5 съвета за Facebook присъствие

Днес ще разгледаме една любима наша тема, а също така интересна и за бизнесите, става въпрос за Facebook присъствието.

Знаете ли, че според проучване на comScore, брандовете, които постват средно по 5 до 7 пъти седмично достигат едва 16% от фен базата, която така трудно са събрали. Това може да се пребори с промотираните постове, които са осигурени с любезното съдействие на рекламната програма на Facebook. Но има и други тактики, които могат да Ви помогнат.
Запазете самообладание, защото в следващите редове ще се натъкнете на няколко термина. Първият от тях и изключително важен е EdgeRank.
Що за зла гад е това?
EdgeRanк е алгоритъм на Facebook, който управлява това, което се вижда в News Feed. News Feed, най-общо казано, е мястото, където получавате съвкупна информация за всичко случващо се в социалната мрежа. И така, обратно на EdgeRank, той притежава три опорни точки, които работят в чудесна симбиоза - affinity, weight и time.
Нека разгледаме всяка една от тях
Първо започваме с affinity, това е фактор, който измерва как потребителите биват ангажирани от Вашето съдържание. И по-конкретно нещата се отнасят до миналото, както и до броя посещения на фен страницата Ви.
Вторият фактор weight или да го определим като популярност се формира от броя на харесванията и коментарите, които получавате.
И не на последно място time, което е жизнено важно за Вашите постове, защото това, което поствате остарява и вероятността да има интеракция между него и Facebook потребителите намалява.
Разбирането на начина, по който работи EdgeRank е важно, за да можете успешно да изградите стратегията си за Facebook присъствие и по-конкретно тази част от нея, която включва генерирането на съдържание.
5 съвета в 5 точки
1. Познавайте аудиторията си
Изучавайте феновете, които имате. Бъдете наясно какво съдържание искат, кога го искат и под каква форма. Прегледайте подробно Вашите Facebook Insights, задълбайте. Дали феновете Ви преглеждат съдържанието, което имате от офиса си, дали през мобилни устройства? Дали откликват най-много на снимки или на видео? Дали предпочитат да поствате един път дневно, два пъти, пет? Когато се научите да облъчвате правилно аудиторията си, тогава ще постигнете резултати.
2. Практикувайте смело, бъдете кратки, не затормозявайте
Според проучвания, на които сме попадали, както и съдейки по личен опит, можем да заключим, че убийствено дългите постове отблъскват хората. Феновете просто нямат необходимите нерви, за да ги прегледат. А това от своя страна ще се отрази зле на бранда Ви, защото никой няма да коментира, харесва и споделя съдържанието. Да не забравяме, че в уеб всичко се случва много бързо. Нещата трябва да са стегнати и ясни.
Сбитите и простички неща са лесни за асимилиране и хората ги консумират. Но имайте предвид, че доста често хората трябва да бъдат подтиквани да взаимодействат със съдържанието. Или казано по друг начин - бъдете проактивни.
Когато успеете да активизирате феновете чрез ясни послания и ги подтикнете към действия, ще достигнете до много широка аудитория.
3. Качествено съдържание
В Whiz винаги обясняваме на нашите клиенти, че едно от най-важните неща в уеб е качественото съдържание, интересното съдържание. Facebook не прави изключение. Осигурете на феновете адекватен материал, който да подпали искрата им. Така ще достигнете дълбоко в социалната мрежа.
Един от най-бързо разпространяващите се формати във Facebook са снимките. Те са много подходящ иструмент за брандовете. Хващащите окото и лесни за разбиране изображения могат силно да натежат във Ваша полза. Към изображенията прибавете и въпроси, които да разприказват аудиторията.
4. Влезте на бойното поле
Феновете обичат да получават обратна връзка от любимите си брандове. Когато някой Ви пише, то отговорете му. Поддържайте постоянна комуникация. Facebook потребителите ще се почувстват специални, че им обръщате внимание. Най-вероятно ще харесат отговора Ви и това ще достигне до техните приятели.
5. Използвайте Facebook игри и приложения
Facebook феновете обожават да играят и да печелят награди. Трябва да се възползвате от този факт. Помислете за интересна Facebook игра, която да реализирате, за да зарадвате всичките си последователи, а и да спечелите нови. Със завладяваща концепция за Facebook игра може да си докарате десетки хиляди почитатели. Също така ще се покажете като един свеж бранд, който има иновативно мислене. Хората ценят това.
Заключение
За финал ще обобщим, че Facebook потребителите обичат да консумират интересно съдържание. Точно поради тази причина алгоритмите на социалната мрежа възнаграждават брандовете, които го осигуряват. Бъдете креативни, интересни, разчупени, организирайте тематични игри и най-вече се забавлявайте, докато го правите.
Споделете в: