07
февруари
2014

Какво би отказало хората от онлайн покупка?

07
февруари
2014
Какво би отказало хората от онлайн покупка?
Днес е един отличен ден, в който да засегнем темата за онлайн покупките. Онлайн търговията се развива с главозамайващи темпове. В глобален аспект се създадоха електронни магазини, които превъртат милиони, дори милиарди долари. Хората се възползват от възможността за онлайн покупка, защото им пести време, нерви, а доста често и пари.
Но все още има много голям процент интернет потребители, които гледат с недоверие на онлайн магазините. Какво да правите с тях? Как да ги спечелите? Тези два въпроса могат да докарат доста безсънни нощи и мигрена. Необходимо е да откриете начин, чрез който да успокоите хората, да спечелите доверието им и да ги транформирате в клиенти. В следващите редове ще разгледаме няколко предложения, които могат да помогнат на Вашия онлайн бизнес.
Първата стъпка е да установите какъв точно е проблемът
Понякога нещата опират до кофти дизайн. Ако крайните потребители сметнат, че онлайн магазинът изглежда аматьорски, то авторитетът му е сринат. Имайте предвид, че хората, които пазаруват онлайн се ровят в най-различни сайтове и магазини, тоест правят съпоставка. Гледайте това да е във Ваша ползва. Ако онлайн магазинът Ви е произведение от нахвърляни елементи и непоносими цветове, то изпратете ни запитване за изработка на онлайн магазин. Нека го вкараме в релси, за да печелите истински пари.
Гейзер на недоверието са празните секции. Уверете се, че всички секции на онлайн магазина са с попълнена информация. Изгответе адекватни условия за ползване, конфиденциалност, плащане, доставки. Направете всичко възможност да покажете на хората, че сте реална, открита компания, която цели да продава продукцията си. В никакъв случай не можете да си позволите да оперирате с онлайн магазин, който има дупки. Няма значение кой е виновен, Вие, адвокатите, уеб компанията. В крайна сметка бизнесът Ви ще пострада.
Недъгавите снимки и описания са причина за бягството на хората от онлайн магазина. Погрижете се цялото съдържание да бъде изрядно. Всички продукти трябва да имат изображения и текстове. В противен случай какво продавате? Кой ще си купи стока, която е представена само посредством цена? Отговорът е лесен - никой.
Как да подобрим нещата?
Много добър инструмент е гаранцията за връщане на пари. Това се случва, ако клиентът изиска да върне стоката и парите му да бъдат възстановени. Подобно обещание спестява времето за размисъл. Клиентът става по-уверен в покупката си. Оценява риска като по-малък и преминава към действие.
Работете умело с текстовете. Нормално е хората да имат резерви по отношение на покупката. Разсейте ги с помощта на правилните текстове. Кажете им директно, че могат да заменят стоката, да им възстановите парите, всичко онова, което обещавате. Нека всичко бъде кристално ясно.
Бъдете открити по отношение на цените за доставка. Хората ще отказват поръчки, ако ги изненадвате следварително с такси за доставка по 20 лв. Обяснете разбираемо каква е процедурата за доставяне на стоката, в какъв срок и на какава цена. Ако парадирате със срок за доставка 2 дни, то спазвайте го. Изберете подходяща куриесрска компания, която е добре позната на клиентите. Това ще добави стойност към магазина Ви.
Помислете за създаването на листа с любими стоки. Това е функционалност, която ще позволи на потребителите на онлайн магазина да запазят неща, които харесват и на по-късен етап да ги закупят. Полезно е, удобно е, защото не се налага да търсят наново стоките из страниците на продуктовия каталог.
Грижете се за клиентите. Много по-лесно е да ги накарате да купят повторно в сравнение с това да печелите нови. Доволните клиенти ще пазаруват отново и отново от Вашия онлайн магазин. Това е и причината да ги обслужвате подобавящо. Именно затова споменахме да спазвате сроковете за доставки, не се дънете там.
Следете внимателно потребителите, които запазват стоки в листата с любими. Това са потенциални покупки. Хората са проявили интерес, направили са си труда да съхранят дадени артикули за по-късно. Подканете ги, комуникирайте с тях. Без това да се превръща в имейл или телефонен терор.
Прегледайте статистиката, която събирате посредством Google Analytics или друг инструмент, който ползвате. Обърнете внимание на типа устройства, през които потребителите достъпват онлайн магазина. Ако отчетете, че процентът на смартфони и таблети е висок, то задължително се нуждаете от изработка на мобилен онлайн магазин.
Заключение
Това са няколко от най-често срещаните казуси в онлайн магазините. Винаги има какво да добавим, винаги има изключения и особености. Събирайте обратна връзка от хората, гледайте реалистично на проекта си, информирайте се и постоянно нанасяйте подобрения. Преборете конкуренцията и станете номер едно във Вашия сектор.
Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн магазини, Конкурентно предимство
Обратно