразни потребителите на мобилни приложения?

Приложенията за смартфони и таблети са супер. Те правят живота ни по-лесен, имаме списъци за пазаруване, календари, апликейшъни за забавление. Също така подобряват и работните ни процеси - електронни пощи, колабориране с колеги и прочие. Карат ни да се привързваме все повече към умните джаджи.

До тук всичко звучи чудесно. Но всички сме се натъквали на смартфон приложения и таблет приложения, които са досадни, дразнещи и понякога направо ни вбесяват.
В Whiz, като разработчици на апликейшъни за умните устройства, сме силно заинтересовани кое пробужда раздразнение в крайните потребители.
В следващите редове ще разгледаме няколко истински дразнителя, с които сме много внимателни, за да избегнем недоволството на хората.
Непрестанните имейли
В уеб пространството се въртят огромен брой досадни имейли, които облъчват хората с каква ли не информация. Вероятно една част от нея е ценна, но процентът е малък. Точно поради тази причина хората са изключително чувствителни на тема спам имейли. Да се работи с една база от имейл адреси не означава да се засипва ежеминутно с хаотична информация. Това значи, че ако едно мобилно приложение има регистрационна форма и събира имейл адреси, в никакъв случай не бива да се злоупотребява с тях.
Бъгаво приложение
Ако фирмата седяща зад едно мобилно приложение е претупала работата си, то най-вероятно потребителите ще избягат през глава. Никой не обича бъгове, недовършени функционалности и недомислени неща. Пазарът на мобилни приложения е силно конкурентен, което означава, че трябва да се вложи много труд, за да се постигне успех.
Постоянни искания за даване на рейтинг
Вероятно Ви се е случвало докато ползвате апликейшън за iPhone или Android устройство да бъдете поканени да дадете рейтингова оценка. Много ненадейна покана, която дразни особено, ако е често изскачаща.
Безсмислено искане за връзка с Facebook
Ако едно приложение използва като начин на регистрация Facebook, то чудесно. Огромен брой хора ползват Facebook и това би ги улеснило. Но ако приложението иска връзка с Facebook профил без разумна причина това влиза в категорията на дразнителите.
Огромни реклами
Използваме си щастливо приложението и изведнъж на целия екран се появява реклама. Каква “прекрасна” изненада. Не само, че е дразнещо, но ако не се уцели хикса, то биваме запращани в посока, към която води рекламата. Може това да е магазинът за приложения, може и да е браузърът. Загуба на ценни секунди живот.
Отчаяни молби за споделяне
Друг трън в очите са постоянните молби на приложението да бъде споделено с приятели в социалните мрежи. Вярно е, че така мълвата се разпространява, но всичко трябва да се направи по елегантен начин.
Заключение
В разработката на приложения за смартфони и таблети има много тънкости. Както споменахме пазарът на тези софтуерни решения е силно конкурентен, което разглезва потребителите. Това е значима причина да подходите с повишено внимание. Трябва да се намери пресечната точка между Вашите интереси и тези на клиентите.
В Whiz ще разработим за Вас отлично мобилно приложение.
Категории: Мобилни приложения (Android, iOS) Тагове: Приложения, Мобилни устройства, Приложения за Android, Приложения за iOS, Мобайл
Обратно