06
декември
2012

4 неща, които да обмислите преди да стартирате приложение за мобилни устройства

06
декември
2012
4 неща, които да обмислите преди да стартирате приложение за мобилни устройства
Разработването на приложение за Android и приложение за iOS (app, application) е дълъг процес, който изисква влагането на много време и усилия.

Спокойтвие и последователност
След програмирането, дизайна, тестовете, отстраняването на проблеми и финализирането, трябва да се подходи спокойно и да не се прибързва с официалния старт. Въпреки силния копнеж за моментално пускане на пазара, трябва поривът да се овладее. Прибързаните действия не се отразяват добре на дългосрочните стратегии. Това важи в пълна сила в конкуретния пазар на мобилни приложения. Реално потребителите имат голям избор от приложения и трябва да се представите по възможно най-добрият начин, за да спечелите вниманието им.

Отличното програмиране, дизайн, интерфейс, ползваемост, приятелско усещане при ползване, са все важни компоненти, но искаме да споменем и за нещо също толкова важно - изборът на име. И то не какво да е име за мобилната апликация, а адекватно, запомнящо се.

Добре е да помислите за име още преди да се впуснете в поръчването на приложение за смартфони и приложение за таблети. Не оставяйте мисленето и избора за накрая.

В следващите редове ще Ви дадем няколко съвета, които да Ви помогнат при избора на име за мобилното приложение.

Не избирайте име, което да е прекалено дълго
Много внимателно подберете дължината на името. Колкото по-кратко е то, толкова по-добре за всички. Не се опитвайте да поставите заглавие, което да представлява изречение, в което описвате какво точно представлява мобилното приложение. Дългите наименования не се помнят от потребителите, а определени операционни системи изрязват дългите заглавия и поставят многоточие. Android и iOS приемат и показват заглавия с по 12 символа, като в това се включват и разстоянията между буквите или думите.

Ето защо е добре да се направят и тестове с дължината на името, за да се провери как ще излиза то на различните места.

Диференцирайте се от конкурентните приложения
Освен ефективно име ще трябва да поработите и върху разпознаваемостта на бранда, който създавате. Прегледайте много внимателно конкуренцията, която имате. Обърнете внимание на посланието, което отправят, на визията, която използват, на начина, по който се позиционират. Не се опитвайте да подражавате, а мислете в посока как да се диференцирате от тях. Това е много важно, както за Вас, така и за потребителите, в чието съзнание трябва да заседнете.

Дългосрочен план
Преди да поръчате приложение за мобилни устройства на фирма разработчик, трябва да имате дългосрочен план за развитие. Помислете коя е следващата стъпка, която ще предприемете. Какво допълнително ще предложите на потребителите, какви доработки предвиждате, че ще направите. Също така имайте предвид, че приложението Ви ще се нуждае от редовни ъпдейти, защото операционните системи се променят, както и самите мобилни устройства (от хардуерна гледна точка смартфоните и таблетите постоянно се изменят). Всичко това означава, че трябва да намерите сигурен, доверен разработчик, с който да поддържате дългосрочни отношения.

Заключение
Надяваме се да сме Ви били полезни с днешната статия за приложения за мобилни устройства. Имайте предвид, че това е един огромен пазар, който се разраства все повече. Всички прогнози за него са благоприятни и сега е точният момент да действате в направление app за Вашия бизнес.
Категории: Сайтове за мобилни устройства Тагове: Приложения, Мобилни устройства, Приложения за Android, Приложения за iOS, Мобайл, Конкурентно предимство
Обратно