Прост, по-прост, най-прост

Простотата в уеб дизайна

В последно време доста често се засяга темата за простотата в уеб дизайна. Клиентите използват думи като семпло и изчистено. Но какво всъщност означава това? Широко възприеманото определение е един сайт или онлайн магазин да съдържа по-малко неща. И така чрез премахването на елементи постигаме простота. Вярно ли е това?

Ние не бихме определили подобно твърдение за коректно. Дефиницията ни би изглеждала по друг начин. Простото не означава по-малко. По-правилно е да кажем, че простото в уеб е начин да покажеш достатъчно на потребителя. Това можем да го развием още малко като добавим, че простотата в уеб дизайна трябва да помага за постигане на целите, давайки необходимото на хората.
Вместо да се развихрим със скалпела и да режем отвсякъде, то трябва да се замислим върху следното:
  • Простият уеб дизайн е подчинен на една основна идея, а не на купища хрумвания.
  • Опростяването е продължителен процес. Това значи, че с времето се отстраняват ненужи детайли.
  • Консистентността е изключително важна. С това имаме предвид, че концепцията трябва да се разпростира из целия проект.
Една основна идея
Най-добрият начин за грабване на потребителското внимание е, когато му бъде представена една основна и ясна идея. Това позволява на потребителя веднага да вземе решение дали е заинтересован от Вашето предложение или не. Представяйки всички възможности и функционалности по добре планиран начин, ще дадете възможност на хората да се фокусират, да придобият увереност и да преминат към следващата стъпка.
Подобрения с времето
След като сте спечелили интереса на интернет потребителите, е време за следващия ход, в който ще ги накарате да инвестират време и ментална енергия. Дори и аудиторията да харесва Вашето уеб решение, то все още може да съществуват доста смущаващи фактори. Ако хората се почувстват затормозени от тях, то възприемането на проекта Ви ще се случи по-бавно. Основна цел е да покажете на крайните потребители, че могат да постигнат желаното лесно без никакви спънки.
Консистентност
Всички потребители са строго индивидуални. Те имат различни нива на познания, компетентност и желание да откриват нови неща. Точно поради тази причина основната идея на уеб проекта трябва да е разпространена до най-далечните му кътчета по един и същи начин. Уеб разработката трябва да е хармонична. По този начин хората ще се чувстват комфортно, ще усещат, че овладяват сайта, интернет магазина, Facebook играта, Facebook магазина, мобилното приложение.
Всичко трябва да сигнализира, че е приятно за използване, лесно и че си заслужава вложеното време.
Заключение
С помощта на днешната статия стигнахме до извода, че простотата в уеб не е базирана на това да кълцаш със сатъра. Нещата опират до това да има ясна идея и цели, които да помогнат на хората да разберат случващото се. Да се почувстват уверени от стъпките, които предприемат, от решенията, които взимат.
Споделете в: