13
септември
2013

Как да вдигнем нивото на сайта?

Качеството на съдържанието е ключът

13
септември
2013
Как да вдигнем нивото на сайта?
Редизайнът е само един от начините да се подобри даден уеб сайт. Изработката на по-добра визия не винаги е равна на повишена успеваемост. Първото и най-основно нещо в уеб сайта е неговото съдържание. Потребителите посещават уеб сайтове, защото търсят съдържание. Това значи, че трябва да се замислите много задълбочено над въпроса. Дали всичко във Вашия уеб сайт е наред?

Една ревизия на пълнежа на уеб сайта може да се отрази изключително ползотворно. Като за начало си спомнете кога за последно сте пипнали текст или снимки. Вероятно всичко си мухлясва в сайта още от самото му създаване. А времената се менят, конкурентите се развиват, нуждите на потребителите се трансформират.

Време е да изхвърлим боклука
Източник на снимката: FrameAngel / FreeDigitalPhotos.net
Какво включва една ревизия на съдържанието в уеб сайта?
Нека първо да започнем с определение за съдържание. В тази дума събираме всички текстове, снимки, други изображения, рекламни послания, координати за контакт, видео материали, брошури, файлове за сваляне, линкове.
Сега ще изготвим един списък, който да ви помогне в една от най-трудните битки в уеб:
  1. Проверете дали имате съдържание във всички секции и подсекции. Това е много важно, защото не са един или два случаите, в които някой е забравил да попълни дадена подсекция от сайта.
  2. Проверете до колко актуално е съдържанието, което имате в уеб сайта. Изработка на уеб сайт и после захвърлянето му в ъгъла не е добра инвестиция. Ще се наложи да обновявате съдържанието. Проверете дали всичко по фирменото представяне, услугите, координатите за контакт е актуално.
  3. Отправете поглед към снимките в сайта. Дали те отговарят на реалността, дали изобщо имате снимки в сайта? Винаги помнете, че изображенията са ключов елемент от уеб сайтовете.
  4. Стигаме до линковете в уеб сайта. Това са връзките между отделните страници на уеб сайта, а също така и изходящите връзки към външни източници. Задължително ги прегледайте, ако имат проблеми, елиминирайте ги.
  5. Голям процент от сайтовете имат многоезични версии. Ако и Вашият уеб сайт е сред тях, то направете щателна проверка дали имате необходимото съдържание за всяка една от версиите. Ако не можете да осигурите пълнеж за дадена езикова версия, то не я показвайте на сайта. В противен случай е много объркващо за потребителите.
  6. Видео клиповете са също един от елементите, които заслужават Вашето внимание. Силно препоръчително е да присъстват в сайтовете. Винаги проверявайте дали всичко с тях е наред. Ако използвате видео от YouTube, то уверете се, че не е премахнато, заключено за дадена държава или са му наложили някаква рестрикция.
  7. Ако сайтът Ви има рекламни материали под формата на брошури, банери, промоционални предложения, то гмурнете се сред тях, за да проверите дали са актуални. Няма смисъл да показвате стари неща в уеб сайта.
  8. Опряхме до рекламните послания. Това са призивите към действия или call to actions (CTA), както и всички онези кукички, които закачат вниманието на потребителите. Ще дадем няколко примера:

Обадете се сега; Изпратете запитване;

Запиши се сега; Купи сега; Поръчай сега;

Безплатна доставка; Безплатно демо; Безплатна консултация; Промоция;


Теглим чертата
Източник на снимката: FrameAngel / FreeDigitalPhotos.net
Всички тези неща могат да помогнат невероятно много за оздравяването на Вашия сайт. Ако не се грижите за съдържанието в уеб сайта, същият ще изпадне в състояние на кома. Тогава цялата Ви инвестиция в изработка на сайт ще отиде на вятъра. Нито хората ще Ви харесват, нито търсачките. Ще потънете във вакуум пространство, в което ще си седите сами. Хората търсят съдържание, защото искат да задоволят дадена нужда, да разрешат проблем. Осигурете им това съдържание чрез Вашия уеб сайт. Само тогава ползите ще потекат към банковата Ви сметка.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Редизайн, Съдържание, Сайтове, Сайт, Ребрандиране
Обратно