17
май
2013

Капка по капка вир(вода)

Икономиите при уеб проектите

17
май
2013
Капка по капка вир(вода)

Противно на всички очаквания започваме директно с цената. И по-точно какво да обрежем, за да се получи уеб проектът страшна далавера? Смущаващ въпрос, чийто отговор ще се роди в следващите редове.

Ясно е, че всеки бизнес търси икономически изгодни модели. Дали обаче дефиницията на икономически изгоден е синоним на най-евтин? В Whiz заставаме зад становището, че евтин не корелира с изгоден. Това важи в пълна сила при поръчковите уеб проекти.
И в този ред на мисли, следвайки схемата икономия тук, икономия там, попаднах в капан. Това е често срещано явление, но може да бъде избегнато. Просто трябва да се следват няколко стъпки.
Прословутото задание за уеб проект
Много трудно ще се справите сами със създаването на адекватно задание за уеб проект. Особено, ако не сте от IT сектора. Особено, ако сайтът, онлайн магазинът или апликейшънът е мащабен. Има толкова много неща, които трябва да се вземат предвид. Неща, за които не сте и помисляли. Те са известни само на компаниите от бранша. Дяволът е в детайлите.
Лошо изготвеното задание от тип “направи си сам” е първото място, на което може да стъпите накриво. Знаете колко болезнено е буквалното стъпване на криво. В уеб не е по-различно. Отделете необходимия бюджет и направете перфектно задание за сайта, Facebook играта, електронния магазин, Android/iOS приложението. Не опитвайте да икономисвате от този фундамент, защото всичко започва с него.
Добрият стар приятел
Ако тръгнете да реализирате мащабен уеб проект, то вероятно ще се появят добри хорица около Вас, които твърдят, че много разбират от компютри. Ще Ви обясняват как могат сами да се справят с проект, по който принципно трябва да работи екип от десет човека. Ще прокламират колко лоши са фирмите и колко пари искат, за да работят. Ще предложат да направят проекта Ви срещу сандвич или подозрително малка сума пари. Много деликатен и подвеждащ момент, особено, ако човекът Ви е близък и му имате доверие.
Но помислете какъв риск ще поемете. Всичко негативно по потенциалния провал ще отнесете Вие. Добрият приятел ще каже “съжалявам, че се получи така...” и точка по въпроса. Заминава да бере ягоди във Великобритания.
Разработчикът е от изключително значение за реализирането на проекта. Много внимателно го подберете. Гледайте компании, които имат фокус върху уеб разработките. Работата с отговорна и наложила се компания Ви гарантира сигурност. Компанията няма да се откаже на средата на проекта, защото си има лични проблеми. Компанията няма да каже, че излиза отпуска за един месец. Компанията няма да спре да отговаря по телефона, защото е имала тежка алкохолна нощ. Компанията ще е до Вас, ще се бори заедно с Вас, за да постигнете поставените цели.
От уста на уста
Ако имате мръсни помисли да икономисвате от популяризирането на уеб проекта, то бързо ги прогонете. Разнасянето от уста на уста е твърде недостатъчно в днешно време. Още преди да преминете към изработка на сайт, изработка на онлайн магазин или каквото е идеята Ви, помислете наистина добре за разходите за популяризиране. Просто трябва да имате такива. В противен случай за уеб проекта ще знаете Вие и компанията, която го е разработила. Чудесно е да кажете на Facebook приятелите и феновете за проекта, който имате, да ги поканите и прочие, но не спирайте до тук. Преминете границата на икономичното. Инвестирайте решително и измервайте, за да се случат нещата.
Заключение
Днес разгледахме три фундамента от всеки уеб проект. Видяхме, че е почти невъзможно да се икономиса нещо от тях. Спестяването на пари е примамливо, човек обикновено се чувства щастлив, че е успял да го направи. Но реалността е такава, че това води тайфун от мизерия след себе си. Бъдете много предпазливи в икономиите по отношение на уеб разработките. И отново Ви призоваваме да се свържете с фирма като Whiz, която може да Ви обясни всичко, което Ви предстои. Успех!
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Уеб и софтуерни разработки, Сайтове за мобилни устройства, Facebook и социални мрежи Тагове: Първи стъпки, Маркетинг, Бизнес, Планиране
Обратно