03
септември
2013

Къде бъркам?

Сайт без резултати

03
септември
2013
Къде бъркам?
Дано днешният материал предотврати множество нервни кризи. Зачетете се внимателно в следващите редове и ще откриете какво точно имаме предвид. Ще разгледаме една въображаема, но все пак близка до реалността ситуация, в която г-н “Х” е инвестирал значителна сума пари в уеб сайт, но резултатите са плашещи. Или казано по друг начин сайтът не изкарва никакви пари, провал, загуба на време, лоша инвестиция, цялият свят е срещу г-н “Х”, а той е на ръба на нервна криза. Защо се случват такива несправедливости? Най-лесно е да се обвиняват околните, но дали това ще разнищи казуса? Дали това ще промени маршовата стъпка на проекта към пропастта? Отговорът е твърдо “Не!”.
Началото на всичко
Нека да се заровим в самото начало, големият взрив, зараждането на идеята. Всеки уеб сайт се появява в дигиталното пространство като последствие от нечия идея. И тук идва първото препятствие, дали тази идея е достатъчно добра? Дали хрумването е оригинално, уцелило ли е времето си, както и нишата, в която да се вкорени и развие? Това са едни от най-трудните за отговаряне въпроси. Но всичко започва с тях. Г-н “Х” трябва сам да е наясно с концептуалното си хрумване и неговото бъдеще. Трябва да е избистрил идеята си, която трябва далеч да надхвърля първичното желание за правене на пари от нещо.
Това изкристализиране можем да определим като стратегия. Един визионерски поглед на предстоящото, за целите, за начина, по който ще се развият нещата. Стрелянето на посоки, измисляне на стратегия в движение, опипването слепешком, няма да помогнат на г-н “Х”. Адекватната подготовка, старанието и правилният екип ще докарат един уеб сайт до зоната на успеха.
История с продължение
Да речем, че г-н “Х” е старателен и е направил цялото си домашно. Има добра и ясна идея за нещата, които иска. Открил е точния екип и работата по уеб сайта кипи. Всичко минава като по мед и маргарин. И така г-н “Х” стига до финала на уеб проекта. Какво се случва тогава? Дали е помислим за популяризирането, развивитието, позиционирането? Или тепърва ще го мисли? Ако за уеб сайта знаят само фирмата разработчик и г-н “Х”, то проблемът е много сериозен. Уеб сайтовете са много повече от контейнер с програмни кодове и дизайн файлове. Ако г-н “Х” няма ясно изразена стратегия за налагане на пазара, за битка с конкурентите, то сериозно е загазил.
На фронта
Нека се придвижим напред във времето, когато уеб сайтът е готов, стратегията за развитие и налагане е налице. Рекламите са в разгара си. Но по нещастно стечение на обстоятествата, сайтът е неефективен. Няма продажби, а има посещения. Какво трябва да ревизира г-н “Х”, за да вкара нещата в релси? Трябва да погледне дали всичко по рекламните послания и кампании е наред. Дали не са скучни, безлични и съответно безразлични на хората. Дали сайтът се показва пред правилните хора? Също така, дали идеята зад уеб сайта е толкова добра, за колкото я е мислил в началото?
Из дълбините
Продължавайки да дълбаем в купчината от потенциални проблеми, стигаме до навигацията в сайта, дали тя е разбираема за хората. Дали в сайта са разположени приканвания към действия? Дали потребителят разбира какво се изисква от него - да се обади по телефон; да купи онлайн; да се абонира? Дали цените в уеб сайта не плашат хората? Дали пък липсата на цени не отблъсква хората? От друга страна идват изображенията, съответно тяхното качество, наличност или отсъствие, цялостното представяне на стоките/услугите.
Нищо не е загубено
Г-н “Х” трябва да има предвид, че понякога дребните корекции правят огромната разлика. Точно поради тази причина трябва да се поддържа много добра комуникация с потребителите на уеб сайта. Това са хората, които го ползват, които ще платят за стока или услуга. Те са истинският съдник на всеки един уеб сайт.
Светлина в тунела
За да не позволите на паниката и лошите резултати да пропълзят в офиса, се подгответе - идея, реализация, налагане. Така ще елиминирате инфарктните ситуации и загубите на пари. Винаги помнете, че нещата са много по-мащабни от сайт, състоящ се от кодове и дизайн. Зад всичко това трябва да стои отлична идея и визия за бъдещето.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Първи стъпки, Сайтове, Сайт, Бизнес, Планиране
Обратно