15
април
2016

Най-горещите уеб дизайн тенденции за 2016

Какво ще Ви изстреля пред конкурентите?

15
април
2016
Най-горещите уеб дизайн тенденции за 2016
Като динамична сфера, уеб дизайнът постоянно се променя и има много тенденции, които идват и си отиват. 2015-та беше още една удивителна година за технологични иновации и се насладихме на някои невероятни уеб сайтове. През 2016-та не се очакват радикални промени. Някои от настоящите тенденции ще наберат по-голяма популярност, а други бавно ще отпадат. Ще има и по-малки идейни течения, които ще се включат в конкуренцията сред уеб дизайна. Нека разгледаме какво ще бъде на върха през 2016-та, така че Вие да можете да преосмислите Вашата концепция и да подобрите Вашия уеб сайт.

Естествени Изображения

Около 90% от информацията предавана към мозъка е визуална, а тя се обработва от него 60 000 пъти по-бързо от обикновен текст, според най-новите изследвания. Не е изненада, че изображенията са широко използвани като елементи в уеб дизайна от много години насам. Същевременно, хората с уморени от захаросаните и скучни лицензирани изображения, които се използват на повечето уеб сайтове. Има практично решение на проблема - естествени, атрактивни и запомнящи се лицензирани изображения, които въздействат на хората и създават емоционални връзки на едно съвсем различно ниво. През 2016, ще виждаме все повече страхотни изображения като част от уеб сайтовете.

Смели Цветове

Цветовете играят голяма роля за възприемането на един обект и предават определена емоционална енергия, която се различава в отделните култури. Въздействието е директно и много силно. Вече видяхме невероятни примери за подобрение на дизайна благодарение на цветовете като Spotify и Airbnb. Тенденцията за използване на смели цветове ще набира все по-голяма скорост през 2016-та.

Възход на Материалния Дизайн

Парадигмата на Плоския Дизайн еволюира в едно по-съвременно течение през последните години - това на Материалния Дизайн, стил разработен от Google. След представянето му на 25-ти Юни 2014-та на конференцията 2014 Google I/O, много нови приложения започнаха да го използват. Очаква се и все повече уеб сайтове да имат материален дизайн.

Микро Взаимодействия

С все по-голямото навлизане на микро потребителското преживяване, ще се наслаждаваме още повече на използването на уеб сайтове. Тази тенденция ще промени сферите, в които уебсайтовете не са чак толкова забавни, като банкови и финансови услуги, здравни услуги, авиопревози и други. Представете си забавни изображения и изразни средства, скрити функционалности, умно персонализиране на данните и още много.


Персонализирано Потребителско Преживяване

Това е една по-скоро функционална, отколкото естетична тенденция. Ще виждаме по-добре обмислени предложения за разглеждане на съдържание и персонализирани уведомления и стъпки за действие. В ерата на дигиталното общуване, това означава, че съдържанието ще сменя дизайна си за да отговори на нуждите на всеки потребител индивидуално, вместо всичко да се адаптира към масивни сегменти от потребители. Бързо научаващият нови неща изкуствен интелект ще е запознат с нашите предпочитания и цели по-добре от всякога. В резултат ще виждаме повече разделени екрани даващи възможност на потребителите да изберат своето приключение.

Дизайн с Карти

Този тип дизайн съществува от векове и стремглаво навлиза в дигиталния свят, като един от неговите основни проводници е социалната мрежа Pinterest. Уеб дизайнът базиран на карти позволява да с представят множество елементи наведнъж, за да могат посетителите да добият пълна представа за това какво предлага Вашия бизнес. Този дизайн се използва все повече от големите играчи като Google и Twitter.

Видео

Посетителите прекарват средно два пъти повече време на уебстраници, които съдържат видео, твърди ново проучване. Видео съдържанието помага за изграждането на доверие между посетителя на уебсайта и бранда. Клиповете бяха популярни през последните години и 2016-та няма да е изключение. Този тип съдържание ще нараства като обем и ще става все по-важен елемент в уеб дизайна.

Инфографики и Визуализация

Как да представяме множество данни и сложна информация по достъпен начин? Отговорът е: инфографики (информативни графики). Уеб сайтовете, които ги използват, имат средно 12% повече посетители в сравнение със своите конкуренти. През 2016-та, повече уеб сайтове ще се възползват от силата на инфографиките, които ще бъдат въвличащи и интерактивни. Данните ще бъдат визуализирани като част от дизайна за да могат да се възприемат лесно.

Анимации

С възхода не уеб приложенията, ще виждаме повече неочаквано и ненатрапчиво движение в дизайна, което ще изведе потребителското преживяване до ново ниво. Подгответе се за добре обмислени анимации с практична насоченост и забравете за масово използваните, които са просто хубави.

Заключение

Като обобщение, можем да кажем, че уеб дизайнът еволюира към по-наситени и по-динамични персонализирани дигитални преживявания. Ще се радваме на умни решения, които опростяват начина по който се свързваме, работим, учим, откриваме нови неща и играем онлайн.
Желаете да имате печеливш уебсайт с атрактивен и функционален дизайн? Направете запитване към нас.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб дизайн, Съдържание, Material design, Потребителско преживяване, Конкурентно предимство
Обратно