29
януари
2013

Как създаваме щастливи клиенти?

29
януари
2013
Как създаваме щастливи клиенти?

За да се превърне една уеб компания в успешна е необходимо нещо много повече от добър дизайн и програмен код. Нужно е поддържането на отлични отношения с всеки един клиент.

В Whiz винаги се стремим да извличаме максимума от времето, което прекарваме с клиентите. Да разберем нуждите им и по този начин да създадем отлични взаимоотношения.
Тези отношения винаги трябва да са вълнуващи, забавни, наелектризиращи. По този начин се формира един чудесен работен процес, който е приятен за всички.
Днес ще разгледаме няколко апекта на начина, по който създаваме щастливи клиенти.
Слушаме. Наистина слушаме.
Напълно сме наясно колко е дразнещо, когато някой не те слушва и претупва работата. Ние също заставаме в позицията на клиент и често ни се е случвало да няма кой да ни изслуша. Нека си го кажем директно, никой не обича да бъде игнориран, защото така се чувстваме незначителни.
Поради тази причина ние слушаме клиента с всичките си уши. Всеки клиент е различен има различни цели и различни нужди. Не е възможно да се наложи една решетка, в която да се наместят всички.
Липсата на изслушване е предпоставка за пропуски и лоша по-нататъшна кореспонденция. Липсата на изслушване може да доведе до грешки на концептуално ниво, които после да струват скъпо на всички.
Под слушане на клиента нямаме предвид пасивното кимане с глава в знак на съгласие. А активно слушане с разбиране и асимилиране на проблемите.
Този процес помага на двете страни да се движат в една посока. Да работят в тандем и да постигат успехи. Ако попаднете на уеб разработчик, който след втората Ви реплика размаха готова оферта, то бягайте надалече. Явно е, че нито Ви слуша, нито се интересува от бизнес предизвикателствата, които искате да преборите.
Поддържаме контакт.
За нас е много важно да държим клиентите в течение с проектите, които разработваме за тях. Тази отчетност е от ключово значение. Понякога се налагат корекции в движение, а когато клиентът е информиран, то всичко може да се случи много бързо и безболезнено за всички. Никога не забравяме отчетността. Осигуряваме регулярни обновления, които клиентите ни виждат и по този начин са спокойни, че всичко по проектите им се движи по план.
Използваме персонален подход.
Всеки клиент е специален и заслужава персонално отношение. Това е дълбоко залегнало във фирмената ни култура, както и супер персонализираните уеб проекти, които създаваме.
Зад юридическите лица се крият хора. В крайна сметка всички сме хора, които се борим за по-добър свят. Това наше разбиране винаги ни е помагало да се разбираме чудесно с клиентите. Така изграждаме отлични дългосрочни взаимоотношения.
Не се притесняваме да казваме “Не”.
В ежедневието на всички ни е залегнала една фраза, че клиентът е винаги прав. Колкото и резон да има в това твърдение, понякога клиентът не знае, че сам може да си навреди. Уеб проектите са сложна материя, в която не всички са компетентни. Самото навлизане в детайли не става за ден, месец или година. Част от нашето отношение към клиентите е честността. Когато смятаме, че нещо не е правилно, то директно го заявяваме. Като зад всичко това седи добре обосновано становище.
Заключение
Отношенията между хората са сложно нещо. Точно затова трябва да се полагат истински усилия. В Whiz се отнасяме с клиентите по начин, по който искаме да се отнасят с нас - с уважение, внимание, загриженост.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Уеб и софтуерни разработки, Сайтове за мобилни устройства, Facebook и социални мрежи Тагове: Бизнес
Обратно