Нaй-добрите съвети за онлайн магазин

Уеб дизайнът непрестанно се развива и търси нови възможности за повишаване успеваемостта на онлайн магазините. Битката се води за намирането на правилните елементи, които трябва да съдържат онлайн страниците, за да спечелят доверието на клиентите.
В Whiz винаги разглеждаме онлайн магазините като инструмент, който създаваме за нашите клиенти, инструмент, който им позволява да печелят купища пари.
Тази статия е обръщение към собствениците на онлайн магазини. Трябва да сте наясно с нещата, които подобряват един онлайн магазин. В следващите редове ще разгледаме няколко уеб дизайн елемента, които ще захранят магазина Ви с нови сили.
Изчистен уеб дизайн
Тази фраза се използва много често, но всеки човек я разбира по различен начин. При онлайн магазините това означава, че фокусът трябва да пада върху предлаганите продукти. Когато един посетител кацне в магазина, той веднага трябва да разбере какво продавате. Трупането на всевъзможни елементи, мигащи банери, изскачащи прозорци и прочие, няма да превърне посетителя в клиент.
Промоциите
Началната страница е отлична площадка за показване на наличните промоции. Това са отстъпките, които предлагате, безплатната доставка и всичко останало, за което можете да се сетите. Промоциите трябва да изглеждат примамливи, използвайте професионална помощ за графичното оформление, свържете всяко изображение с конкретен URL, включете и кратки текстови обяснения за промоциите.
Ефективно навигационно меню
Навигационното меню трябва да е постоянно видимо и достъпно, за да могат посетителите да се движат из страниците на онлайн магазина. За да се изгради отлично навигационно меню е необходима светлина върху информационната архитектура. Трябва да знаете кои са главните категории на продуктовия каталог и кои са подкатегориите. Размерът на продуктовата номенклатура и нейната разнородност е от критично значение за формирането на навигационното меню.
Търсачката е един неразделен елемент от добрата навигация. Много посетители на онлайн магазини знаят какво търсят и го искат веднага. Търсачката е инструментът, който може да им го достави.
Препоръчани продукти
Препоръчаните продукти са отлична демонстрация на това, което предлагате. Чрез тях потребителите ще схванат веднага какво могат да открият във Вашия онлайн магазин.
Освен на началната страница, препоръчани продукти можете да сложите на всяка продуктова страница. Към това прибавяме подобните артикули и тези, които се допълват.
Ясно видими референции
За да подсилите тежестта на онлайн магазина може да покажете референции от доволни клиенти. Те могат да се имплементират директно на началната страница. Покажете снимка на доволния клиент и цитат от неговото позитивно изказване. Демонстрирайте, че хората са доволни от работата с Вас.
Големи продуктови изображения
Всеки продукт трябва да има висококачествени изображения. Дори бихме казали, че едно изображение на продукт не е достатъчно. Постарайте се да осигурите повече. Клиентите искат да видят големи снимки на стоките, които продавате. Осигурете им тази възможност, снимайте артикулите поне от два ъгъла.
Стъпка по-напред в това направление е добавянето на видео. Не е нужно всички стоки, които продавате, да имат видео клип. Може да направите такъв само на най-важните, интересните, търсените. Клипчетата са отличен инструмент за повишаване на продажбите в онлайн магазините.
Добре организирана продуктова информация
Всеки продукт от каталога на магазина трябва да има собствена продуктова страница. На нея присъстват детайлните спецификации на продукта като: материали, от които е изработен; размери; цветове; наличности; ревюта; рейтинг; цена; доставка.
Това не е важно само за клиентите, важно е и за добрия стар чичо Google. Попълвайте старателно всяка продуктова страница и ще се радвате на добри резултати.
Функцията за бърз преглед на продукт е много полезна за посетителите на онлайн магазина. Тя им позволява да разгледат артикул, който е приковал вниманието им, без да губят страницата, на която се намират в момента.
Ясни цени на стоките и доставката
При положение че продавате стоки, би трябвало да имате ясно дефинирани цени. Обявете ги с достатъчно голям шрифт. Знаете ли, че един от преломните моменти за онлайн търговията е цената за доставка? Точно така, тя може да наклони везните в посока покупка или отказ. Бъдете открити по отношение на цените за доставка, за да не раздразните клиентите, които са решили да направят покупка.
Отлични призиви към действия
По тази тема сме писали цели статии, затова тук ще споменем накратко за CTAs. Това са приканванията, които стимулират потребителя на онлайн магазина да извърши конкретно действие. Даваме бърз пример: “Купи сега”. Това е бутон от критично значение за онлайн магазините. Той трябва да е достатъчно голям, да е поставен на правилното място, да е с правилния цвят.
Улеснен процес на покупка
Интернет е пълен с проучвания, които сочат, че голям процент от пазаруващите онлайн се отказват на стъпката с пазарската количка. Защо ли? Защото виждат “интересни” цени за доставка, които преди това са отсъствали. Или просто не искат да се регистрират в онлайн магазина, а просто да поръчат онлайн. В този ред на мисли е добре да включите опция за пазаруване като “Гост”. Друга възможност за отказ е прекаленият брой на стъпки, които трябва да извърви потребителят, понякога онлайн магазините искат твърде много информация.
Уникални дизайн елементи
Създаването на собствен и интересен стил е предизвикателство. От една страна трябва да бъдете автентични, а от друга да поддържате високо ниво на ползваемост. Понякога прекалено креативните, изчанчени решения, водят до ниско ниво на ползваемост. Това означава, че потребителите не могат да се ориентират добре в онлайн магазина. Съответно продажбите ще бъдат фрапиращо малко.
Факторите, които печелят доверие
Това са елементи, които можете да включите в горната и долната част на онлайн магазина (header, footer). Визираме фирмен телефон, на който клиентите могат да се обадят при нужда. Онлайн чат, чрез който да получат моментална консултация. Социални уиджети, които показват профила на компанията във Facebook, Twitter, Google+, броя на феновете, последователите.
Най-често в долната част (footer) на онлайн магазина се поставят сертификатите за сигурност (които показват, че пазаруването е безопасно и данните на потребителя са защитени), методите за плащане (банков превод, наложен платеж, кредитна/дебитна карта, e-pay, easypay, paypal), логата на брандовете, чиито стоки магазинът продава.
Финал
За края на статията ще добавим, че всяка страница трябва да е оптимизирана за търсачката Google. Онлайн магазините са динамичен бизнес и се нуждаят от постоянна поддръжка и подобрения. Само така ще си гарантирате успеха.
Споделете в: