5 Начина да използвате листата с любими продукти в онлайн търговията

Когато един онлайн магазин има тази функционалност, това отваря много възможности за по-ефективен маркетинг и по-високи продажби.

Повечето онлайн търговци са убедени, че знаят какво представлява листата с любими продукти и за какво се използва. Докато всички разбираме основното предназначение на тази функционалност на онлайн магазина - правене на списък с артикули, от които потребителят се интересува и има желание да закупи - в дигиталната ера, в която всички сме свързани, този инструмент може да се използва много по-ефективно и да предложи много повече.

В основата е разбирането на данните, които задвижват двигателя, фигуративно казано - ако онлайн търговците наистина искат да обхванат всички канали за комуникации и продажби и да предложат перфектно свързано преживяване, те трябва да погледнат отвъд очевидното и да надникнат под капака. Ето пет начина да използвате листата с любими, за да разгърнете пълните ѝ възможности.

Листата с любими продукти дава потенциални приходи
Когато потребителите отделят време и усилие да съставят списък с артикули в онлайн магазина на един търговец, това обикновено се дължи на факта, че те имат намерение да ги закупят в бъдеще. Не е добра идея да оставите тези пари „на масата“ за неопределено време - използвайте данните, които имате от листата с любими, за да дадете мотивация на потребителите да направят покупка. Ето няколко идеи в тази насока:
- Представете на потребителите специални оферти за артикули от листата с любими, когато има такива, по имейл.
- Персонализирайте информацията за любими артикули според данните, които имате за конкретния потребител от неговия профил.
- Информирайте потребителите, когато остават ограничени количества от любим техен продукт.

Често е по-ефективно да се разчита на данните от листата с любими, отколкото на историята на покупките, за да се определи поведението на един клиент. Това, което той е закупил в миналото, не е толкова съществено за бъдещите продажби, колкото това, което има намерение да закупи. Когато потребителят е изявил желание, онлайн търговецът трябва просто да отговори на него.

Моментна картина на действията и мислите на потребителите
Листата с любими е много лична - хората я съставят, за да отразят своите специфични нужди. Използвайте я, за да опознаете потребителите, пазаруващи във Вашия онлайн магазин. С модерен уеб софтуер можете да съберете информацията от листите на хиляди потребител, да я организирате и да я използвате за:
- Откриване на тенденции в потребителското търсене, на които да отговорите максимално добре;
- Анализ на разликите между любимите и реално закупени артикули - Целта е да намерите на какво се дължат тези разлики - дали има необходимост от повече информация, дали цената е прекалено висока и/или дали потребителите чакат промоции, намаления или специални поводи като рождени дни, за да направят покупка.
- Измерване на маркетинговата дейност и нейния ефект върху желанията на потребителите, изразени чрез листата с любими - Фокусът е върху всички основни фактори - ценова политика, реклама и т.н.

Полезна информация за мениджърите
Тенденциите, индикаторите за покупка и реалните модели на купуване, намерени чрез анализа на съставени листи с любими артикули, могат да се използват за оптимизиране на бизнес процесите на няколко нива:
- Определяне на стоковите наличности - Разумно е онлайн търговците да имат значителна бройка от артикулите, които са популярни сред потребителите.
- Съобразяване на зареждането със стоки и складирането им с детайлната информация за потребителското търсене;
- Предвиждане на сезонни отклонения в продажбите.

Повече от списък с желания
Спосъците с любими артикули, които потребителите съставят, не са само моментна картина на техните желания, но и „прозорец“ към техния свят и какъв те искат да го направят. Зад всяка листа стои емоция и онлайн търговците могат да се възползват от дадената информация, за да прецизират бизнес стратегията си, що се отнася до удовлетворяване на потребителското търсене.

Използвайте наученото от листите с любими, за да си отговорите по-точно и ясно на това какво да предлагате и как във Вашия онлайн магазин. Информацията може да Ви помогне и за по-ефективното таргетиране на потребителите, като концентрирате маркетинговите и рекламните си усилия върху връзката между предлаганите от Вас продукти и начина на живот, който тези хора искат да водят и целите, които те искат да постигнат.

Възползвайте се от „любовта“ на потребителите към листите
Когато хората си мечтаят за нещо, в случая продукти от Вашия онлайн магазин, те обикновено са нетърпеливи да го споделят. Дайте им тази възможност чрез бутони за споделяне в социалните мрежи. Една от най-добрите за целта е Pinterest, чиято идея е потребителите да споделят и разглеждат снимки обединени от определена тема. По този начин, Вашите продукти ще попаднат в полезрението на стотици и дори хиляди нови потенциални клиенти, без това да Ви струва нещо допълнително.

Всички социални мрежи предоставят статистики, от които можете да се възползвате, за да оцените и подобрите присъствието на Вашите продукти в тях. Тези данни могат да са изключително ценни и за онлайн маркетинга Ви като цяло.

Изключително важно е за онлайн търговците да използват информацията стратегически, за да отговорят на потребителското търсене и очаквания. Ефективното използване на данни, взети от листите с любими артикули, е добро начало.
Ако искате да имате модерен онлайн магазин с функционалност за листа с любими, надеждни статистики и уеб софтуер за управление, отправете запитване към нас сега.
Споделете в: