1, 2, 3, 4, 5 грешки

Елементарни грешки срещани в онлайн магазините

Интернет магазините имат една точно определена цел - да ПРОДАВАТ.

За да се случи това така желано явление, е необходимо да се избягват няколко елементарни грешки.

1. Малки буквички и цифрички
На всички ни се случва да връхлетим в онлайн магазин и да заварим мижави, спотайващи се буквички. Много неприятен момент, който тормози очите и ядосва всички потребители. Имайте предвид, че съществуват хора, които са с по-слабо зрение и тотално ще ги закопаете с малките завъртулки. В уеб е препоръчително да се използва шрифт 12 точки и нагоре. Според проучване на Майкрософт, един от хубавите и четливи шрифтове е Verdana 12 точки (пиксела).
Вмъкваме и едно изречение за сайтовете за мобилни устройства (смартфони и таблети). Ако шрифтовете Ви са малки, то при умните устройства положението ще е още по-трагично, имайте го предвид. Друга тема е, че се създават специализирани сайтове за мобилни устройства.
2. Няма цени за доставка
Посетителите на един онлайн магазин имат оправданото очакване да видят за какво плащат. В това се включва и цената за доставка. Има доста магазини, които нямат ясна политика в това отношение. Това не е особено професионално. Дори и ценообразуването за доставка да е по-сложно има различни калкулатори, които могат да се интегрират. С тяхна помощ интернет магазинът Ви ще се качи на ново по-професионално ниво. Подобни калкулатори има за българския и чуждестранния пазар.
3. Опърпан дизайн
Ако имате неприятна, дори граничеща с подозрителна визия, то потребителите няма да Ви доверят парите си. Най-малкото е, че няма да им е приятно да пазаруват от полъхващ на мизерия магазин. Няма да имате възможност за второ първо впечатление. Потребителите доста бързо правят оценка от естетическа гледна точка. Колкото по-приятен е сайтът за тях, толкова по-склонни ще бъдат те да купуват.
Накратко лишете се от извратеното удоволствие да имате грозен онлайн магазин.
4. Счупвания
Неработещи линкове, липсващи изображения, неработещи бутони, цели неотварящи се страници, могат само да доведат до неприятен привкус в потребителя.
Онлайн магазините се нуждаят от много снимки, текстове, линкове, видео. Това отваря възможност за възникването на различни проблеми. За да се справяте с всичко това, ще Ви е необходима отлична система за управление на съдържанието. Също така е добре да правите редовно тестове, за да проверявате дали всичко е наред.
Не допускайте счупени елементи във Вашия уеб сайт!
5. Къде е млякото Блогът
Трябва да имате блог, за да предоставяте на потребителите причина да се връщат отново и отново. В него ще поддържате свежа информация и комуникация с хората. Блогът е добро средство, което може да добави стойност към Вашия онлайн магазин, стоки или услуги.
И не забравяйте да пишете в него :)
Споделете в: