13
януари
2014

Измерване му е майката!

13
януари
2014
Измерване му е майката!
Всички искат по-добри резултати от уеб сайтовете и онлайн магазините, които притежават. Фокусирането върху правилната метрика е един добър старт. Сега ще разгледаме няколко неща, които са свързани с маркетинга на съдържанието.
Възвръщаемост на инвестицията
Вероятно сте срещали и съкращението, с което се подвизава тази фраза, ROI. Какво представлява тази метрика? Най-просто казано, колко пари сте изкарали от маркетинговите кампании, след като платите всички сметки.
Темата за възвръщаемостта не бива да бъде табу. Напротив, трябва да се говори открито за нея. Всички лайкове, шервания, фенове и посещения на сайта са с една основна цел - изкарване на пари. Бизнесът е изцяло съсредоточен върху това нещо. Това е неговата природа, такъв се е родил и такъв ще бъде винаги.
Целият маркетинг на съдържанието трябва да е ориентиран към постигане на бизнес целите. Това не означава, че всички сваляния на съдържание от сайта, лайкове и фенове не се броят. Това са прекрасни неща, но те целят едно нещо и то се нарича печалба. Ако нещата се получават, то инвестицията е успешна и може да се направи нова, дори в по-големи размери.
Понякога всичко вложено в маркетирането на съдържанието се възвръща по-бавно. Това не значи, че е провал. Особено, ако погледнете нещата в малко по-продължителен период от време.
Потенциални клиенти, абонати за имейл, фенове, последователи
Тези неща отговарят на въпроса, дали сте създали аудитория по начин, който да Ви позволи бъдеща комуникация.
Facebook феновете и Twitter последователите могат много бързо да се конвертират в левове. Би трябвало да знаете колко пари Ви е коствало придобиването на всеки един от тези хора.
Така ще имате по-ясна представа колко пари ще Ви струва придобиването на един потенциален клиент и съответно неговото превръщане в реален.
Добре е да измервате колко струва една конверсия - превръщане на някого в клиент - на Facebook фен, Twitter последовател, човек дошъл от имейл бюлетин, от PPC кампания, от SMS кампания или от друга инициатива. Тази информация ще Ви помогне да дърпате различните лостчета, за да повишите успеваемостта си. Когато знаете кой канал е перфектен за Вас, остава да правите финна настройка.
Коментари, споделяния, харесвания
Тези неща са обвързани с казуса, правят ли хората нещо със съдържанието, което създавате?
Коментарите и споделянията са ценна метрика, която Ви дава информация за случващото се. В тази ситуацията хората не консумират по пасивен начин Вашето съдържание. Те са достатъчно вдъхновени, за да направят нещо с него.
Ще разберете дали сте генерирали интересно съдържание и дали то се е харесало на хората. Това ще Ви послужи като отправна точка за бъдещото маркетиране.
Заключение
Щом можете да измервате нещо, то можете да го подобрите. Това е изказване на Питър Дракър, което цитираме по памет. Основната цел не е създаване на сайт или онлайн магазин, а печелене на пари. Съответно е наложително да имате подходяща метрика за всичко, което влагате.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Маркетинг, Сайтове, Онлайн магазини, Бизнес
Обратно