Запушване на дупки в сайта

Сайтовете са отражение на фирмените цели и цялостната бизнес стратегия. Те са най-общо казано инструмент за създаване на повече бизнес за компанията, която ги притежава. Но както във физическия свят, така и във виртуалния, нещата се менят и е необходимо да се правят адаптации.
Сайтовете не се създават за пожизнено ползване от бизнеса. Няма да са вечно актуални и харесвани. Всичко днес се случва със скоростта на светлината, което определено налага постоянно наглеждане на фирмения сайт.
Изработката на фирмен сайт е като направата на дете - завинаги си остава ваше и се нуждае от постоянни грижи, без значение каква е степента му на съзряване.
По темата с баенето над сайта можем да изпишем доста, защото сме изграждали, преработвали и ремонтирали доста фирмени сайтове. Но в най-общ план можем да споделим, че недъгавият сайт говори много лошо за Вашия бизнес. Обикновено фирмената интернет страница е първото нещо, с което се сблъсква потребителят. Вероятно той не е чувал за Вас, а е попаднал на сайта чрез Google, препоръка от приятел или социалната мрежа. Тъй като тази имагинерна персона не е имала взимане-даване с Вас до този момент, впечатленията си формира на база това, което му дава сайтът.
Първи и най-значителен проблем
Много лошо, ако сайтът Ви е прашлясъл, защото е правен в далечната 2005 г. На потребителят, който гледа днес Вашия уеб сайт не му пука, че навремето страницата Ви е била готина и функционална. Вероятно в момента е малко квадратче със ситни шрифтове и купища бъгове. Ако сте изпаднали в подобно положение, то е трудничко да запълните дупката. Ще се нуждаете от цялостна преработка. Хубавото е, че ние можем да Ви помогнем да вкарате нещата в сегашно време, изпратете ни запитване за изработка на сайт.
Празните секции
Обратно на темата с дупките в сайтовете. Неприятен момент за крайния потребител е да вижда секции, в които пише: “Извинете, секцията е в процес на изработка.”. Ужас! Погрижете се да поправите подобни пропуски, ако са налични във Вашия фирмен сайт. Попълвайте всички секции със съдържание. Ако сте планирали правилно изработката на сайта, то не би следвало да имате празни секции.
Липса на напътствия
Важен момент за ефективността на всеки сайт е призивът към конкретно действие. Трябва да сте наясно с това, което искате да се случи, когато един потребител кацне на сайта. Дали искате да Ви телефонира? Или да Ви изпрати имейл? Всичко това трябва да е ясно отразено в страниците и подстраниците на сайта. Кажете в прав текст на посетителите какво очаквате от тях. Изведете тези призиви към действия на ясно, видимо място, направете ги кратки и директни.
Овехтяло и неактуално съдържание
Направете една ревизия на цялото съдържание в сайта. Помислете над въпроса дали то е подходящо за Вашата аудитория? От критично значение е да говорите на езика на Вашите потенциални клиенти. Когато го направите, сайтът ще започне да генерира ползи за Вашата фирма. Погрижете се за четливостта на шрифтовете, форматиранията на текстовете, качеството на снимките, смисълът на това, което казвате. Всичко това ще допринесе за представянето на сайта.
Повредени линкове
Проведете една щателна проверка за повредени линкове и страници. Ако създавате вътрешни препратки между страниците на сайта, трябва да се убедени, че всички линкове са работещи. В противен случай потребителят ще стигне до задънена улица. А при такова положение вероятността да напусне сайта е огромна.
Никаква измеримост
Знаете ли какъв трафик генерира Вашия уеб сайт? От къде идват тези хора? Ако нямате отговори на тези въпроси, то лошо. Вероятно страдате от липса на система за измерване на посещенията. Безплатен съвет - използвайте Google Analytics. Той ще начертае за Вас съвсем ясна картинка на това, което се случва в сайта. Чрез система за анализ на посещенията ще имате възможност да оцените слабите страни на сайта и да ги запълните.
Пълна липса на мобилен сайт
Следва един интересен момент, който може да се окаже сериозна дупка в сайта - мобилната версия. Дали Вашите потенциални клиенти достъпват сайта през смартфон или таблет устройство? Ако отговорът е да, а той най-вероянто е, се нуждаете от оптимизирана мобилна версия на сайта. Тя е единствената гаранция, че хората ще получат адекватна интеракция със съдържанието, което имате. Мобилните сайтове са специално изградени за работа с по-малките дисплей и тъч-скрийн особености.
Заключение
Хората непрестанно ползват интернет като начин за набавяне на информация. Когато сайтът Ви изплува пред очите им, същият трябва да е на ниво. Това не винаги е свързано със самйващи инвестиции, понякога се изисква поддръжк и периодично обновяване. Но в крайна сметка всички вложени усилия ще си заслужават.
Искате ли успешен сайт за Вашия бизнес? Изпратете ни запитване.
Споделете в: