Подобрения в уеб дизайна за привличане на повече клиенти

За да бъдат превърнати посетителите на един сайт от преминаващи пътници в клиенти, то трябва да се вземат предвид доста неща. В днешната статия ще разгледаме стратегия за подобряване на фирмения уеб сайт, която би спомогнала за превръщане на блуждаещия сърфиращ в платец.

Интро страница
Много често в уеб сайтовете се срещат така наречените интро страници, които са един от основните дразнители за потребителите. Това е поради фактът, че не носят никаква стойност за посетителите. Обикновено представляват някаква безсмислена анимация, която човек седи, гледа и се чуди защо му я показват. Въпреки негативното изказване до тук, има случаи и начини, по които интро страниците могат да се използват по адекватен начин. Най-вече трябва да имате нещо стойностно, което да споделите със сърфиращите. В противен случай просто не използвайте интро.
Лоша навигация
След като потребителите са попаднали на уеб сайта Ви, един от най-важните елементи, които ще използват, е неговата навигация.
Добре структурираната навигация трябва да е полезна в няколко насоки. Първо, тя служи като личен асистент на посетителите и им помага да открият това, което търсят. И второ, улеснява начина, по който посетителите взаимодействат със сайта. Добрата навигация трябва да е лесна за употреба и да организира всичко по достъпен и разбираем начин. Всички категории и подкатегории трябва да са адекватно подредени.
Лошата, проблемна навигация ще накара потребителите да напуснат сайта и най-вероятно повече няма да се върнат на него.
Навигационната система е нещо като сърцето на всеки сайт (и онлайн магазин). Без нея просто не може да се открие и използва каквото и да било.
Дълги страници
Един от факторите, които трябва добре да премислите е дължината на уеб страниците, които имате в сайта. Трябва да запазите баланса, в който хем да покажете достатъчно информация, хем да не изплашите посетителите. Използването на по-дълги страници е подходящо за представянето на продукти и техните характеристики.
По-малко информация на Начална страница
Целта на Началната страница на уеб сайта не е да покаже абсолютно всичко, което имате. Тя трябва да представя основното Ви послание, най-важното, което имате да кажете и покажете на потребителите. Струпването на цялото съдържание на началната страница до голяма степен елиминира и обезсмисля всички останали страници.
Претъпкани страници
Проблем с уеб страниците на сайта може да възникне, когато те са претъпкани. Такива страници може да съдържат никому ненужна информация, която само да затормозява. Обемът информация, който се съдържа на всяка една страница трябва да отговаря на заложените цели. Купищата информация често съдават проблем за потребителя, когато започне да чете.
Липса на контактни точки
Всеки уеб сайт трябва да има ключови точки, чрез които да изпълнява целите си. Именно те насочват вниманието на потребителя към най-важното. Без тях всичко се размива и посетителите остават объркани, незаинтересовани.
Дизайнът
Цялата структура на дизайна трябва да е съобразена със съдържанието, което се представя в уеб сайта. Друг важен елемент е целевата аудитория. Колкото по-добре се познава тя, толкова по-адекватен ще бъде уеб дизайнът.
Неподходящи цветове
Всички знаем, че цветовете изразяват определен вид емоции. Съответно цветовата гама на сайта трябва да се подбере много внимателно. Това може да се направи като се познава психологията на цветовете и като е известна целевата група.
Информацията и четливостта
Посетителите на уеб сайта не бива да изпитват затруднения с откриването на информация и нейното прочитане. Обърнете специално внимание на това какви шрифтове използвате и каква големина са те.
Липса на информация за контакти
Всеки един потребител е важен. Съответно не бива да изпускате никого поради липса на информация за връзка с Вас. Осигурете имейл за комуникация, телефон, Skype, Facebook.
Използването на абонамент за имейл бюлетин също е един чудесен начин да поддържате връзка с Вашите потребители.
Липса на каквато и да било помощ
Бихме определили като задължително наличието на система, която да помага на посетителите на уеб сайта. Това е още по-важно за мащабните, комплексни сайтове. Чрез подобна система потребителите ще могат сами да отговорят на част от въпросите, които имат. Добавянето на секция Помощ или секция Често задавани въпроси би улеснило много клиентите и Вашия екип.
Съвместимост с браузърите
Трябва да имате предвид, че различните потребители използват различни браузъри. Съответно уеб сайтът Ви трябва да работи отлично с водещите.
Заключение
В днешната статия разгледахме много фактори, които влияят върху успеваемостта на всеки уеб сайт. Направете ревизия на фирмения сайт и обърнете внимание на точките, по които изостава. Старайте се постоянно да го развивате, обновявате и държите свеж. Това ще бъде забелязано от хората и ще си спечелите лоялни клиенти.
Споделете в: