13
юли
2012

Плащане на клик или оптимизация на сайт?

13
юли
2012
Плащане на клик или оптимизация на сайт?

Щом опрем до създаване на трафик за даден сайт, често имаме две алтернативи: реклами от тип плащане на клик (PPC) или оптимизация на сайта за Google (SEO).

Може да се включите в рекламната програма на Google Adwords и да получавате трафик. Тази програма Ви осигурява място в т.нар. спонсорирани резултати, които се появяват при търсения на подбрани ключови думи и фрази. Тук обикновено възниква въпросът - колко се плаща? Точен отговор няма, защото цената за 1 клик се формира според това колко фирми рекламират за тази дума. Всяка рекламна кампания е строго индивидуална и трябва да се направи проверка в Google, за да се установи цена.

Алтернативният вариант за създаване на трафик е да се индексирате добре от Google. Това означава да излизате напред в органичните резултати. Тук на помощ идва така наречената SEO услуга. Тази дейност отнема време и определено й е необходимо постоянство. Но при правилна оптимизация, таргетираният трафик, който ще получите - ще си заслужава инвестицията.
Кой от двата варианта е по-удачен? И любимият ни отговор е ЗАВИСИ. От значение са преследваните цели и бюджетът. Ако искате повече трафик и то бързо, то плащането на клик е подходящ вариант. От друга страна инвестицията в SEO може да е по-разумна, защото няма да плащате за всеки кликнал на Вашата реклама.
Това са три въпроса, които трябва да имате предвид, за да решите SEO или реклама на клик:
1. Колко голям е рекламният Ви бюджет?
Преди да изберете един от двата варианта, замислете се за бюджета, с който разполагате. Това ще е отправната Ви точка, за да прецените дали ще движите паралелно рекламата на клик и оптимизацията на сайта. Най-добрият вариант е да вървят заедно.
Реално погледното и двата варианта имат своите силни и слаби страни.
PPC (плащането на клик) може да се каже, че има изследователски характер. Ако ще го използвате за първи път, то е препоръчително да започнете с един по-малък опознавателен бюджет. Така ще прецените и измерите кое работи за Вас и кое не. Ще изчислите с какъв рекламен бюджет правите една продажба.
2. Колко висока е цената за 1 клик във Вашия бранш?
Това е един много важен въпрос. С отговора му ще прецените дали си заслужава да рекламирате на клик. Има много конкурентни думи, които са с висок бюджет за реклама. Представете си да плащате по няколко лв. за един клик! Тогава SEO-то се явява като по-логичното от двете решения.
3. Колко силни конкуренти имате в органичните резултати?
Важно е да установите с кого си имате работа в лицето на конкуренцията. Преди да се впуснете в битка за първото място в Google, трябва да имате подробен анализ до себе си. Това ще Ви помогне да си поставите реалистични цели и съответно очаквания.
В най-конкурентните индустрии има сайтове-институции, които са превзели първите резултати от органичното търсене. В такъв случай ще е по-трудно да се борите за същите ключови думи и инвестицията за цялата процедура ще е значителна. При такова положение може би ще е по-добре да изберете реклама на клик.
Както отбелязахме и в началото на статията SEO не изключва рекламата на клик или обратното. Не е необходимо изборът Ви да се спре на един от двата варианта. Хубавото е, че можете да се възползвате, както от реклама на клик (PPC), така и от оптимизация на сайт. За да вземете правилното решение се посъветвайте с професионалисти, които да Ви насочат.
Категории: Оптимизация на сайтове за Google Тагове: Оптимизация на сайт, Реклама, SEO, Google, Конкурентно предимство, Оптимизация за Google
Обратно