12 начина да използвате емоции във Вашия Facebook маркетинг

Направете постовете и рекламите по-ефективни за по-високи онлайн продажби.

Всички от Вашата таргет аудитория са във Facebook, но дали ще обърнат внимание на Вашия промо пост или реклама? За да привлечете клиенти към Вашия онлайн магазин и към Вашите продукти, Ви е необходима тактика, с която да грабнете вниманието на хората преди останалото съдържание, с което се конкурирате в социалната мрежа. Има много начини за това, но един се откроява: докоснете емоционална струна на потребителите.

Анализ на над 1400 успешни Facebook маркетингови кампании показва, че тези с емоционално съдържание са два пъти по-ефективни от тези с рационално съдържание. Друго проучване, обхващащо 55 кампании, базирани на емоционален маркетинг, е установило, че средната им популярност е най-голяма сред всички останали категории. Как да добавите щипка емоция, за да грабнете сърцата на клиентите в социалната мрежа? Ето 12 изпитани тактики.

1. Подтикнете хората да се страхуват, че ще изпуснат нещо
Около 69% от днешните млади хора изпитват страх, че ще изпуснат нещо важно, ако не отидат на събитие, на което ще са всичките им приятели. Това е естествена емоция, имайки предвид, че човекът е социално същество и че Facebook ни направи „по-социални“ от всякога. Ето няколко полезни съвета как да я използвате с цел маркетинг във Вашите постове и реклами:
- Споменете броя на хората, които вече са се възползвали от рекламирания продукт.
- Създайте усещането, че клиентите на Вашия бранд са едно прекрасно мини общество, към което читателят все още не се е присъединил.
- Задайте въпрос, намеквайки, че има риск от изпускането на уникална възможност.


2. Създайте вълнение
Когато са развълнувани, хората действат импулсивно и оставят рационалните разсъждения настрана. На маркетингов език това означава бърза покупка от Вашия онлайн магазин. Вълнението обаче трае сравнително кратко, не повече от 20 минути. За това трябва да направите Facebook поста точен, кратък и завладяващ. Това се отнася и за рекламно-целевата страница, свързана с него. Ето няколко трика как да постигнете вълнение, чрез Вашия пост:
- Използвайте ярки цветове за фон и акценти.
- Поставете удивителни знаци.
- Сложете изображение, показващо вълнение от използването на продукта.
- Направете предложението неустоимо за таргет аудиторията Ви.


3. Хванете ги в капана на любопитството
„Капанът“ е разликата между това, което читателите Ви във Facebook знаят, и това, което не знаят. Той кара хората да кликнат на поста или рекламата. Как да заложите капана? Просто задайте въпрос, чиито отговор ще накара хората да потърсят решение чрез Вашия продукт. Ако продавате куфари например, можете да попитате колко лесно читателят подрежда багажа си или колко сигурен се чувства за защитата му, когато пътува. На рекламно-целевата страница естествено трябва да дадете подробна информация какво решение предлагате.

4. Направете хората щастливи
Позитивните Facebook постове се споделят повече от негативните и Вие можете да използвате тази закономерност за подпомагане на Вашите онлайн маркетингови кампании. Ето как да създадете радост чрез промоционалните Ви постове и реклами:
- Използвайте положителни глаголи и прилагателни.
- Заложете на ярките цветове, създаващи желаната емоция.
- Сложете изображение с щастливи хора, които се усмихват или смеят.

Като цяло е добре да заложите на позитивизма във всичките си рекламни послания онлайн и офлайн. Така потребителите ще запомнят бранда Ви като носещ добро настроение. В резултат можете да очаквате стабилен растеж на емоционалните покупки, които клиентите правят за повишаване на настроението.

5. Стреснете потребителите
Идеята е да представите проблема, за който предлагате решение, като създадете лек уплах у хората. Използвайки примера с куфарите, във Вашия рекламен Facebook пост можете да зададете въпроса: „Ами ако ципът на Вашия стар куфар не издържи, когато го напълните?“ След това можете да обясните как продуктът, който предлагате, притежава иновативна технология, чрез която рискът това да се случи е практически нулев. Има няколко основни правила при използването на тази тактика:
- Уплашете читателя само за секунда и предложете успокоение веднага.
- Посочете колко често се среща даденият проблем.
- Бъдете абсолютно честни относно качествата на Вашия продукт.


6. Дайте надежда за по-добро бъдеще
Хората купуват продукти, за да подобрят живота си. Накарайте ги да отправят поглед в бъдещето и да се видят по-уверени, по-успели и по-доволни. Как да постигнете това чрез Facebook рекламите и постовете си?
- Говорете вдъхновяващо, използвайки ключови думи като „път“ и „живот“.
- Използвайте символични изображения, които да подсилят думите, като изгрев или планински връх например.
- Ако давате конкретно обещание, обяснете накратко как ще го изпълните.


7. Създайте чувство на гордост
Това е една от най-позитивните емоции, така че не бива да я изпускате във Вашите маркетингови кампании във Facebook. Една от най-добрите тактики е да накарате потребителите да се гордеят, че избират Вашия продукт, тъй като покупката му е умно решение. За целта можете да акцентирате на най-важните му предимства като полезност, изгодна цена и/или престижа, който носи. Можете да разчитате на това познато чувство и когато рекламирате продукти, които хората купуват за някой друг като дете или друг близък човек. Мото от типа „бъдете най-добрия родител“ винаги работи отлично.

8. Направете покупката неотложна
Когато имат много време да вземат решения, хората често отлагат, а понякога и забравят изобщо за какво са се чудили. За да не се случи това с предложенията Ви, рекламирани в социалната мрежа, създайте чувство за неотложност на покупката. Това се постига най-добре, чрез оферта с ограничен период на действие. Може да е ден или два или дори няколко часа. Ето няколко конкретни съвета как да постигнете желания ефект:
- Сложете точно времево ограничение, като „само днес“ или „промоцията изтича след“ последвано от брояч.
- Направете промоционалното предложение много примамливо.
- Използвайте кратък и ясен текст.
- Сложете атрактивно заглавие и изображение.


9. Изненадайте Вашата целева аудитория
Всички обичат приятните изненади. Можете да поднесете такава на Вашите потенциални клиенти, използващи Facebook, като им споделите любопитни факти, свързани с Вашите продукти. Можете също така да ги изненадате с фото конкурс с награди.

Несъмнено ще зарадвате Вашата целева аудитория с ваучер за отстъпка или за безплатен подарък при пазаруване. Тази тактика е ефективна за скоростно увеличаване на продажбите и за популяризирането на нов продукт, като условието за получаването на ваучера е споделянето на продукта в социалната мрежа. Ефектът е огромен, тъй като 83% от потребителите се доверяват на препоръките на близки и приятели когато пазаруват онлайн.

10. Създайте чувство на принадлежност
Някои от най-успешните брандове в света са се изградили на базата на лоялна общност от клиенти, като един от най-значимите примери е Apple. Чувството за принадлежност към такава общност създава удовлетворение и мотивира хората. Имайки предвид всичко това, какво ще кажете да направите рекламното си предложение в социалната мрежа така, че да изглежда като покана за ексклузивен клуб? Ето няколко начина да го постигнете:
- Наблегнете на общността, която се формира от клиенти на бранда.
- Включете имената на хора, които използват Вашия продукт и са авторитети за Вашата целева аудитория.
- Споменете броя на клиентите си, за да покажете колко е сериозна Вашата общност.
- Сложете определено препятствие пред влизането в клуба, за да подчертаете неговата ексклузивност.


11. Разчовъркайте гузната им съвест
Създаването на чувство за вина е мощен инструмент за мотивирането на хората. В онлайн маркетинга той се използва най-вече за рекламирането на продукти за лично и професионално усъвършенстване. Примерите варират от хранителни добавки за отслабване и трупане на мускули до технологични продукти за по-ефективна работа. За да ги рекламирате във Facebook, просто трябва да попитате дали потребителите са готови да облекат банския за плажа или дали са достатъчно продуктивни в бизнеса съответно и ефектът ще е налице. Съветите, които да приложите при използването на този подход, включват:
- Напомнете на таргет аудиторията си за малка грешчица, която обикновено правят.
- Предложете бързо решение на проблема.
- Използвайте силни думи, за да грабнете вниманието на потребителите.


12. Накарайте хората да се чувстват важни
Според специалистите чувството за собствена значимост е една от шестте основни потребности на човека. Как да го използвате за маркетинг във Facebook? Накарайте потребителите да се чувстват важни и оценени като се фокусирате върху тях при представянето на Вашето предложение. Вместо например да казвате „нашият продукти ще Ви даде Х“, използвайте „постигнете Х“. Нека всеки, четящ поста или рекламата, да се почувства като центъра на вселената за Вашия бранд. Не забравяйте и за ролята на персонализацията в постигането на желаните цели.

Обобщение
Емоциите са важен фактор за успеха на всяка Facebook маркетингова кампания. Според последните изследвания те се водещи за ефективността на рекламното съдържание -рекламите, които предизвикват най-силен емоционален отговор, увеличават продажбите средно с 23%. Вплитането на емоции в промоционални постове и реклами не е особено трудна задача – изискват се стратегическо мислене и креативност по отношение на съдържанието и дизайна, както и бърз преход към Вашия онлайн магазин, на който е най-добре да има специална рекламно-целева страница.
Искате нов онлайн магазин с по-добри инструменти за маркетинг? Свържете се с нас чрез запитване сега.
Споделете в: