12
декември
2016

Последните тенденции в електронната търговия - какво да очакваме през 2017

Намерете отговор на въпроса на къде ще се развива онлайн търговията през 2017, за да запазите и увеличите конкурентното си предимство.

12
декември
2016
Последните тенденции в електронната търговия - какво да очакваме през 2017
Според най-смелите прогнози, след само четири десетилетия човечеството ще е забравило какво е да се ходи по магазините и да се плаща кеш. За много хора това вече е реалност.

Вече не е нужно да плащате на ръка на доставчика, когато пазарувате от интернет магазин. Можете да го направите онлайн по всяко време от всяко устройство свързано с интернет, включително Вашия смартфон. Имайки предвид, че към момента електронната търговия се развива със скоростта на светлината, скоро можем да очакваме пакетът да бъде доставен не от човек, а от дрон.

Онлайн търговията непрекъснато достига все по-високи нива по отношение на технологията, логистиката и дори предлаганите продукти. Ето някои от пътищата за развитие през 2017-та и отвъд.

Чат роботи
Facebook, WhatsApp, Twitter и Google Allo са само част от социалните мрежи и мобилните приложения, които въвеждат интегрирани чат роботи за помощ при онлайн пазаруването, правенето на резервации и обслужването на клиенти. Потребителите вече започват да свикват с общуването с машини и това може да се превърне в основна тенденция в онлайн търговията.

Facebook вече има 11 000 чат робота в наличност, въпреки че към момента няма подробна информация за функционирането им. Един от първите им ползватели е онлайн магазин за дрехи, който е разработил специален робот за чат в реално време и персонализирано пазаруване. От магазина обясняват, че това нововъведение е продиктувано от високото ниво на ангажираност на техните клиенти във Facebook Messenger. Компанията е създала преживяване, което да стане част от естествените действия, които хората извършват на тази конкретна платформа. Нарекли са го разговорна търговия.

Изкуствен интелект
Изкуственият интелект вече достига ниво, на което е полезен на много хора ежедневно. С вълната от дигитални асистенти както Alexa на Amazon, действащ на Echo, Assistant на Google, който се намира в Google Home и Siri на Apple, говоренето с машини вече става нещо обичайно.

Тези лични асистенти ще окажат въздействие върху онлайн търговията, тъй като на началните етапи на пазаруването все повече потребители ще си общуват с тях, за да проучат какво се предлага на пазара. Различните асистенти ще отговарят по различен начин. Echo естествено ще насочва към страниците с продукти и оценки на Amazon, докато Google Home ще представя първият резултат от търсенето с търсачката.

Компаниите, занимаващи се с електронна търговия, трябва да следят как тези иновации променят пътя на купувача и да се адаптират към тях преди те да станат масово използвани.

Мобилните технологии са водещи
Може вече да сте отегчени от четене колко важни са мобилните технологии в онлайн търговията, но е факт, че те си остават основна тенденция. Това „вманиачаване“ е просто следствие от факта, че използването на смарт мобилни устройства се превръща в доминанта.

През тази година, уеб трафикът от мобилни устройства надмина този от настолни компютри в световен мащаб. Google разработва нов уеб индекс, който дава приоритет на мобилното съдържание. Тези промени налагат онлайн магазините да направят преживяването на мобилни устройства по-добро от когато и да е било. Това означава по-скоро да се поставят мобилните технологии на първо място, отколкото просто магазините да се оптимизират за работа на смартфони и таблети.

Мобилни плащания и приложения за лоялни клиенти
Броят на плащания направени през мобилни устройства се увеличава, тъй като все повече ползватели на смартфони се привързват към „магията“ на безконтактните плащания. Вече не само финансови институции, но и търговци създават свои мобилни приложения за безконтактно плащане чрез смартфон. Към едно такова приложение може да се добави и програма за лоялни клиенти, като по този начин допълнително се стимулират продажбите.

Пример за такова мобилно приложение е това на веригата от кафенета Starbucks в САЩ. 22% от техните клиенти плащат с него, което е спомогнало за увеличаване на приходите от продажби с 12%. Допълнителен бонус е събирането на ценна информация за поведението на потребителите, което е предпоставка за усъвършенстване на апликацията. Хората се готови да изградят трайни отношения с даден бранд, стига ползите да са двупосочни.

Нуждата от персонализация ще направи мобилните приложения за безконтактни плащания и лоялност все по-често срещани.

Персонализация на пазаруването
Към момента, наличният обем данни позволява съдържание, реклами и продукти да се показват на точните хора в точното време навсякъде в мрежата. Усъвършенстването на персонализацията ще бъде основа тенденция в електронната търговия през 2017.

Част от успеха на мобилните приложения за безконтактни плащания и лоялност се дължи на събираните данни, които позволяват представянето на персонализирани оферти за продукти, които конкретния клиент вече купува. В ерата, в която властва клиентът, персонализираното потребителско преживяване е жизнено необходимо за постигане на конкурентоспособност и високо ниво на продажбите.

Повече доставки в деня на онлайн покупката
Доставката с дронове може все още да е мечта, но по всичко изглежда, че през 2017 ще се увеличи броят на локалните пунктове за спедиция на онлайн поръчки и доставките в деня на покупката. Скорошно проучване показва, че 29% от потребителите биха платили повече, за да получат закупената стока в същия ден.

Очаква се гъвкавостта при доставките да увеличи своята тежест като фактор за конкурентно предимство в онлайн търговията. Доставката винаги е била един от не толкова приятните аспекти на онлайн пазаруването, но вече се вземат мерки тя да става по-бърза и по-лесна.

Социални продажби
Социалните продажби доста често са споменавани като тренд, но така и не набират очакваната скорост. Въпреки че едва ли ще имат значителен принос към онлайн търговията през 2017, все пак е добре да бъдат споменати. Защо? Социалните мрежи имат интерес от тях, както и брандовете.

Наскоро от Facebook обясниха как относителният обем на рекламата към съдържанието на страницата ще бъде по-малко ефективен фактор за растежа на приходите след средата на 2017. Диверсификацията на източниците на приходи се очертава като ключова. Някои други социални мрежи вече предлагат повече опции за покупки, които биха могли да увеличат онлайн продажбите и дори да създадат вирусен ефект за конкретни продукти, което би довело до по-голям интерес от по-широка аудитория, без да се влагат допълнителни средства.

Тези прогнози за развитието на електронната търговия през 2017 са базирани на близко наблюдение и изучавана на този сектор, но трябва да се посочи, че при бързото напредване на технологиите, често има революционни идеи и иновации, които могат да доведат до неочаквани промени. Не спирайте да следите тенденциите, за да сте успешни през 2017 и отвъд.
Искате да развиете успешна електронна търговия през 2017 и отвъд със специално изработен онлайн магазин? Обърнете се към нас сега.
Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн магазин, Онлайн магазини, Дигитален портфейл, Безконтактно плащане, Мобилно банкиране, Изработка на онлайн магазин, NFC
Обратно