15 начина да опознаете аудиторията си по-добре

Успехът в уеб проектите не се появява от въздуха. Ефективните и успешни уеб сайтове са резултат от много далновидност, отдаденост и здрава работа.

Към успеха причисляваме и добрата оптимизация. Тя е пресечната точка на търсещите машини и потребителите. Сайтът трябва да е еднакво атрактивен за хората и търсачките. Факт е, че сърфиращите са с предимство, уеб проектите се създават на първо място за тях.

Също така е факт, че е невъзможно един уеб сайт да угоди на всички и да се хареса на всички. Точно затова е важно да разберете правилно аудиторията, към която го таргетирате.

В днешната статия ще разгледаме именно това - как да установите коя е Вашата аудитория и как да задоволите нуждите й. Нека структурираме нещата в няколко последователни точки:

1. Въпросник
Събирането на демографски данни за Вашите потребители е един от лесните методи за опознаване на аудиторията. Има различни начини да се доберете до тази информация. Примерно може да предложите ваучер за отстъпка, някакъв вид подарък, ваучер за подарък. Събирайки демографски данни ще сте наясно къде се намират клиентите Ви, какъв пол са, на колко години. Това са базови данни, които ще Ви помогнат за по-адекватна ориентация в пространството. Въпросите, които задавате, трябва да са тясно свързани с бизнеса Ви и с това, което Ви интересува, а не такива извадени от учебник. Ако се занимавате с кулинария, то попитайте хората дали са вегетарианци или не. Използването на форма за онлайн допитване е много бърз начин, с който си набавяте информацията, от която се нуждаете най-силно.

2. Менажиране на страница За контакти
Стигането до страницата за контакти е моментът, в който потребителят решава да направи връзка с Вас. Трябва да му осигурите всичко необходимо, за да се свърже. Дайте му телефони, Skype, Facebook, имейл, адрес, на които може да Ви открие. Това увеличава шансовете Ви за контакт с потребителя.

3. Обратна връзка
Следете изкъсо проблемите, които изпитват потребителите при работа със сайта или онлайн магазина, който управлявате. Ако забележите, че има оплаквания с навигацията, намирането на информация, процеса на поръчка, то активизирайте се и направете необходимите корекции. Най-доброто решение е да имате екип, който да се занимава с поддръжката на сайта (онлайн магазина). Така ще имате гаранция, че те ще се грижат за правилното функциониране на всичко.

4. Създайте Форум
Форумите са едно чудесно средство за изучаване на клиентите. В тях хората изразяват свободно мислите си по отношение на продуктите и услугите, които предлагате, както и по теми свързани с уеб проекта Ви. Обърнете внимание кои теми са най-дискутирани. Насърчавайте потребителите да пишат във форума, включвайте се в дискусиите. В един момент ще имате една огромна база от информация.

5. Направете конкурс
Създаването на конкурс е хитър ход, който ще Ви позволи да съберете доста информация за Вашата аудитория. Осигурете интересни награди и в замяна ще получите полезни данни. Примери за подобни инициативи са: конкурс за най-интересна снимка, за най-добра рецепта. Можете да организирате такова събитие, както в уеб сайта си, така и във Facebook, чрез приложение за Facebook.

6. Дайте възможност на посетителите да пишат коментари
За да следите аудиторията си, им осигурете възможност да пишат коментари. Те сами ще Ви кажат какво харесват и какво не харесват. Коментари може да се оставят към статии, снимки, продукти и услуги. Анализирайте всичко изписано от хората и си направете изводите.

7. Писане на ревюта
За да си осигурите най-искрените референции, дайте възможност на потребителите да пишат ревюта към стоките и услугите, които предлагате. Събирайки подобна информация ще бъдете наясно къде имате дупки и как да ги запълните.

8. База данни с клиентски профили
Създаването на база данни с клиентски профили отнема време и усилия, но си заслужава. Чрез подобна система ще събирате полезна информация за всеки един човек. Това ще Ви позволи да опознаете аудиторията си много по-добре. От тук следва, че можете да направите нещата по-персонализирани, да накарате хората да се чувстват специални, уникални. За менажирането на специфични клиентски бази от данни на помощ идват индивидуалните уеб софтуерни решения.

9. Създайте страница във Facebook
В днешно време трудно се среща бизнес, който да няма присъствие в най-голямата социална мрежа. Facebook може да Ви бъде от голяма ползва за събиране на информация и промотиране на бизнеса. И за двете неща може да използвате специализирани Facebook приложения и Facebook игри.

10. Използване на YouTube Insights
Знаете ли, че можете да съберете много информация за Вашите потенциални и настоящи клиенти чрез YouTube insights? Ако използвате видео, като част от маркетинговата Ви стратегия, ще можете да уловите до каква степен хората харесват нещата, които правите. Ще следите колко харесвания, нехаресвания, коментари и добавяния в любими имате.

11. Мониторинг на рекламите
Извършвайте мониторинг на рекламните кампании, които провеждате. Можете да почерпите много информация от канали като Google и Facebook. От тях ще разберете кои реклами работят най-добре и какви хора привличате.

12. Измервайте трафика
Инструменти като Google Analytics Ви предоставят чудесна информация за трафика, който минава през Вашия уеб сайт или онлайн магазин. Ще имате възможност за преглед на броя посетители, браузърите, които използват, през какви устройства влизат в уеб сайта и много други.

13. Следете Вашия Bounce Rate
Bounce rate показва колко човека на сто са влезли в сайта Ви и са излезли от него без да цъкнат на нищо, без да прегледат други секции. Измерването на bounce rate е много важно, за да направите навременно корекции. Колкото по-нисък е този процент, толкова по-добре. Ако пък процентът е висок, то значи вероятно имате проблем. Може би не разбирате правилно аудиторията си и нейните нужди.

14. Знайте как посетителите стигат до сайта
Важно е да сте информирани как посетителите стигат до Вашия интернет сайт или електронен магазин. Дали Ви откриват през платени реклами в интернет, през търсене в Google, дали чрез препоръка. Тази информация ще Ви помогне да избистрите кои канали работят най-добре за Вас.

15. Бъдете актуални
Важно е постоянно да развивате и усъвършенствате сайта си. Поставете си ясни цели, измервайте трафика, bounce rate, стимулирайте посетителите да пишат свободно. Разбирането на аудиторията ще Ви помогне да извлечете максимума от всички маркетингови инвестиции. Също така ще Ви помогне да обслужвате по-адекватно и по-добре клиентите. Ще можете да отговорите на всичките им нужди и желания. Всичко това ще доведе до увеличение в продажбите. Бъдете последователни, фокусирани, упорити и най-вече намерете екип от професионалисти, с който да работите по уеб проекта си.

Споделете в: