07
септември
2012

5 прости крачки за стартирането на онлайн магазин

07
септември
2012
5 прости крачки за стартирането на онлайн магазин

Всеки конвенционален бизнес се стартира с добре изграден план, онлайн магазините не се отличават в това отношение. Да, вероятно вече имате ясна представа по отношение на дизайна на интернет магазина, сигурно сте го изградили в главата си. Но дизайнът не е план, който да следвате, дори бихме казали, че той е най-маловажният аспект. Продуктите са от първостепенно значение. Как ще бъдат организирани те, качествените снимки, колко бързо потребителят ще открива това, което търси, добавянето към пазараската количка и поръчката. Това са основните компоненти, които или ще направят от интернет магазина Ви печеливш бизнес, или ще го сринат.

В следващите редове Ви представяме 5 стъпки, които да следвате за стартирането на онлайн бизнес:

1. Планирайте съдържанието.

Повечето онлайн магазини имат големи номенклатури, за които трябва да се помисли предварително. Започнете да записвате стоките, които ще продавате в една таблица, заедно с техните описания. Това ще помогне за по-бързото зареждане на онлайн магазина със съдържание. Погрижете се за набавянето на качествени снимки. Винаги имайте предвид, че онлайн купувачите нямат възможност да се докоснат през мониторите си до стоките, които продавате. Точно поради тази причина трябва да осигурите отлична фотография.

Много бизнеси правят грешката да се ангажират със събирането на продуктовия каталог след изработката на онлайн магазина. Това е много неправилно, защото съдържанието е водещото, а интернет магазинът е неговата обвивка. Този подход ще удължи прекалено много стартовия срок на Вашия уеб проект.

2. Избор на решение за онлайн магазин.

Това е много важна крачка не само за старта на електронния магазин, но и за неговото бъдещо съществуване. Вариантите за избор се ограничават до два - готово решение и индивидуално, поръчково. Въпросът при готовите решения е, че трябва да свършат работа на всеки без значение какво продава. Вие сами можете да прецените дали един размер пасва на всички. Поръчковите решения за онлайн магазини стоят най-високо в йерархията. Те Ви осигуряват пълно покриване на конкретните нужди, които имате. Отличен избор е за бизнеси, които имат визия и план за развитие.

3. Простичкият дизайн продава.
Винаги трябва да помните основната цел на онлайн магазина - да продава. Всичко в него се върти около стоките или услугите. Не бива да се опитвате да впечатлявате потребителите със сложни дизайнерски решения, анимации и фанфари. Дизайнът трябва да е прост, за да не се разсейва потребителят. Потенциалният клиент трябва да купува. Навигацията в сайта трябва да е отлична, за да може посетителят бързо и лесно да се ориентира, да добави избраното в пазарската си количка и да заплати.

4. Маркетинг.

Обърнете много специално внимание на маркетинга и по-конкретно начина, по който ще популяризирате онлайн проекта си. Това, че имате изграден онлайн магазин не означава нищо. Кой ще знае за него? Предвидете бюджет, който да инвестирате в реклама. Помислете кои и къде са клиентите, на които искате да продавате. На разположение имате два чудесни канала за рекламна дейсност - Facebook и Google. Тези две платформи са се доказали като отлични средства за печелене на клиенти. В началото на рекламната си дейност ще трябва да направите тестове, с които да проверите кое работи за Вашия онлайн магазин и кое не. Имаме предвид ключовите думи, които ще използвате и таргетирането което правите. Това е един особен етап, но задължителен, в който правите фина настройка на бъдещата си рекламна активност.

5. Анализ и оптимизиране.

След като приключите тестовия рекламен период трябва да седнете и да анализирате всичко. Прегледайте кои ключови думи работят и кои трябва да елиминирате. Вижте кои страници са най-посещавани, кое е най-купувано. Прегледайте колко висок bounce rate имате. На база на заключенията, до които достигнете ще са необходими корекции в рекламната активност, вероятно и в онлайн магазина.

Заключение
Онлайн бизнесът е сериозно начинание и не остъпва по отговорности от конвенционалния. Направете си бизнес план, обмислете го, намерете сериозен и отговорен уеб разработчик, с който да изградите интернет бизнеса си.

Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Първи стъпки, Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн магазини
Обратно