Помогнете на потребителите да останат фокусирани

Дали хората свалят и ползват апликейшъна Ви? Дали изобщо го разбират? Много, много важни въпроси. В днешната статия ще обърнем внимание на приложенията за смартфони и таблети, като обхванем двете водещи платформи - Android и iOS.

Наскоро екипът ни се сблъска с приложение за iPhone и iPad, което ни обърка. Толкова много неща се случваха в него, че дори на нас ни бе трудно да се ориентираме. Това бе може би най-скапаният user experience, на който сме се натъквали в последно време. Сякаш по приложението бяха работили много хора с различни идеи, които са насипани в последния момент и са сглобени. Както сме писали в други наши статии, при приложенията за умни устройства няма място за грешки. Дори и най-малката издънка изпъква като трън в очите на потребителя.
И така приказка след приказка стигнахме до тази статия. Тя е плод на интересните разговори, които имахме за фокуса и визията, които трябва да има всяко едно приложение за смартфон и таблет. С израза всяко приложение обхващаме игрите, приложенията за продуктивност и всичко, което се предлага в Play Store на Google и AppStore на Apple.
Приложенията трябва да бъдат изключително фокусирани
Успешните приложения са тези, които правят няколко неща отлично и позволяват на крайните потребители да схванат веднага какво се случва.
Това е много важно за разработката на apps за iPhone, iPad и Android устройствата. Фокус, фокус, фокус. Още при раждането на идея за мобилно приложение трябва да има фокус. Грешно е да се мисли, че с букет от идеи нахвърляни в дизайнерска опаковка ще се спечели вниманието на потребителите. По-скоро нека приложението прави едно нещо както трябва, откокото много неща на потресаващо посредствено ниво.
Отлично изпълнение
Уточнихме, че самата идея трябва да е бистра и конкретна. Но това не е достатъчно. Самата реализация също трябва да е отлична. На практика може една чудесна, таргетирана идея да се изпълни по ужасяващ начин. Разработките за мобилни устройства са сложни и е необходимо да ги реализира екип, който има понятие какво върши.
При мобилните устройства нещата не се случват по същия начин, както при лаптопите и PC-тата. Точно това е огромната разлика. Смарт устройствата са съвсем различна порода животни. Съответно те се нуждаят от различен подход.
Добрият user experience е вторият фундамент на успешните приложения за таблети и смартфони. Първият уточнихме, че е фокусът. Чрез конкретна идея и добро потребителско изживяване имате всички предпоставки за жънене на победи.
Създаването на отличен user experience изисква много опит и познания. Има множество детайли, които трябва да се вземат предвид. Най-малкото е, че има множество умни устройства с различни размери, които трябва да се имат предвид.
Заключение
Уроците от днешната статия са следните:
  • Не се опитвайте да правите сто неща едновременно. Огромното количество идеи натъпкани в приложение за смартфони и таблети не е печелившата комбинация.
  • Фокусирайте се върху едно нещо и го направете велико. Разконцентрирането ще Ви направи посредствени.
  • Кристално ясно. Потребителите трябва да разберат мигновенно за какво служи приложението Ви и как се използва. Не ги карайте да мислят, да се чудят и да се лутат.
В Whiz ще разработим за Вашия бизнес отлично приложение за iPhone, iPad и Android.
Споделете в: