18
юли
2012

Как Google преценява важността на дадено съдържание?

18
юли
2012
Как Google преценява важността на дадено съдържание?

Всеки един от нас ползва ежедневно интернет и Google. Било то за забавление, отмора или по работа. Преди всичко ние използваме търсачката за намиране на информация, пишем ключови думи и фрази, а тя ни поднася добре подредени и релевантни резултати.

Но не е ли интересно как този изкуствен интелект преценява кое съдържание е ценно и кое съдържание да Ви поднесе като най-адекватен резултат?
От друга страна какво правите Вие, когато кацнете в един сайт? Обикновено отделяте няколко секунди, за да сканирате съдържанието, ако то прихване вниманието Ви, тоест намерите онова, което търсите, отделяте повечко време. Това важи и за онлайн магазините, които задължително трябва да имат продуктови страници, в които да покажат не само името на продукта, но и информация за него, защо трябва да го купите, техническа информация и прочие.
Стъпвайки върху горе описаните неща, алгоритмите на Google се опитват да разберат колко време потребителите прекарват в четене на един уеб сайт, те могат да измерят дали някой е извършил търсене, кликнал е на линка и е посетил сайта. Също така могат да преценят дали този потребител се е върнал повторно на въпросната страница.
Търсачката следи как се споделя един уеб сайт от потребителите, също така броя и качеството на входящите към него линкове. В предишна статия сме обръщали специално внимание на входящите линкове, които трябва да са от авторитетни източници, с висок PageRank.
Важно да отбележим е стриктното следене, което извършва Google на авторското съдържание.
Събирайки тази и друга информация, Google миксира нещата и преценява дали този сайт е с висококачествено съдържание.
Тоест търсачката преценява как хората си взаимодействат със съдържанието в уеб сайта или онлайн магазина.
Google отчита по активността на хората дали едно съдържание се счита за интересно и важно.
От тук можем да съдим, че безразборното пълнене с информация и ключови думи няма да свърши добра работа.
В крайна сметка сайтът и съдържанието в него трябва да са създадени за хората.
Те трябва да носят стойност, да карат потребителите да четат и да споделят. Именно такива интернет сайтове се възнаграждават с по-висок ранг и с по-добра индексация.
Категории: Оптимизация на сайтове за Google Тагове: Оптимизация на сайт, Съдържание, SEO, Google, Оптимизация за Google
Обратно