7 Причини да интегрирате Вашия уебсайт със СRM софтуер

Защо да изберете модернизация на управлението на връзките с клиенти.

Всяка организация се нуждае от система за управление на отношенията с клиентите (customer relationship management или CRM накратко) без значение от нейния размер. Независимо дали става дума конкретно за клиенти, доверители, сътрудници или друг вид контакти, организациите трябва да ги управляват и да следят отношенията си с тях.

Дори и да имате система за управление на отношенията с клиентите, тя е толкова добра, колкото данните, които се въвеждат в нея. Много организации не интегрират техния уебсайт с тяхната система за управление на отношенията с клиентите, като никога не са отчитали ползите от това. Трябва да се разбере, че интегрирането на двете системи ще донесе допълнителна стойност на бизнеса. Ето седем причини защо да интегрирате Вашия уебсайт със CRM софтуер.

1. Директен достъп до най-новите данни

Според нас, най-важната полза от интегрирането на Вашия уебсайт със система за управление на отношенията с клиентите е, че ще имате достъп до осъвременени данни на момента. Автоматичното интегриране на уебсайта или онлайн магазина със CRM софтуера се осъществява гладко и в реално време. Няма да се съмнявате в достоверността на данните или да се чудите дали поръчките от вчера или от миналата седмица са били прибавени към системата. Това е от огромно полза особено когато се налага да говорите с клиент, тъй като ще знаете с увереност всички подробности за неговата най-скорошна покупка или друг вид действие свързано с Вашия бизнес. Това може само да доведе до по-голямо удовлетворение у клиентите и до по-големи продажби.

2. По-ниски административни разходи

Ако Вашият уебсайт и Вашата система за управление на отношенията с клиентите не си "говорят", тогава Вие най-вероятно отделяте прекалено голяма част от времето си или да експортирате данните от уебсайта и да ги импортирате в CRM системата или по-лошо - да копирате и поставяте данните на ръка. Най-лошият вариант е да не отразявате данните от Вашия сайт в системата изобщо.

При интегрирането на двете системи, Вие ще намалите Вашите административни разходи и по този начин ще спестите както пари, така и време, тъй като целият процес на ръчно копиране и поставяне или експортиране и импортиране ще бъде премахнат. Това ще доведе до по-висока продуктивност - Вашият персонал ще има повече време за изпълнението на други задачи.

3. Единствен надежден източник на данни

Вашият персонал ще спести още време и поради факта, че при интегрирането на системата за управление на отношенията с клиентите с Вашия уебсайт (и с други системи за контакти и продажби), Вие ще имате само един източник на точни данни. Само си помислете какво значение ще има за Вашите продажби да притежавате пълен набор от недублирани данни за всеки настоящ и потенциален клиент. Като начало, Вашият персонал ще спести време, тъй като няма да им се налага да проверяват няколко системи за да добият пълна представа за съответния човек или фирма.

В допълнение, тъй като човешкият фактор не присъства при добавянето на данните към системата за управление на отношенията с клиентите, има по-малък риск от неволни грешки и от дублиране. Същевременно, има голяма вероятност да се събира повече информация. При консолидирането на данните на едно място ще се създаде по-пълна и точна представа за всеки потребител. Това ще доведе до превръщането на повече посетители на Вашия сайт в клиенти.

4. По-добро профилиране

Една от основните ползи на CRM системата е възможността да се създават профили на настоящи и потенциални клиенти за да се определи какви продукти биха купили те, какво количество ще купуват, колко често ще правят покупки и така нататък. Колкото повече данни имате за определен клиент, толкова по-лесно е да се създаде един верен профил. Колкото по-точна е информацията, толкова по-добър ще е и профила.

При интегрирането на Вашия уебсайт със CRM софтуер, Вие ще получите една по-пълна картина на отношенията на Вашите клиенти с Вашия бизнес от първоначалното запитване до продажбите, комуникацията и крайната оценка. Това ще Ви даде достъп до по-надеждна и по-последователна информация. Вие ще бъдете по-добре информирани относно Вашите клиенти и ще имате по-добър поглед върху тяхното поведение и потребителски навици.

С помощта на по-добри клиентски профили, Вие ще можете по-ефективно да управлявате маркетингови кампании и други маркетингови дейности и да имате по-точно таргетиране. Същевременно, интеграцията на CRM софтуера с Вашия уебсайт ще Ви даде възможност да проследите ефективността на тези кампании и дейности онлайн като отчитате нормата на превръщане на посетителите на Вашия уебсайт в клиенти и техните отзиви.

5. По-високи продажби

Вече засегнахме тази тема няколко пъти, но е добре да се подчертае, че интегрирането на Вашия уебсайт със системата за управление на отношенията с клиентите би трябвало да Ви помогне да увеличите Вашите продажби. Основно, всичко се свежда до един прост механизъм - повече и по-точни данни ще Ви дадат по-добри профили, които ще доведат до повече и по-заинтересовани потенциални клиенти и това ще увеличи нормата на превръщане на посетителите на Вашия уебсайт в клиенти.

Много фирми инвестират сериозно количество време и пари в техните уебсайтове и в създаването на съдържание и формуляри за контакт предназначени да се ползват от потребителите. При интегрирането на Вашия уебсайт със CRM софтуер ще се съкрати процеса на продажба. Това ще е възможно тъй като потенциалните клиенти ще се отчитат в системата веднага след първоначалния контакт. Тъй като отдела по продажби ще има достоверни данни, с които да работи на момента, това ще доведе до превръщането на повече потребители на уебсайта в клиенти.

6. Съкратено време за отговор на запитвания

След като един потенциален клиент установи контакт с Вашата фирма чрез уебсайта Ви например като поиска оферта или повече информация за определен продукт или услуга, CRM софтуерът може автоматично да отнесе запитването към най-подходящия специалист или отдел. Софтуерът може да използва данни като местонахождението на клиента, неговия бранш и продукта, от който той се интересува, за да определи най-добре конкретния получател на запитването в рамките на фирмата. Всичката необходима информация може да бъде набрана чрез уебсайта и изпратена към системата за управление на отношенията с клиентите заедно със запитването. После софтуерът ще прехвърли съобщението на най-точния служител и ще му сигнализира за това. Всичко това ще доведе до един по-бърз и по-точен отговор до клиента. Този подобрен процес на комуникация и маркетинг неминуемо ще доведе до повече продажби.

7. Намаляване до минимум на отказалите се клиенти

Като резултат от съкратеното време за отговор на запитвания, улавянето на потенциални клиенти ще е ефективно. Те ще са доволни, че техните запитвания са обработени бързо и от точния човек. Други дребни детайли като автоматичното изпращане на потвърждение за получаване на запитването или на благодарствен имейл могат също така да накарат клиента да се почувства щастлив от отношението, което получава.

Чрез по-добро профилиране на клиентите, Вие можете да оценявате тяхното удовлетворение. Ще можете да получавате обратна връзка бързо и да реагирате своевременно. Това е изключително важно при негативни отзиви, но е също толкова полезно и при положителни такива. Когато се справяте бързо и ефективно с оплаквания от клиенти и когато следите и оценявате общото удовлетворение от продуктите и обслужването предлагани от Вас, Вие ще можете да сведете до минимум броя на отказалите се клиенти.

Всичко това звучи чудесно, но какво следва сега? Ако нямате CRM софтуер към момента, трябва да си вземете. Има различни готови програми, a също така можете да си поръчате изработването на продукт, който да бъде специално създаден за нуждите на Вашия бизнес. Най-важното нещо е да определите за какво точно ще използвате софтуера и какъв ще бъде Вашия бюджет.

Като следваща стъпка трябва да уточните точките на взаимодействие между Вашия уебсайт и CRM софтуера. Най-добре би било всяка форма на комуникация на Вашия уебсайт да се интегрира със софтуера, въпреки че може да се пропуснат някои като полето за коментари на постовете от блога. Същевременно, интегрирането на формуляра за извършване на покупка, полето за контакти, формуляр за дарения и други подобни елементи за създаване на контакт е от първостепенна важност. След като точките на интеграция се определят, може да обсъдите Вашите изисквания с екипа от разработчици а да можете да извлечете гореописаните ползи час по-скоро.
Направете първата стъпка към по-ефективен маркетинг и по-високи продажби с онлайн CRM система специално разработена за Вашия бизнес и напълно интегрирана с Вашия уебсайт. Пратете запитване сега.
Споделете в: