8 причини сайтът Ви да не струва

Грешки, които се допускат в уеб дизайна

В днешната статия ще разгледаме 8 от най-често срещаните обиди спрямо потребителите. Уеб дизайн катастрофи, които съсипват цели сайтове и бизнеси.

1. Неадекватно търсене
Няма да подхващаме темата за пълното отсъствие на търсачка, а ще поговорим за тези, които са неадекватни. Търсачки, които не могат да четат различни елементи от съдържанието на уеб сайта. Подобни търсачки вредят на бизнеса Ви и ядосват клиентите. Търсачките трябва да се използват лесно без 15 минути да им се въвеждат различни настройки и филтри.
2. PDF файлове, които трябва да се четат онлайн
Повечето потребители мразят когато сърфирайки в даден сайт попаднат на информация в PDF формат. Това нарушава ритъма им на сърфиране. Изведнъж се отваря някакъв файл, който е напълно различен от сайта. Обикновено те са с много големи резолюции и потребителите виждат на екраните си малки буквички. PDF файловете не са подходящ формат за уеб!
3. Посетените линкове не си сменят цвета
Добрата индикация на отминалите действия е много важна за цялостното преживяване на потребителя. Той трябва да знае къде е бил, за да знае къде да отиде. Това помага на сърфиращите като им показва кое вече е посетено от тях и няма да се налага, по погрешка, да се връщат отново и отново на едни и същи страници. Сайтът трябва да показва по ясен начин кое е посетен линк и кое не. Това се постига чрез използването на различни цветове за посетените и не посетените връзки.
4. Текст, който не може да се сканира
Ако в сайта си имате една стена с насипан текст ще отегчите и пропъдите всички посетители. Имайте предвид, че в интернет потребителите сканират съдържанието. Погледът им търси контактни точки, които да им сигнализират по някакъв начин, че са намерили онова, което търсят. Ако сайтът Ви не предлага подобно изживяване, то потребителите ще изпаднат в пълна апатия към него.
За да имате добро и атрактивно съдържание в сайта си трябва да използвате:
  • подзаглавия;
  • булети;
  • удебелени думи;
  • кратки параграфи;
  • ясен стил на изразяване;
5. Страници, които не са добре оптимизирани за Google
Търсенето в Google е един от основните начини човек да открие сайт. Това е и един от основните начини за снабдяване с информация. Ако сайтът Ви не е добре оптимизиран или изобщо не е оптимизиран, Вие се лишавате от входящ трафик. Хората няма да Ви намират и съответно само Вие ще знаете, че имате сайт. Трябва всяка една страница от уеб сайта да бъде правилно оптимизирана според ключовите думи и фрази подходящи за Вашия бранш.
6. Нарушаване на изживяването
Докато потребителите сърфират в уеб сайта Ви те започват да привикват с него. Знаят какво могат да очакват и се чувстват сигурни, чувстват, че контролират нещата. Ако прекъснете тази флуидност с брутални дизайнерски прищевки ще объркате потребителите. Ще прекъснете лекотата, с която се движат из страниците на сайта.
В уеб има определени стандарти, с които хората са свикнали и е добре да се съобразите. Хората очакват от Вашия уеб сайт определени неща. Дайте им ги! Ако изпаднете в креативни крайности ще объркате потребителите и те ще се сбогуват със сайта Ви.
7. Отваряне на нови прозорци
Потребителите не обичат изскачащите прозорци. Те затрупват браузера им и в крайна сметка натискат Х (хикса). Сърфиращите използват бутона BACK и спокойно ще могат да се върнат на предишната страница, на която са били.
8. Да не отговаряте на въпросите
В уеб потребителите търсят много конкретна информация. Те посещават сайтове, защото имат мисия, която искат да изпълнят. Големият провал идва когато не можете да предоставите търсеното. Понякога клиентите решават, че Вие нямате отговора за търсената стока или услуга (дори и да го имате) и се изпаряват от сайта. Ако сте погребали най-важните спецификации на дадена стока някъде из сайта, то не очаквайте някой да прокопае тунел до тях.
Заключение
Ако имате съмнения относно някоя от осемте точки, то бързо предприемайте действия. В уеб всичко се случва със скоростта на светлината и ако създавате неудобства на потребителите, те ще изчезнат със същата скорост. Бъдете внимателни и сериозни по отношение на онлайн проектите и имиджа, който изграждате.
Споделете в: