Плащане на клик или оптимизация на сайт?

Щом опрем до създаване на трафик за даден сайт, често имаме две алтернативи: реклами от тип плащане на клик (PPC) или оптимизация на сайта за Google (SEO).

Може да се включите в рекламната програма на Google Adwords и да получавате трафик. Тази програма Ви осигурява място в т.нар. спонсорирани резултати, които се появяват при търсения на подбрани ключови думи и фрази. Тук обикновено възниква въпросът - колко се плаща? Точен отговор няма, защото цената за 1 клик се формира според това колко фирми рекламират за тази дума. Всяка рекламна кампания е строго индивидуална и трябва да се направи проверка в Google, за да се установи цена.

Алтернативният вариант за създаване на трафик е да се индексирате добре от Google. Това означава да излизате напред в органичните резултати. Тук на помощ идва така наречената SEO услуга. Тази дейност отнема време и определено й е необходимо постоянство. Но при правилна оптимизация, таргетираният трафик, който ще получите - ще си заслужава инвестицията.
Кой от двата варианта е по-удачен? И любимият ни отговор е ЗАВИСИ. От значение са преследваните цели и бюджетът. Ако искате повече трафик и то бързо, то плащането на клик е подходящ вариант. От друга страна инвестицията в SEO може да е по-разумна, защото няма да плащате за всеки кликнал на Вашата реклама.
Това са три въпроса, които трябва да имате предвид, за да решите SEO или реклама на клик:
1. Колко голям е рекламният Ви бюджет?
Преди да изберете един от двата варианта, замислете се за бюджета, с който разполагате. Това ще е отправната Ви точка, за да прецените дали ще движите паралелно рекламата на клик и оптимизацията на сайта. Най-добрият вариант е да вървят заедно.
Реално погледното и двата варианта имат своите силни и слаби страни.
PPC (плащането на клик) може да се каже, че има изследователски характер. Ако ще го използвате за първи път, то е препоръчително да започнете с един по-малък опознавателен бюджет. Така ще прецените и измерите кое работи за Вас и кое не. Ще изчислите с какъв рекламен бюджет правите една продажба.
2. Колко висока е цената за 1 клик във Вашия бранш?
Това е един много важен въпрос. С отговора му ще прецените дали си заслужава да рекламирате на клик. Има много конкурентни думи, които са с висок бюджет за реклама. Представете си да плащате по няколко лв. за един клик! Тогава SEO-то се явява като по-логичното от двете решения.
3. Колко силни конкуренти имате в органичните резултати?
Важно е да установите с кого си имате работа в лицето на конкуренцията. Преди да се впуснете в битка за първото място в Google, трябва да имате подробен анализ до себе си. Това ще Ви помогне да си поставите реалистични цели и съответно очаквания.
В най-конкурентните индустрии има сайтове-институции, които са превзели първите резултати от органичното търсене. В такъв случай ще е по-трудно да се борите за същите ключови думи и инвестицията за цялата процедура ще е значителна. При такова положение може би ще е по-добре да изберете реклама на клик.
Както отбелязахме и в началото на статията SEO не изключва рекламата на клик или обратното. Не е необходимо изборът Ви да се спре на един от двата варианта. Хубавото е, че можете да се възползвате, както от реклама на клик (PPC), така и от оптимизация на сайт. За да вземете правилното решение се посъветвайте с професионалисти, които да Ви насочат.
Категории: Оптимизация на сайтове за Google Тагове: Оптимизация на сайт, Реклама, SEO, Google, Конкурентно предимство, Оптимизация за Google
Обратно