9 Съвета за Успешна Онлайн Търговия

Очакванията за 2015 и за следващите години са онлайн търговията да продължи своя възход и бърз растеж. За един предприемач, тази възможност за успешен и устойчив на промени бизнес е вълнуваща, обещаваща и интригуваща. Независимо дали сте участвали в стартирането на бизнес за онлайн търговия в миналото или смятате да работите по Вашето първо бизнес начинание в тази област, сега е моментът да направите първата решителна крачка. По данни на НСИ, през 2014 година стойността на продажбите извършени онлайн в България е надхвърлила 5 милиарда лева отбелязвайки ръст от 15% спрямо 2013 година. Броят на българите използвали интернет за да поръчат стоки и услуги през годината е 925 хиляди. Това е с 35% повече отколкото през 2013 година. Тенденцията за 2015 година е към увеличение както на стойността на продажбите, така и на хората пазаруващи онлайн.
Източник: http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/03/09/2487824_onlain_turgoviiata_narasna_s_15_prez_2014_g/

Прогнозите на анализатори и експерти за онлайн търговията в цяла Европа за периода до 2019 година са повече от оптимистични. Изследване на международната компания за пазарни проучвания Mintel предвижда ръст на онлайн продажбите от 100% в периода между 2013 и 2019 година. Техният размер се очаква да достигне 330 милиарда евро.
Източник: http://www.wgsn.com/blogs/european-online-retail-sales-forecast-to-double-by-2019-with-m-commerce-driving-growth/

Докато онлайн търговията се готви за значителен скок в следващите месеци и години, Вие можете да очаквате резултати, само ако подходите към този вид бизнес по правилния начин. Започнете като следвате основните съвети за успех в тази сфера представени тук.

1. Не бързайте да започнете.
Една от най-големите грешки правени от неуспешните предприемачи в онлайн търговията е форсираното или преждевременното пускане на техния уебсайт. Вие имате само една възможност да отворите Вашия онлайн магазин и не можете да си позволите да объркате нещата. Докато закупуването на домейн е напълно в реда на нещата, Вие не трябва да прибързвате със старта на магазина докато не е извършена основополагащата работа по проекта, а именно оптимизацията на сайта за търсачки, маркетингът базиран на съдържание, интегрирането на сайта със социалните мрежи, разравотването и пускането на платена реклама и така нататък.

2. Нека потребителят бъде водещ.
Не е тайна, че най-големият недостатък на онлайн търговията е невъзможността клиентите на магазина да докоснат, почувстват, помиришат и видят на живо продукта преди да вземат решение дали да го купят. Тъй като към момента няма технология, която да промени това, Вие можете да компенсирате този минус, като използвате силните страни на този вид бизнес за да привлечете повече клиенти. Някои от най-добрите маркетингови похвати, които са на Ваше разположение, включват атрактивни цени на продуктите, безплатна доставка и улесняване на покупката на стоки чрез опростена количка за пазаруване.

3. Тествайте абсолютно всичко.
Преди, по време и след пускането на Вашия онлайн магазин, Вие трябва да инвестирате в тестване и анализ на данните. Поставете се на мястото на потребителя и проверете кои елементи на сайта и маркетингови похвати използвани на него имат ефект и кои - не. Отговорете си и на въпроса защо това е така.

4. Възползвайте се максимално от социалните мрежи.
Ако някой предприемач в сферата на онлайн търговията Ви каже, че не използва социалните мрежи за маркетинг, това значи, че той е най-малкото неблагоразумен. Социалните мрежи като Facebook определят ритъма на Вашия бизнес до голяма степен тъй като Ви дават възможност да разберете какво се случва в живота на Вашите клиенти и как се променят техните потребителски нагласи и вкусове. Добре е Вие като предприемач да участвате лично в интегрирането на социалните мрежи във Вашия бизнес, дори и да сте назначили специален мениджър, който да работи в тази насока.

5. Включете елементи за общуване с потребителите във Вашия уебсайт.
Като продължение на предишния съвет, би било чудесно да направите Вашия онлайн магазин по-интерактивен, за да подобрите потребителското преживяване. За да постигнете това, трябва да включите полета за оценка на всяка стока от клиентите и атестации от тези, които са били впечатлени от закупения продукт. Непременно трябва да се включи бутон, който позволява на потребителите на уебсайта да следят директно Вашите страници в социалните мрежи. Друга добра идея е да се предостави възможност на клиентите на Вашя онлайн магазин да получат достъп до акаунта си в него чрез профила си във Facebook.

6. Направете пазаруването през мобилни устройства лесно.
Анализаторите oт Голдман Сакс прогнозират, че стойността на закупените стоки и услуги чрез мобилни устройства (смартфони и таблети) в глобален мащаб ще нарасне от 204 милиарда долара през 2014 година до 626 милиарда долара през 2018. Вземайки това предвид, ако Вашия онлайн магазин няма респонсив (отзивчив) дизайн, който да го прави леснодостъпен от мобилни устройства, можете да загубите позициите си на пазара в рамките на три до пет години.

7. Концентрирайте се върху оптимизацията за търсачки.
При висок растеж на онлайн търговията, конкуренцията също ще нарасне значително. Поради това, оптимизацията на Вашия уебсайт за търсачки ще е основен фактор за постигане на висока конкурентноспособност тъй като ще Ви даде възможност за привличане на повече клиенти, които търсят Вашите продукти чрез Google. Доверете се на експерти в тази област.

8. Наберете информация за Вашите клиенти.
Нужно е да създадете база данни за клиентите пазаруващи от Вашия онлайн магазин. Тове е основополагащо за успешен целеви маркетинг и ще Ви помогне много, ако решите да рестартирате или разширите Вашия онлайн бизнес.

9. Продължавайте да се развивате.
Технологиите, тенденциите и вкусовете на потребителите ще се променят и Вашия онлайн бизнес ще трябва да се променя заедно с тях за да продължи да бъде успешен в една толкова динамична среда. Използвайте дадените тук съвети за да постигнете целите си на предприемач. Споделете идеите си за разработване на Вашия онлайн магазин с нашия екип от специалисти като ни пратите запитване.
Искате ли да работим заедно по новия Ви онлайн магазин? Изпратете ни запитване още сега.
Споделете в: