Повишете онлайн продажбите, включвайки потребителски данни в имейл маркетинга

Разгледайте 6 вида данни и научете как да ги използвате при създаването и изпращането на имейли за постигането на Вашите маркетингови цели.

В сферата на онлайн търговията един от основните инструменти за маркетинг е имейлът. Обикновено посетителите на интернет магазина са подканени да оставят имейл адреса си с pop-up реклами или като част от създаването на свой профил. След това търговецът праща промоционални оферти, новини и други материали на имейлите им. Тези съобщения имат положителен ефект, но когато са поставени в определен контекст, могат да са още по-ефективни - да докоснат сърцата на потенциалните клиенти и буквално да ги поведат към правенето на покупка.

Модерните технологии позволяват събирането на голямо количество точни и детайлни данни за потребителите не само в рамките на онлайн магазина, но и отвъд. Когато приложите тези данни за целите на имейл маркетинга, можете да имате много по-висока възвращаемост от всеки инвестиран лев. Ако използвате надежден уеб софтуер, създаден за Вашия бизнес, анализираните данни могат винаги да са на върха на пръстите Ви, а изпращането на имейли може да се превърне във високо автоматизиран процес. Като краен резултат, персонализацията на имейлите може да доведе до увеличаване на онлайн продажбите двойно и дори тройно.

Тук ще се запознаете с шест вида данни, които можете да включите в имейл маркетинга на Вашия онлайн магазин, за да постигнете реални резултати:

1. Предишни онлайн покупки
Те са добър индикатор за модела на поведение и предпочитанията на всеки едни клиент на интернет магазина. Ако един потребител е закупил продукт от дадена марка, може бъдещите имейл оферти към него да са за други продукти от нея. Ако има афинитет към определен стил, може да му се предложат други артикули, които отговарят на него.

Една от най-ефективните маркетингови тактики, базирани на предишни покупки, е персонализирането на процентни намаления, които се предлагат само по имейл. Можете да стимулирате потребители, които са закупили нещо дребно от Вас, с малко намаление например. На лоялен клиент можете да предложите по-голяма отстъпка за специален повод, като рожден ден.

2. Покупки, правени на определени интервали от време
Козметичните продукти и офис консумативите са може би най-ярките примери за стоки, които се купуват регулярно. За да повишите максимално шанса клиент, който вече е закупил такъв артикул от Вас, да вземе още, можете да изчислите приблизително времето, по което настоящият му „запас“ ще свърши и да изпратите имейл напомняне за нова покупка. Съобщението може да включва и предложение да се пробва нов артикул, който е заместител на предишния и има по-добри характеристики.

Тази тактика може да премине на „по-високо“ ниво като създадете програма за абонамент на Вашия онлайн магазин. Идеята е чрез нея потребителите да могат да правят поръчка за доставки на определени интервали за дълъг период от време, като получават отстъпка за обем. Тя може да се изразява в безплатна доставка например. Благодарение на програмата може да си гарантирате постоянни приходи от продажби.

3. Разглеждани продукти
Ако един потребител е разгледал даден артикул няколко пъти при посещенията си на Вашия онлайн магазин, това е надежден индикатор за интерес. Можете да превърнете посетителя в клиент чрез лесна имейл маркетинг тактика в две стъпки:
1. Изпратете кратък наръчник за покупката на конкретния тип артикул. Може също да сложите и линк към инструмента са сравнение на продукти във Вашия електронен магазин.
2. Ако потребителят кликне на линка, изпратете му конкретна имейл оферта. Можете например да създадете усещане за неотложност, като напишете колко малко броя от съответния артикул са останали в наличност.

4. Артикули, оставени в пазарската количка
Напоследък една от основните задачи на имейл маркетинга е тъкмо изпращането на напомняния за изоставените стоки. Въпросът е как тази тактика да стане по-продуктивна. Като начало, е нужно да се определи оптималният брой напомнящи имейли. Много често не бива да се спира след първия, тъй като е лесно за потребителите да го пропуснат, имайки предвид огромния трафик от информация онлайн. Когато се използва уеб софтуер, позволяващ автоматизираното изпращане на имейли, прилагането на този метод е максимално ефективно по отношение на разходите.

Можете да изградите стройна система за напомняния. Ако първият имейл не бъде отворен, тогава вторият може да е идентичен. Ако първият е отворен и прочетен, вторият може да съдържа конкретна оферта, която да стимулира потребителя да направи покупка. Можете например да го мотивирате да направи поръчка преди наличните бройки да свършат или да се възползва от временно намаление или безплатна доставка.

Персонализирайте имейлите с напомняния за по-силен ефект. Можете да опишете подробно изоставените в количката продукти. Използвайте и всичката допълнителна информация за характеристиките и интересите на конкретния клиент, така че да го докосете емоционално. При продажбата на куфари например, можете да опишете идеалното пътешествие на клиента, за да го потопите в тази мечта и да го стимулирате да закупи желания от него артикул.

5. Локация
Възползвайте се от възможността да предлагате оферти на клиентите на Вашия интернет магазин, в зависимост от местоположението им. Те могат да са за безплатна доставка в конкретното населено място. Можете да помислите и за задълбочаване на персонализацията, като включите и други данни за потребителите. Ако например продавате спортни стоки и в даде град предстои провеждането на маратон, можете да предложите специални предложения на клиентите, които живеят в него и са си купували екипировка за бягане и/или джогинг от Вас преди.

6. Покупки във физическите магазини на фирмата
Ако имате и традиционен магазин, е добре да координирате данните за клиентите от него с тези за онлайн покупките. Можете директно да въвлечете потребителите, които са закупили стоки от Вас „на живо“ в онлайн преживяването, предлагано от Вас, като им предложите да оставят имейл адреса си на касата при покупка, а след това да им изпратите покана да оценят закупените артикули онлайн.

Можете да направите възможно и следенето на всички покупки на клиентите през техния профил в електронния магазин, независимо къде са направени. Така следващия път когато искат да закупят идентичен артикул или още от същия, ще могат да го направят директно в мрежата, спестявайки време и усилие. Тази интеграция създава удобство и стимулира продажбите и лоялността към бранда.

Можете да приложите и тактика в обратната посока - насочване на потребителите от онлайн магазина към реалния. Тя обикновено работи най-добре за скъпи и луксозни артикули, които потенциалните клиенти често държат да пробват или просто да видят на живо, преди да се решат на покупка. Примерите включват бижута, бутикови дрехи и предмети на изкуството. Можете да изпратите индивидуални имейл покани на клиенти, разглеждали конкретен артикул, да се докоснат до него в най-близкия до тях магазин.

Заключение
Вашите настоящи и потенциални клиенти са претрупани с информация и това се отнася с пълна сила за електронните им пощенски кутии. За това е важно да персонализирате посланията, които използвате в имейл маркетинга, който си остава една от най-личните онлайн форми за комуникация между фирми и потребители. Така ще излезете с едни гърди пред всички останали и ще имате най-големи шансове да направите продажба.
Готови ли сте да имате ефективен уеб софтуер, създаден специално за Вашия онлайн магазин, който да изпълнява маркетингови и административни функции? Обърнете се към нас, като направите запитване сега.
Споделете в: