23
април
2013

Що е то дигитален актив и има ли почва у нас?

23
април
2013
Що е то дигитален актив и има ли почва у нас?

Дигиталното присъствие на компаниите е една много сериозна тема. Всички разумни бизнеси искат да се изявят по някакъв начин в уеб, но не винаги е ясно как. Идеи много, както вътрешнофирмени, така и от външни предложители, които се опитват да продадат нещо.

За да има дигитално присъствие, трябва да има дигитална стратегия. Става въпрос за сериозен план, с който са запознати всички. Всяка негова точка трябва да е добре издържана. Всеки разход трябва да е защитен със съответното становище.
Интернет не е среда, в която правите нещо, защото изглежда готино и забавно. Това е място, в което се превъртат много, много пари. А щом заговорим за пари, нещата стават сериозни. В този ред на мисли искаме да отбележим колко е важна подготовката и познаването на материята.
Поглед към дигиталните активи
Всяка една инвестиция, която правите в уеб трябва да се превръща в дигитален актив. Тоест в обект, който докарва ползи. Най-често ползите ги свързаме с финансови резултати.
Нека разгледаме няколко условни примера. Първият ще бъде нещо близко и познато. Създаването на онлайн магазин. Огромна част от бизнесите могат да обмислят инвестирането на средства в изработка на онлайн магазин. Той драстично може да разшири възможностите за досег с клиенти. Онлайн магазинът изважда фирмата от локалното блато и позволява продажби в огромни мащаби. Ето това е дигитален актив.
Вторият пример е създаването на тематична социална мрежа. Има компании, които се занимават с търговия на хранителни продукти. Те могат да обмислят концепция за социален сайт, който се върти около здравословното хранене, рецептите и прочие. Друг пример е сайт социална мрежа, който разглежда спорта. Заставайки зад подобни уеб платформи, бизнесите ще успеят да привлечат потенциални клиенти и желаните ползи.
Всичко звучи чудесно, но има един основен проблем. Обикновено традиционните компании не разбират как се създават и управляват дигиталните активи. Убягва им идеята как може нещо виртуално да бъде ценно колкото физически актив.
Заключение
Интернет е обсебил всички хора. Населението е постоянно онлайн. Ползват PC-та, лаптопи, таблети, смартфони и всички хибриди между тях. Просто людете не могат без интернет, той се превърна в нещо фундаментално като въздуха, водата и храната. Тази трансформация се отразява върху всички аспекти на поведението им, а респективно и върху бизнеса.
Бъдете хитра компания и формирайте план за създаване на дигитални активи. Намерете компетентен уеб партньор като Whiz, с който да превземете уеб пространството.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Първи стъпки, Онлайн магазин, Маркетинг, Сайтове, Онлайн магазини, Бизнес, Планиране
Обратно