25
октомври
2013

Как се справяте в социалните мрежи?

25
октомври
2013
Как се справяте в социалните мрежи?
В България под социална мрежа най-често разбираме Facebook. Той е най-посещаваната социална платформа и драстично изпреварва Twitter, Google+, Pinterest и всички останали. В момента има 2 800 000 (два милиона и осемстотин и хиляди) регистрирани българи.
Вероятно Вашата фирма също е оставила отпечатъка си във Facebook. И идва въпросът как се справяте? Позиционирането и участието на една компания в социалната мрежа не е толкова просто. Регистрацията и качването на фирмено лого с няколко телефона за контакт, са крайно недостатъчни. Необходима е цялостна стратегия. Facebook страниците трябва да се поддържат и развиват. В противен случай са напълно безсмислени.
Използването на социалната мрежа като канал трябва да е логически издържано, като всяко друго бизнес решение. Да се действа в дадена посока, защото е модерно и стадото се мъкне натам е неправилно. Преди да се впуснете във Facebook вихрушката ще трябва да си отговорите на следните въпроси:
  • Можем ли да поддържаме този комуникационен канал?
  • Какви цели сме заложили пред Facebook присъствието?
  • Какво точно очакваме от този социален канал?
  • Една бранд страница ли ще поддържаме или няколко?
  • Имаме ли някаква комуникационна стратегия?
  • Разполагаме ли с кризисен план, ако нещо се обърка?
  • Кой точно ще поддържа Facebook страницата?
  • Дали лицето, което поддържа страницата има опит?
  • Премислен ли е бюджет, който да се инвестира във Facebook?
  • Как ще се разпредели този бюджет?
  • Кой ще измерва резултатите от Facebook присъствието?
Защо ползваме Facebook?
Фирмите се появяват във Facebook, защото там са потенциалните клиенти. Стремежът е да се придърпат към бранд страницата правилните потребители. От тук следва да зададем два въпроса:
  • Как да привлечем тези потребители?
  • Какво да правим после с тези хора?
Първо ще отговорим на въпрос номер едно. Привличането може да се направи по няколко начина. Първият е чрез офлайн пропаганда посредством масовите похвати като печатни материали, видео (ТВ), радио, аутдор, поставяне на facebook страницата върху етикети на продукти. Вторият начин е посредством корпоративния уеб сайт, в който се слага препратка или някакъв вид социален плъгин. За да се получи нещо по така наречения от нас втори начин, корпоративният уеб сайт трябва да е посещаван, приканването за присъединяване към Facebook страницата трябва да е на явно място. Третият начин е чрез използване на самата платформа Facebook. Това е и най-резултатният вариант.
Конкретни методи за привличане на фенове
Вариантите за онлайн привличане на таргетираната (правилна) аудитория към Facebook страницата са следните: рекламни кампании; Facebook приложения и игри. Да подхванем рекламните кампании, това са рекламките, които се появяват в дясната колона на социалната мрежа, а също така и спонсорираните съобщения, които можем да наречем по-органичен метод за реклама. Спонсорираните съобщения се появяват в потока от информация на потребителите и те им обръщат повече внимание. Според различни проучвания на американски и европейски агенции, спонсорираните съобщения дават по-добри резултати.
Сега, нека се прехвърлим към Facebook игри и Facebook приложения. Това са изключително хитри инструменти за привличане на потребители. За тях със сигурност ще Ви е необходима външна помощ. Тези игри и приложения се създават от компании уеб разработчици като Whiz. За изграждането на една игра е необходима идея, бюджет и разумен срок за реализиране. Facebook игрите и приложенията се програмират, прави им се дизайн, тестват се и се поставят като табче във фирмената страница. Когато са направени по умел начин те използват социалните канали на Facebook и създават любимия на всички маркетингови люде вирусен ефект. Тъй като Facebook е мрежа, една добра Facebook игра може да плъзне по мрежата за отрицателно време. Това можем да определим като тип “безплатен” досег с голям брой хора. Идеята е, че когато един потребител се включи във Вашата Facebook игра, то това достига до неговите приятели, за които се предполага, че имат сходни интереси.
Поддържане на Facebook страница
Дойде време да поразмишляваме върху темата с менажирането на набъбналата Facebook страница. Взимаме за факт това, че сте увеличили Facebook страницата с хиляди фенове (посредством рекламни кампании и Facebook игри). С увеличаването на броя фанатични последователи ще се увеличава и времето, което трябва да влагате за поддържане на страницата. Ще имате нападки от различни хейтъри, конкуренти, но това не е толкова важно, ще се справите. Основната цел е да комуникирате с тази формирала се фен аудитория. Да я управлявате по адекватен, интелигентен начин. Да си бъдете от взаимна ползва. И да не забравяме, че трябва да им продавате. Facebook може да се използва за нещо много повече от форум с оплаквания свързани с Вашата продукция. Необходимо е да презентирате наличните стоки и услуги. Поствайте за всички изменения в продуктовата линия, за промоциите, за новите артикули. Намерете баланса в това да сте готини и да облъчвате с Вашата продукция. Не бива да се изпада в една от крайностите, да поствате само снимки на котета или само призиви към покупка. Може да помислите за направа на специализирани Facebook приложения, които да поставите във фирмената Facebook страница. Добър пример е приложение от тип каталог. В него може да изведете всичко, което предлагате с една проста форма за запитване. Помнете, че огромен процент от хората прекарват времето си във Facebook.
Измерване на резултатите
След доста редове писания стигаме до много важен елемент, а именно измерването. Добре е да отчитате постигнатите резултати не само по броя харесвания, които сте събрали. Facebook има система за статистическо измерване, която се нарича Insights. Посредстом нея може да проследите подробности около всичко, което се случва. Обърнете внимание до колко човека сте достигнали. Кои Ваши постове се радват на най-много интерес, кои на най-малко. По този начин ще знаете кога и как да пишете за аудиторията. Ще се запознаете по-добре с потребителската структура, а именно държави, градове, възраст. Имате възможност да извадите цялата тази информация в табличен вид, за да я анализирате подробно.
Заключение
Facebook предлага множество възможности за развитие на бизнесите. Въпросът е, че трябва да се обязди и да се използва по правилен начин. В тази връзка трябва да сте наясно какво искате да постигнете и да се адаптирате към променящата се ситуация. Facebook игрите и приложенията са инструментите, които е препоръчително да използвате, за да се радвате на отлични резултати.
Категории: Facebook и социални мрежи Тагове: Facebook игри, Първи стъпки, Приложения за Facebook, Facebook, Маркетинг, Приложения, Реклама, Социални мрежи, Планиране, Facebook приложения
Обратно