10 особености на успешния интернет магазин

Най-успешните онлайн магазини следват 10 прости принципа

Няма магически начин, по който да направите онлайн магазина си мега печелив. Всичко зависи и се гради върху здравата ежедневна работа. Това не трябва да Ви разтройва! Има няколко неща, които онлайн посетителите очакват да видят в интернет магазина Ви. Съответно трябва да се съобразите с това и да им предложите нещата, които искат.

В тази статия ще Ви споделим 10 особености на успешния онлайн магазин. По същество са много простички и разбираеми, не се притеснявайте, няма да Ви засипем с купища термини.

1. Колкото по-просто, толкова по-добре.
Клиентите няма да харесат объркана и супер иновативна навигация, която да ги кара да се чувстват несигурни. Внимавайте също така и с текстовете, те трябва да са ясни и четливи. Дизайнерските иновации не са типични и подходящи за онлайн магазините. Основната Ви цел трябва да бъде да помогнете на хората да намерят това, което търсят, без да ги стресирате с умопомрачителни дизайнерски изблици.
Постарайте се да не усложнявате началната страница на магазина със супер комплексно навигационно меню. Посетителите няма да отделят от ценното си време в стремежи да разучат как се работи със сайта Ви.
Друг важен момент! Уверете се, че всички вътрешни връзки (линкове) водят към правилните страници. Проверете дали има счупени връзки, такива, които водят към погрешни страници или към нищото. И последно - трябва да имате хубави призиви към действия, които да финализират визията на сайта.

2. Нови продукти, Горещи срещи, Адекватни цени за доставка.
Ясно е, че всички обичат отстъпки. Ако потребителят има възможност да спести и 1 лев - ще се възползва. Покупката на стока на занижена цена кара клиентите да се чувстват специални и щастливи. Чрез интересни банери и добре представени промоционални предложения може лесно да прихванете вниманието на потребителите.

Използвайте началната страница на интернет магазина, за да поставяте на нея актуалните промоции. Тя е една от най-посещаваните секции в уеб сайта.

3. Търсене по различни критерии.
Дайде възможност на потребителите да пазаруват по избрани от тях критерии като: категория на стоките, производители, по възрастови показатели, по цена и т.н. Подобни филтрирания могат да увеличат неимоверно много ефективността на Вашия онлайн магазин. Тези инструменти за търсене са буквално задължителни за магазините, които са с голям продуктов каталог.

4. Търсачка.
Търсачката помага на потребителите бързо и лесно да намерят точно това, което искат.
Дайте свобода на потребителя да изрови от сайта Ви това, от което се нуждае. Точно това ще го задържи. Представете си за миг един огромен онлайн магазин с хиляди стоки. Как ще бъде открито търсеното? Отговорът е няма да бъде и потребителят ще си замине с бързия влак. Вероятно и Вие бихте постъпили по същия начин.

5. Продуктови каталози.
Продължавайки темата от горната точка за големите номенклатури следва да заключим, че освен търсачка за продукти е необходима и категоризация. Тук идва на помощ продуктовия каталог. Той освен, че трябва да е правилно и интелигентно стуктуриран, трябва да има и СНИМКИ на продуктите. И то не какви да е. В предишна статия сме писали подробно колко е важно качеството на снимките. Трябва да хващат окото и да съблазняват потенциални клиенти.

6. Информация за контакт.
Колкото по-голям е онлайн магазинът Ви, толкова повече въпроси ще бъдат отправяни към Вас. Посетителите ще Ви питат относно доставките, гаранции на стоките и други въпроси, които предшестват покупките. За да върви всичко по мед и масло трябва да отговаряте на запитванията във възможно най-кратък срок. Как може да се случи това? Има различни канали, които да използвате. Един от най-разпространените и чудесно работещи е имейлът. Но Ваши клиенти може би ще предпочетат веднага да Ви отправят питане през чат системата, ако имате такава. Чатовете могат по забележителен начин да подобрят клиентското задоволство и съответно продажбите. Има и клиенти, които ще искат да Ви се обадят по телефона, отново за да Ви отправят въпрос на момента. Клиентите искат да усетят, че работят с хора. Осигурете им възможност да се свържат с Вас.

7. Добави в любими.
Повечето големи онлайн магазини имат функционалност за добавяне на стоки като любими. Това позволява на потенциалния клиент да отбелязва стокои, които харесва и да ги съхранява в листа, която може да разгледа и закупи на по-късен етап.

8. Различни начини за плащане.
Ако сте решили да продавате на международен пазар ще се нуждаете от различни системи за разплащане. Не е възможно да използвате един и същ начин за плащане във всички държави.

9. Количка за пазаруване.
Количката за пазаруване е компонент, който трябва да бъде видим през цялото време. Трябва да се вижда колко продукта са закупени и каква е сумата до момента. Също така редовните клиенти биха искали да преглеждат и историята на техните покупки.

Дайде възможност на посетителите, които не искат да преминават през дълга регистрация в онлайн магазина, да пазаруват като гости. Това представлява улеснена процедура, през която прелитат директно към плащането.

10. Име и лого.
Посетителите на онлайн магазина Ви се интересуват от стоките и услугите, които предлагате, а не толкова от Вас самите. Именно затова, не препълвайте началната страница с описателни текстове за Вас и бизнеса Ви. Достатъчно е да поставите едно приятно и изчистено лого, както и няколко изречения за нещата, които продавате. Може да сложите и слоган, който обобщава бизнеса Ви.

Заключението
Успешните онлайн бизнеси се придържат към десетте точки от тази статия. Ако искате и Вие да сте сред тях мобилизирайте се и предприемете действия. С отдаденост и желание може да развиете отличен онлайн магазин.
Споделете в: