09
май
2012

Сринете своя онлайн бизнес

13 често допускани грешки в онлайн магазините

09
май
2012
Сринете своя онлайн бизнес

Има множество грешки, които се допускат в онлайн магазините, в тази статия ще разгледаме основните и най-фрапиращи сред тях. Освен това ще Ви дадем съвети как да ги избегнете.

1. Липсата на достатъчна информация за продуктите
Пазаруването онлайн премахва напълно интеракцията със стоките. Съответно онлайн магазините трябва да направят максимума, за да подобрят преживяването на интернет потребителите. Оставите ли един потребител да се чуди относно описанията, които слагате към стоките, считайте, че сте го загубили. Най-вероятно потенциалният клиент ще си потърси информация на друго място.

Какво да направите по въпроса?
Осигурете, колкото можете, повече продуктова информация. Размери, материали, тегло и всички останали спецификации, които определят продуктите Ви. Използвайте повече описателен изказ, отколкото технически термини.

2. Скриване на информацията за контакти
Потребителите са много мнителни по отношение на онлайн магазини със скрити данни за контакт. И това е така, защото искат да знаят на кого доверяват парите си, с кого си имат работа и да са сигурни, че ако имат проблем ще разговарят с реален човек.

Какво да направите по въпроса?
Покажете информацията за контакт с Вас на видно и лесно достъпно място. Дайде на потребителите различни възможности за контакт с Вас: имейл, телефон, Skype, контакти форми. Колкото по-скъпи или сложни стоки продавате, толкова по-вероятно е клиентите да искат моментална връзка с Вас.

3. Прекалено дълъг или объркващ процес на плащане
Това е една от най-грубите грешки, които се допускат в онлайн магазините. Трябва процесът да е лесен, кратък и разбираем. Колкото повече стъпки сложите между избора на стока и плащането, толкова по-зле за Вас.

Какво да направите по въпроса?
Опитайте се да елиминирате вскички ненужни стъпки. Обединете стъпки, слагайте елементите на една страница. Направете го максимално просто и бързо.

4. Изрично изискване на регистрация
Много онлайн магазини изискват изрична регистрация, за да се извърши поръчка. Направата на поръчка, съответно на продажба, е по-важна от събирането на данни. С това препятствие може да отблъснете потенциалните клиенти.

Какво да направите по въпроса?
Дайте възможност на клиентите да пазаруват от Вас като гости. Не ги задължавайте да попълват дълги форми за регистрация.

5. Неадекватна търсачка
Ако един потребител знае какво точно търси, то той ще използва търсачката, за да го открие най-бързо. Уверете се, че тя работи адекватно и безупречно, че подава конкретни резултати, а не изкарва десетки страници с различни хрумвания. Може да помислите и за добавяне на филтри, които да помогнат допълнително на потребителя.

Какво да направите по въпроса?
Обърнете внимание на уеб решението, което използвате за онлайн магазин. Дали то има адекватна търсачка? Добрата търсачка трябва да може да търси не само по ключова дума, но и по ключови фрази.

6. Мижави изображения
Както уточнихме в началото на статията, Вашите потенциални клиенти не могат да докоснат стоките, които предлагате. Малките изображения, тези които са с лошо качество, само ще отблъснат потребителите.

Какво да направите по въпроса?
Дайте на потребителите да разглеждат големи изображения (800x600 пиксела са подходящ размер). Осигурете по повече от една снимка за Вашите стоки.

7. Недъгава количка за пазаруване
Една от най-важните части в онлайн магазина е количката за пазаруване. Тя трябва да позволява на потребителите да добавят по няколко продукта в нея, да променят количествата от даден продукт, да поръчват допълнителни екстри.

Какво да направите по въпроса?
Уверете се, че количката Ви дава възможност на потребителите да добавят по няколко стоки, да се връщат към предишни страници, да могат да продължат пазаруването, да променят броя на продуктите, които закупуват, лесно да премахват вече нежелани продукти. Позволете им да видят цялата листа с покупки и всички допълнителни такси по доставките преди да преминат към заплащането.

8. Липса на възможности за плащане
Няма причина да ограничавате потребителите само с един начин за разплащане. Трябва да осигурите толкова методи за плащане, колкото е оптималният към момента вариант, с цел да повишите продажбите си.

Какво да направите по въпроса?
Дайте свобода на потребителите да Ви плащат по банка, през ePay.bg, през easypay, през eBG.bg, през eБОРИКА. Важното е да не пропускате продажби, заради отказали се потребители.

9. Липса на свързани стоки
Вероятно сте забелязали, че при влизане в магазин за GSM апарати до тях има и батерии, калъфчета и други видове аксесоари. Точно това са свързаните стоки, които повишават продажбите.

Какво да направите по въпроса?
Бъдете сигурни в това, че онлайн магазинът Ви има възможности за свързани стоки. Уверете се, че ръчно можете да свързвате отделни стоки, както сметнете за правилно.

10. Объркваща навигация
Много е лошо да обърквате потребителите с неадекватна навигация. Към това се причислява липсата на категории в продуктовия каталог, липсата на възможности за намиране на специфични типове продукти. Също така е много неприятно, когато съществуват категории, а в тях няма никакви стоки.

Какво да направите по въпроса?
Уверете се, че категориите, които имате, могат да се запълнят с по няколко продукта. Улеснете навигирането между категориите, за да могат потребителите да ги разглеждат с лекота.

11. Липса на цени за доставка
Много неприятен за потребителите момент е липсата на официални цени за доставка. Това ги отказва от покупките.

Какво да направите по въпроса?
Има различни решения за специфично ценообразуване на доставките. В зависимост дали работите само в рамките на града, страната или извън България. От значение са също размерът на стоките, които продавате, тяхното тегло и прочие. Обърнете се към фирма уеб разработчик, за да Ви посъветва какво да направите.

12. Липса на условия за ползване
Преди да извърши поръчка от онлайн магазина Ви, потребителят би искал да прегледа условията за ползване. В тях обикновено са записани подробности около доставките, условията за връщане на стоки и други правила.

Какво да направите по въпроса?
Обявете Вашите условия за ползване и пазаруване в онлайн магазина. Нека са ясни и лесно достъпни. Бъдете прозрачни за Вашите клиенти.

13. Да не поставяте фокус върху ПРОДУКТИТЕ
Основната цел на онлайн магазините е да продават продукти. Ако сайтът Ви обръща повече внимание на различни заврънкулки и анимации, то той не върши основната си цел.

Какво да направите по въпроса?
Уверете се, че сайтът Ви показва на първо място продуктите, които предлагате, а на второ всичко останало. Всеки елемент от структурата и дизайна на магазина трябва да съдействат за успешното презентиране на стоките.


Мъдрите слова
За да сте успешни в онлайн начинанията си, трябва да избегнете грешките описани в тази статия. В уеб всичко се случва светкавично, ако имате лоша структура на интернет магазина, ще изпуснете множество клиенти и продажби. Бъдещето принадлежи на онлайн търговията, бъдете в крачка с тенденциите.

Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн магазини
Обратно