11 Съвета за предотвратяване на изоставянето на количката във Вашия онлайн магазин

Научете как да задържите потребителите и да ги стимулирате да направят покупка.

Предприемачите, занимаващи се с онлайн търговия, влагат много усилия в маркетинга, за да доведат потребители в техния интернет магазин и да ги накарат да купят нещо. Когато вече има артикул в пазарската количка и потенциалният клиент просто си тръгне, това наистина представлява проблем. Как да се борите с това изоставяне. Ето 11 практични съвета.

1. Предлагане на безплатна доставка
Въпреки че в повечето случаи доставката струва само няколко лева, това може да се окаже достатъчно за отказа от покупка. Скорошно изследване сочи, че 44% от хората, които са изоставили количката си, пазарувайки онлайн, са го направили заради тези допълнителни разходи.

Тъй като разходите за доставка са причина номер едно за изоставянето, предлагането на безплатна доставка ще Ви отличи от конкурентите. Когато това специално предложение е представено на видно място и изпъква сред съдържанието, то може да служи за директно привличане клиенти. То може да се сложи точно под цената на всеки продукт и да се изпише с големи ярки букви например.

2. Елиминирайте изненадите
Според същото изследване, 22% от пазаруващите изоставят количката в онлайн магазина защото не са били запознати с определени условия и/или такси преди да пристъпят към покупката. Потребителите просто не обичат неприятните изненади. Как да ги елиминирате?

Направете страници с информация за условията на доставка, начините на плащане и връщането на стока. Ако цената на доставката варира, можете да сложите и калкулатор на продуктовите страници, с който клиентите да могат да изчислят колко ще им струва тази услуга преди да добавят артикули в количката. В случай, че има други добавки към крайната цена, като надценка за персонализиране на артикула например, те също трябва да могат да се калкулират.

3. Нека количката да се вижда
Около една четвърт от хората оставят пазарската си количка просто защото искат да си помислят и да направят покупка в по-късен момент. За това е важно количката да е на видно място. Едно ефективно решение е да се сложи икона с количката в горния десен ъгъл на всяка страница. Така тя ще напомня на потребителите за намеренията им.

Добре е да се вижда и информация за броя на артикулите в количката и за общата им стойност. Когато курсорът е върху иконата, артикулите трябва да се показват. В идеалния случай, потребителите ще могат да управляват количката директно от спускащото се от иконата меню.

4. Правене на покупка като гост
Задължаването на потребителите да създадат свой профил в онлайн магазина, за да направят поръчка, може да отблъсне много от тях, имайки предвид, че идеята на пазаруването по интернет е да се спестят време и усилия. Просто дайте на клиентите си възможност да направят поръчка като гости. Разбира се, винаги е добра идея да им предложите да създадат свой профил на първата стъпка от процеса на поръчката. Можете да отправите този призив и към хората, пазарували като гости, когато те приключат с поръчката си. Подчертайте ползите от създаването на профил по кратък и ясен начин.

5. Поръчка със скоростта на светлината
Колкото по-кратък и опростен е процесът, толкова по-нисък ще бъде рискът от изоставяне на пазарската количка във Вашия онлайн магазин. Защо Вашите клиенти да трябва да минат през пет уеб страници, когато са необходими само две - една за попълване на адреса за доставка, ако потребителят пазарува като гост, и една за плащането? Регистрираните потребители попълват информация само за плащането, тъй като адресът им се въвежда автоматично.

6. Контактът трябва да е лесен
Много често пазаруващите имат въпроси, когато правят поръчка в онлайн магазина. В този момент те трябва да имат бърз достъп до информацията за доставката, плащането и връщането на стока. Също така, трябва да могат да се свържат с представител на магазина директно. Чатът е най-лесният начин за това. Най-добре е до него да има достъп от всички страници. Хората са свикнали да виждат tab-чето за него в долния десен ъгъл.

7. Запазете количката
Проучванията показват, че 84% от пазаруващите онлайн сравняват различни стоки преди да вземат окончателно решение. Това диктува нуждата от функционалност за сравнение на артикули във всеки онлайн магазин. Тъй като потребителите могат да сравняват продукти от различни електронни магазини, трябва да направите така, че дори и да си тръгнат от Вашия, артикулите в количката им да се запазват. Това ще доведе до по-ефективно обхващане на потенциалните клиенти, които са по-колебливи и имат нужда от време, за да вземат крайно решение за покупка.

За да направите тази тактика още по-успешна, можете да използвате уеб софтуер, с който се автоматизира пращането на имейли до потребители, изоставили количката си. Така те могат да получат линк директно към нея с подканяне да не изпуснат шанса си за покупка. Ако количествата от съответния артикул са ограничени или той вече е на промоция, не пропускайте да информирате потребителите за това в имейла.

8. Високо ниво на сигурност
Трябва да дадете пълна увереност на потребителите, че могат да платят сигурно, когато правят поръчка във Вашия онлайн магазин. Сложете информация за мерките за сигурност, които сте взели, за предпочитане на специално създадена за това страница. Можете да сложите и баджове, показващи какви системи за сигурност ползвате, за да дадете допълнителна увереност на потребителите.

9. Многообразие при начините за плащане
Изследване, направено наскоро, сочи, че 56% от хората, пазаруващи по интернет, очакват разнообразни опции за плащане, когато правят покупка от онлайн магазин. Първоначалното пазарно проучване при изграждането на магазина помага да се разбере кои са предпочитаните начини за плащане от таргет аудиторията. В общия случай, за да е конкурентен един електронен магазин в България в момента трябва да предлага плащане с всички най-популярни видове банкови карти, чрез онлайн системи, по банков път и директно при доставката (наложен платеж).

10. Допълнителна мотивация
Понякога потребителите се нуждаят от леко побутване, за на направят покупка онлайн. Един от най-лесните начини за това е да задвижите инстинктите им съвсем елегантно, като сложите бройката на оставащите единици от съответния артикул на неговата страница. Ако потребител се колебае дали да закупи куфар например, фактът че са останали само три бройки от желания размер и цвят е силно мотивиращ.

Когато предлагате специално промоционално предложение, намаление или разпродажба, можете да сложите таймер, който отброява дните, часовете и минутите до изтичането на офертата. Това подтиква потребителите да вземат решение за покупка по-бързо. За да увеличите напрежението, можете да обявите и бройката на хората, които са разгледали съответния артикул, както и колко бройки от него сте продали наскоро. Знаейки, че значителен брой други хора се интересуват от продукта, потребителите придобиват допълнителна увереност.

11. Изскачащи предложения
В онлайн магазина може да се заложи система, която да показва допълнителна информация или специално предложение в малък изскачащ прозорец, когато потребителят се кани да изостави количката. Можете например да предложите ваучер за бъдещи покупки, носещ отстъпка, равна на десет процента от цената на артикула, който потребителят се колебае дали да поръча. Така можете да си осигурите не само сегашната, но и бъдещи продажби.

Съветите, дадени тук, могат да послужат не само директно, но и за генериране на нови идеи за предотвратяването на изоставянето на количката.
Искате да имате онлайн магазин, притежаващ всички функционалности за постигане на високи продажби? Обърнете се към нас чрез онлайн запитване сега.
Споделете в: