В каква посока ще се развиват мобилните плащания и свързаните с тях технологии през 2017

Запознайте се с основните тенденции в тази разрастваща се сфера

Всяка нова година носи нови възможности в сферата на мобилните технологии. Смартфоните станаха повече от устройства, чрез които си разменяме съобщения. Сега те са мини компютри, персонални асистенти и дори виртуални пазарски колички. Все повече и повече хора биха се чувствали загубени без своето устройство, тъй като разчитат на него за много от ежедневните си задачи.

Технологии като дигиталните портфейли, мобилните приложения за ползване на услуги и дигиталните асистенти, както и по-добрата свързаност благодарение на NFC технологията, променят начина, по който потребителите използват своите смартфони и те стават още по-важни в ежедневието. Тук ще разгледаме главните тенденции в мобилните плащания и свързаните с тях технологии през новата година и как те ще се отразят на хората и бизнеса.

Ръст на мобилните плащания
Младите хора ще двигателя за преминаването от ползването на кредитни карти към лесното и бързо плащане с дигитален портфейл. Използвайки NFC технологията, тези мобилни приложения, позволяват плащането да става само с доближаването на смартфона до POS терминала, като същевременно имат функционалности за проследяване и управление на паричните средства. По този начин, те ще надминат очакванията на потребителите през 2017 и следващите години.

Компаниите, предлагащи тези приложения, отбелязват огромен ръст на потребителите, които ползват дигитални портфейли - техният брой се увеличава с милиони на седмична основа в световен мащаб. Същевременно не само банки и други финансови институции могат да предложат такъв тип апликации на своите клиенти. Фирми в различни сфери на търговията и услугите, както и start-up компании, могат да създадат собствен дигитален портфейл.

Услуги на разположение по всяко време
Броят на мобилните апликации, предлагащи различни услуги, расте непрекъснато, като вече всеки може да поръча храна или такси за секунди, независимо къде се намира. Тази тенденция ще става все по-важна и в сферата на онлайн търговията, чрез създаването на приложения, които позволяват правенето на поръчка с директно плащане, проследяването ѝ и по-удобното получаване на доставката. С нарастването на търсенето, компаниите и разработчиците на мобилни приложения ще трябва да отговорят адекватно на него, предлагайки нови и по-усъвършенствани функционалности.

Иновативни лични асистенти
Дигиталните асистенти ще са в основата на създаването на взаимоотношения от съвсем нов тип между потребителите и техните смартфони. Използвайки огромни количества данни, най-често от Google, те дават персонализирана информация, базирана на поведението, навиците и търсенията в интернет на конкретния човек. От това да пускат моментални известия при наличието на промоционални оферти за стоки, от които потребителят се интересува, до това да го уведомяват за пускането на нови свързани продукти на пазара, те са полезни и удобни. Това ще увеличи още повече зависимостта на хората от техните смартфони, с които могат да общуват на по-лично ниво.

За онлайн търговците и не само дигиталните асистенти означават нови възможности за маркетинг и продажби. Представете си как Вашите рекламни послания достигат директно точно до тези потребители, при които шансът за закупуване на рекламираните стоки е най-голям. По този начин можете да намалите разходите си и да увеличите приходите си едновременно. Плащането при покупка разбира се става по дигитален начин, като удобството, което клиентът получава, му дава допълнителна мотивация да стане лоялен към бранда.

Икономика на споделянето
Този термин придоби широка популярност след началото на възхода на смарт мобилните устройства през 2010 и е пряко свързан с тях. Икономиката на споделянето има няколко важни аспекта, които ще играят все по-голяма роля през следващите години. От една страна, бързото и лесно споделяне на информация за стоки и услуги позволява към тях да се добави допълнителна стойност, което има положителен ефект върху продажбите и приходите. От друга, усъвършенстването на каналите за търговия и намаляването на разходите за трансакции чрез въвеждането на иновативни удобства като правенето на покупки и плащания само чрез мобилно приложение дава възможност на повече и по-малки фирми да навлязат на пазара и да извоюват своето място там.

Заключение
През 2017 все повече хора ще изпитат „магията“ на мобилните плащания
- да платят на касата в магазина чрез няколко докосвания или да разделят сметката за вечерята в ресторант с приятели, без да е нужно да смятат и да си прехвърлят банкноти. Можете да използвате тази магия и при предлагането на продукти и услуги от Вашата фирма. Компаниите, които инкорпорират мобилните плащания и свързаните с тях технологии през този начален период на растеж, могат да постигнат трайно по-високи резултати и конкурентоспособност.
Планирате ли създаването на уникално мобилно приложение, което да стане основен инструмент за растежа на Вашия бизнес? Свържете се с нашия опитен екип, като изпратите запитване онлайн сега.
Споделете в: