29
септември
2012

От къде да подхванете мобилния уеб сайт?

29
септември
2012
От къде да подхванете мобилния уеб сайт?

Можем най-отговорно да заявим, че връщане назад няма. Уеб принадлежи на мобилните устройства. Все повече потребители достъпват глобалната мрежа от най-различни места и най-различни устройства. Какво означава това за уеб разработчиците и собствениците на бизнес? Значи, че във всяка разработка трябва да се добави и мобилна стратегия, която да се реализира рамо до рамо с конвенционалната.

По принцип наличието на стратегия при изработка на какъвто и да било уеб проект е от критично значение. Просто без нея успехът би бил доста съмнителен. Но специално за мобилния уеб сайт всичко трябва да се премисли отделно, защото конвенционалният и мобилният се различават, те изпълняват различни функции при напълно различни условия.
В днешната статия ще разгледаме няколко точки, които трябва да се осмислят, за да се получи отличен мобилен уеб сайт.
Дефиниране на нуждата от мобилен сайт
Обикновено идеята за мобилен уеб сайт се появява при едно от следните условия:
  • необходимо е създаването на чисто нов уеб сайт, който да работи за десктоп машини и за мобилни устройства.
  • необходим е редизайн на съществуващ сайт, което включва и мобилна версия.
  • мобилен сайт допълнение към създаден вече конвенционален.
Всеки един от вариантите изисква различен подход, за да се определят следващите стъпки в процеса на изработка.
Обмисляне на бизнес целите
Много е важно като собственици на бизнес да сте наясно с целите, които преследвате. Професионалната изработка на уеб проекти силно се вълнува от това. Самият мобилен уеб сайт трябва да има конкретни цели. В зависимост от броя и вида им компонентите придобиват различен приоритет и се изгражда йерархическа структура. Мобилните сайтове са особени уеб проекти, специфични, при тях трябва да се пресее всичко и фокусът да падне върху най-важното.
Изследване на събрани данни
Ако предстоящият проект за мобилен сайт е редизайн на съществуващ или добавка към някакъв сайт, то вероятно има събрана статистическа информация. Ако няма такава - лошо. Google Analytics е един чудесен инструмент, който можете да използвате за следене на трафика и всичко, което се случва в сайта.
Анализирайки всичко събрано, ще може да се прегледа какви устройства отварят сайта Ви и какви браузери използват. Това е една прекрасна отправна точка. По този начин ще се таргетират конкретни операционни сиситеми и браузери, ще им се зададе топ приоритет при изработката, тестовете и стартирането.
Простотата
Като генерално правило при създаването на версия на сайт за мобилни устройства е опростяването. Има няколко причини за това. Запазването на сайта малък като мегабайти ще се отрази много позитивно на времето за зареждане. Потребителите с таблети и смартфони не винаги ползват интернет през Wi-Fi, което автоматично се равнява на доста по-бавни скорости.
Стремежът към създаването на добра ползваемост също е фактор, който силно въздейства върху опрастяването. С по-малкото пространство, което предоставят умните устройства, всеки един елемент на уеб сайта трябва да се премисли и намести много мъдро.
Накратко казано: по-малкото е повече.
Това в никакъв случай не означава, че мобилният сайт трябва да е грозен и опърпан. Напротив! Има много инструменти, които позволяват неговото адекватно и естетически издържано изграждане.
Структура с една колона
Представяйки си структурата на Вашия мобилен сайт е добре да мислите в посока една колона. Това не само позволява по-пълноценно използване на пространството, но и по-лесно настройване за множеството различни резолюции, както и превключването между вертикален и хоризондален изглед.
От “Клик” към “Пип”
При мобилния уеб интерацията със сайтовете става чрез пипане, а не чрез кликове на мишката. Това създава съвсем различна динамика по отношение на ползваемостта.
При положение, че от конвенционалния сайт се започне транформация към мобилен, трябва да се ревизират всички линкове, бутони, менюта, за да се използват адекватно при интеракция с ръка.
Нещо също много важно е, че при мобилните уеб сайтове няма hover/rollover ефект. Вероятно сте забелязали в конвенционалните сайтове, че има менюта, върху които поставяте курсора на мишката и те сами се отварят. Това не съществува при мобилните устройства. Там всяко действие от страна на сайта се извършва след докосване на екрана.
Интерактивна обратна връзка
По тази тема ще отбележим, че след интеракция с даден бутон или линк, потребителят трябва да получи обратна връзка. Това означава бутонът да се маркира, да си смени цвета. Така потребителят ще разбере, че е пипнал на правилното място и заявката му е приета за изпълнение от мобилния уеб сайт.
Друг разумен похват е използването на екран Loading, който да символизира на потребителя, че заявката му се обработва. Този ход се използва, ако трябва да се генерира по-голямо като обем съдържание. Така сърфиращият ще е наясно и спокоен, че всичко върви по план.
Тестване
Както всеки друг уеб проект, след изработката му, преди официалното пускане на пазара, трябва да се направят задълбочени тестове. Тъй като историята с мобилните уеб сайтове е по-особена, тестове се правят на специални емулатори. Това е така, защото не е възможно да се набавят всички видове устройства, от които сайтът би могъл да се отвори.
Заключение
Вече имате базовите насоки за размисъл при изграждането на мобилен уеб сайт. Готиви сте да действате! Свържете се с добър уеб разработчик и обсъдете всичко от днешните точки. Действайте смело преди конкуренцията да Ви изпревари.
Категории: Сайтове за мобилни устройства Тагове: Сайтове за мобилни устройства, Мобилни устройства, Мобилни сайтове, Мобилен уеб сайт, Мобайл, Конкурентно предимство
Обратно