02
юли
2012

Заслужава ли си Facebook?

Рекламните кампании, Facebook приложенията и Фейсбук игрите

02
юли
2012
Заслужава ли си Facebook?

Ако сте от хората, които стоят отстрани и се чудят дали Facebook би им помогнал в бизнеса, спрете да се чудите и започнете да действате. Ето защо:

Facebook = Резултати
Вероятно сте чели, че има множество причини, поради които Facebook е здравословен за Вашия бизнес - връзки с клиентите, изграждане на разпознаваемост на марката, фенове (Likes), направа на продуктови проучвания и т.н. Но в крайна сметка всички се интересуват от едно нещо - ПРОДАЖБИ. Точно така, ПРОДАЖБИ, не само Харесвания, статуси и коментари.
Множество бизнеси са доволни от проведените във Facebook рекламни кампании и възвръщаемостта, която получават. Преди да се впуснете в рекламен ураган трябва да направите няколко неща - създайте добре попълнена бизнес страница, добавете в нея абонатите, до които имате достъп, създайте съдържание от постове, снимки, видео и всичко онова, което би се харесало на таргет групата Ви. До тук всичко ще Ви излезе 0 лв. Ще трябва да вложите само време и желание. След като направите тези неща и съберете поне малко фенове може да започнете с рекламните кампании.
Facebook Ads
Един често задаван въпрос от бизнесите е: Колко пари ще ни струва рекламна кампания?”. Фиксиран отговор не може да се даде, защото както се казва в маркетинга: ЗАВИСИ. Но можем да дадем основни насоки. Рекламите във Facebook са с около 25% по-малко пари от аналогични в Google.
Следващият момент е възможността да се заплаща на кликове или на импресии. При варианта на кликове заплащате за всяко кликване върху вашата реклама. Докато при варианта с импресиите закупувате пакети от по 1000 импресии (презареждания).
В крайна сметка цената се определя от алгоритъм на Facebook, който преценява какво искате да рекламирате, каква е конкуренцията в момента, дали ще рекламирате на клик, дали на импресии, дали ще рекламирате фен страница във Facebook, дали ще рекламирате уеб сайт и не на последно място специфичните таргетирания. На база всичко изписано до тук, Facebook прави предложения за препоръчителни цени. Друг е въпросът колко трябва да се съобразяваме с тях.
И в крайна сметка се залага един бюджет, който започва да се разпределя. Видяхте ли? Всичко е ЗАВИСИ.
Приложения и игри във Facebook
Освен с познатите рекламни кампании (Ads) може да подходите и по-нестандартно. Платформата на Фейсбук позволява интегрирането на различни зарибяващи приложения и игри. С тяхна помощ може да продавате, да се промотирате, да организирате игри с награди. Това е много силен маркетингов инструмент, който може да бъде част от цялостната Ви кампания. Дори той самият може да е в ядрото на кампанията.
Помислете за вариант, в който имате много добре измислена игрова концепция, която подкрепяте с рекламна кампания. Това ще Ви гарантира, че ще се харесате на потребителите. Ще ги активизирате, ще им станете интересни. А какво по-хубаво от активни потребители? С игрите и приложенията може да използвате възможността потребителите да канят приятели, активността с Вашето приложение да се отразява на стената им и Вие да станете супер хит.
Заключение
Тази статия служи за осигуряването на базови познания по материята. За да се подготви и проведе правилно една кампания са нужни доста усилия. Най-важното е да знаете какво искате да постигнете. Всичко започва с поставянето на конкретни цели.
Не чакайте конкурентите да Ви изпреварят с различни приложения, игри и кампании. Действайте на момента! Facebook е чудесна платформа за маркетингова дейност и определено си заслужава.
Категории: Facebook и социални мрежи Тагове: Приложения за Facebook, Facebook, Маркетинг, Приложения, Реклама, Facebook приложения, Конкурентно предимство
Обратно