Онлайн оценките ще се основни за успеха в онлайн търговията и не само през 2017

Разберете защо оценките са толкова важни за потребителите и как да се възползвате максимално от този факт.

Сред основните фактори за първоначалната популярност на социалните мрежи бяха онлайн оценките или онлайн ревютата, както често се наричат. В най-общи линии, те представляват изразеното от потребителите мнение за определен продукт или услуга. В повечето случаи, те са комбинирани с рейтинг на продукта, обикновено със звезди от 1 до 5. Тези оценки стават все по-важни за онлайн търговията, а и за местните търговци, които се рекламират в мрежата. Научете защо оценките ще доминират онлайн маркетинга през 2017 и как да се възползвате от това.

Защо онлайн оценките са важни?
Хората се доверяват на оценки за стоки и услуги оставени от други потребители, защото ги приемат като обективен и верен измерител на качеството. Ако приятел Ви препоръча определен продукт, защото го е ползвал и е доволен от него, то шансът Вие да си го купите се увеличава. Тъй като вече всички сме свързани в мрежата, този принцип важи с пълна сила и за онлайн оценките. Следователно, те са важен инструмент за привличане на повече клиенти и за увеличаване на продажбите.

Ето няколко статистически данни от скорошни изследване в подкрепа на това:
- 84% от хората вярват на онлайн ревютата толкова, колкото и на лично направените препоръки.
- 74% казват, че онлайн оценките им вдъхват повече доверие в съответния търговец.
- 90% от потребителите споделят, че четат до 10 ревюта, за да си съставят мнение за продукта или услугата и търговеца.
- За 58% от хората, рейтингът на един търговец е важен.

На онлайн оценките трябва да се гледа като на възможност за изграждане на добра репутация, а не като на заплаха от това недоволни клиенти да нападат бизнеса.

Повелите на Google
За местния бизнес, който се рекламира онлайн, местните търсения в Google, като например „уеб сайт разработчик София“, са от изключителна важност за привличане на клиенти. Ако разгледаме факторите, чрез които търсачката определя местата на различните фирми при показването на резултатите от търсенето, ще открием интересни неща.

Редът на резултатите при местни търсения се определя най-вече от съвпадение с желанията на потребителя, разстояние и популярност. Комбинацията от тези фактори се използва, за да се отговори по най-добрия начин на всяко търсене. Ако например алгоритмите на Google изчислят, че една фирма, която се намира малко-по далече от местоположението на потребителя, е по-вероятно да предлага точно това, което той търси, в сравнение с друга, която е по-наблизо, първата ще получи по-предно място на страницата с резултатите от търсенето.

Да разгледаме трите фактора малко по-подробно:
Същественост: Този фактор се отнася до това колко релевантни са продуктите/услугите на местния бизнес към търсенето от потребителя, както вече отбелязахме.

Разстояние: Алгоритмите на Google разпознават търсенията с местна насоченост, дори и когато конкретното място не е споменато. В такъв случай, търсачката пресмята разстоянието между потребителя и различните възможни бизнеси от отговарящите на основния критерий на търсенето и избира тези, които са най-близо до него.

Популярност: Тук се взема предвид не само популярността на бизнеса в мрежата, която се оценява на линковете към неговия уеб сайт, статиите, свързани с него, и директориите, в които го има. Оценките на потребителите и рейтинга също имат съществено значение. Една фирма с повече оценки може да си спечели по-горно място на страницата с резултатите от търсенето.

3 Начина за по-добър имиджи и печелене на повече клиенти онлайн

1. Поканете потребителите да Ви оценят
Изпратете имейл покана на потребител, който е закупил продукт от Вашия онлайн магазин, да остави оценка за него
. Направете това до няколко дни след доставката на артикула, когато впечатленията на клиента са пресни и той вече е свикнал с комуникацията с Вас.

2. Сложете препоръки на Вашия сайт
Препоръките са изцяло позитивни и в много случаи дори хвалебствени. В тяхното съдържание често има и директен призив за действие. За препоръки е най-добре да се обърнете към един или повече лоялни клиенти. Ако сред тях има известни личности или такива, които са много популярни сред Вашите фенове във Facebook, непременно се обърнете към тези хора, защото тяхното мнение тежи още повече.

3. Използвайте баджове и лога
Ако Вашата фирма е член на авторитетна бизнес асоциация или току-що сте получили награда за качество, не пропускайте да сложите съответния знак или бадж на релевантните страници на Вашия уеб сайт или онлайн магазин. Ако предлагате продукти или услуги на бизнес клиенти, сложете логата на фирмите им на Вашия сайт, след тяхното изрично позволение, за да „бетонирате“ онлайн имиджа си.

Мнението на хората става все по-важно
Много често когато говорим за тенденциите в онлайн търговията и онлайн маркетинга се концентрираме повече върху технологиите, а не толкова върху хората. Същевременно, самите потребители могат да направят много за продажбите и растежа. Данните сочат, че когато един втори подред резултат от търсене в Google има по-голямо количество оценки, той получава средно с 55% повече посещения през търсачката. Наличието на рейтинг, от друга страна, води до увеличение със 154%.

Когато предлагате висококачествени продукти и/или услуги и перфектно обслужване на клиентите си, можете да очаквате отлични оценки, които да допринесат за Вашия бизнес още повече.
Ако искате да имате първокласен онлайн магазин или уеб сайт, свържете се с нашия екип, като изпратите запитване онлайн.
Споделете в: