22
октомври
2012

Как да стигнете до върха, използвайки онлайн магазин?

22
октомври
2012
Как да стигнете до върха, използвайки онлайн магазин?

Онлайн търговията е един от основните играчи в днешната бизнес конюнктура. Можем да определим като факт, че успешният бизнес не може да игнорира електронната търговия. Отминаха времената, в които на интернет магазините се гледаше като на нещо съмнително и несериозно.

Продаването на продукти онлайн се превърна в тренда на новото време. Без значение дали продавате обувки и тениски, или материали за обучение, днешният бизнес може да извлече огромни ползи от глобалната мрежа. Дори и дребните компании с креативни идеи може да постигнат много в интернет.
Един от най-огромните плюсове на онлайн магазините е, че собствениците им премахват много от ограниченията, които търпят. Имаме предвид това, че интернет магазинът работи двадесет и четири часа в денонощието. И към това прибавяме, че лимитациите по отношение на локалния пазар отпадат, можете да продавате в глобален мащаб и в невъобразими обеми.
Замислете се колко хубаво ще е да нямате час, в който отваряте и такъв, в който затваряте. Това означава, че поръчките ще влизат дори и докато спите.
Също така възможностите за маркетингови активности се увеличават. Благодарение на интернет, онлайн магазините могат да правят специфични промоции, да раздават ваучери за намаления, да използват социалните мрежи и приложенията за тях.
До тук всичко звучи прекрасно и розово. Но онлайн бизнесът има и друга страна. Той е сериозно начинение и като всяко изисква много внимание, мисъл, търпение и инвестиции. Няма вариант, в който онлайн магазинът си работи сам, Вие печелите пари, не влагате нищо и всички са много щастливи.
Друг важен аспект на онлайн търговията е, че при нея всичко се развива много бързо. Появяват се нови тенденции, нови технологии, нови изисквания от потребителите. Трябва да сте изключително бдителни и бързи, за да сте в крачка с нещата, които се случват.
Ако искате наистина добре работещ онлайн магазин, който да продава и в най-отдалечените кътчета на Земята, то трябва да имате предвид часовите разлики. Ще са Ви необходими екипи, които да обслужват клиентите денонощно.
Много важен момент е и самата инвестиция в онлайн магазин. Трябва много мъдро да премислите и пресметнете всички разходи. Те не се ограничават само до поръчката и изработката на интернет магазина. Имайте предвид, че с пускането на пазара на един уеб проект, винаги ще се наложат модификации, надграждания, които също ще струват пари. Най-доброто решение е да се обърнете към професионалисти, които имат опит в сферата, за да получите адекватна информация за всичко, което Ви предстои.
Добрата структура
Едно от изискванията към успешния онлайн магазин е добрата структура. В нея влагаме, както дизайна, така и информационната архитектура, а също и ползваемостта. Първото впечатление в уеб е от критично значение. Ако завладеете потребителите от първото им влизане в интернет магазина, то шансовете Ви за продажба нарастват. Като онлайн бизнес, трябва да предоставите на потребителите лесен начин за преглед и навигиране на цялото съдържание, което имате. Всичко отнасящо се от отличната навигация до бързото зареждане трябва да е изпипано.
Трябва да споменем в няколко реда за ролята на самата пазарска количка. Тя е един специфичен момент, който може да отблъсне Вашите потенциални клиенти. Всичко по нея трябва да е разбираемо, прозрачно и бързо. Много потребители се отказват от направата на покупка, когато пазарската количка ги затрудни.
Search Engine Optimization (SEO)
Оптимизацията за Google на всеки един онлайн магазин е от ключово значение за неговото просъществуване. Вероятно сами се досещате, че потребителите няма да прелистват до десета страница с резултати, за да Ви открият. Директно можем да Ви кажем, че трябва да сте на една от първите три позиции на първа страница. Топ позицията трябва да Ви е приоритет, защото при положение, че сте на трето място в резултатите, а първият и вторият предлагат същите стоки, то е ясно кой ще обере клиентите. Оптимизирането на онлайн магазина е строго индивидуално за всеки един случай. В основата му лежат ключовите думи, за които бизнесът иска да се бори.
Search Engine Marketing (SEM)
В допълнение към SEO активностите може да отбележим и SEM. Маркетингът за търсещи машини (в частност говорим за Google), е добра възможност да започнете да продавате и то бързо. За разлика от SEO при SEM резултатите идват почти веднага. Оптимизацията на онлайн магазини за Google изисква време (става въпрос за месеци). Докато SEM е чисто и просто рекламна програма. Плащате и хората виждат Вашите реклами. Пример за това е Google AdWords (рекламна програма на Google). В предходното изречение вероятно прозвуча, че всичко е много лесно, но и тук имаме специфика. Имаме различни възможности, рекламни групи и прочие. Всичко трябва да се премисли из основи, за да не се пръскат пари напразно.
Социалните мрежи
Отминаха дните, в които социалните мрежи бяха средство за казване на “Здрасти!” на приятели и стари съученици. Днес те са канали за генериране на сериозен паричен поток към онлайн магазините.
Facebook конкретно предоставя на бизнесите множество възможности, с които да се проявят като находчиви и креативни. Приложенията, които могат да функционират в средата на Facebook са уникален инструмент. С тяхна помощ можете да печелите фенове, да провеждате игри, да раздавате награди, да правите проучвания, дори и да продавате дитектно през Facebook (създаването на онлайн магазин във Facebook се нарича f-commerce).
Социалните медии в комбинация с SEO и SEM са мощен генератор на продажби, от който трябва да се възползвате.
Заключение
Това са основните опорни точки при реализирането на онлайн магазин. Интересното днес е, че трябва да помислите и за така наречения m-commerce. Под това название се подвизават специализираните за мобилни устройства онлайн магазини. Не е тайна, че смартфоните и таблетите са обсебили живота на всички хора по света. Това предоставя на бизнеса допълнителни възможности за продажби и допълнителни изисквания от потребителите към бизнеса.
За да сте успешен онлайн предприемач, трябва да се развивате постоянно. Ако създадете онлайн магазин и спрете до там, то сте обречени на провал. Доминирането изисква много усилия, които ще трябва да положите. В крайна сметка всичко се отплаща подобаващо.
Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн магазини
Обратно