02
ноември
2012

Всички ли разбираме езика на Facebook?

Речник с най-често използваните термини в социалната мрежа

02
ноември
2012
Всички ли разбираме езика на Facebook?

Facebook въведе в ежедневието ни най-различни думи. Те са отражение на различните активности в социалната мрежа. В днешната статия ще разгледаме специфичния речник с термини на Facebook, който постоянно се обогатява.

Ако сте собственик на бизнес и се занимавате с поддръжката на Facebook страница, то задължително трябва да се запознаете с най-основните понятия. В противен случай ще сте като в небрано лозе, особено щом нещата опрат до изработка на facebook приложение или изработка на facebook игра. Ще забележите, че почти всички уеб разработчици използват специфичен жаргон по отношение на Фейсбук.

Базови термини
Friend - най-базовата, основна функция, върху която се гради Facebook - събирането на приятели. Това са група от хора, с които потребителят обменя свободно различен вид информация. Функционалността се активира, когато и двете страни са съгласни да направят приятелство помежду си.

Wall - стената позволява на хората да комуникират помежду си. В момента терминът стена не е съвсем правилен, защото реално се нарича Timeline, но въпреки това много от потребителите продължават да използват стена. Тази функционалност Ви позволява да пишете по стените на Вашите приятели, да споделяте снимки и видео. От там те могат да пишат коментари.

Status - статусът е виртуален израз на всяко едно нещо, което може да Ви роди главата. Тези статуси биват виждани от Вашите приятели и също могат да бъдат коментирани.

Feed - началната страница, която виждате при влизане във Facebook съдържа feed от всичко, което се случва в социалната мрежа (по-конкретно с Вашите приятели и страници, които харесвате).

Like - бутонът “Харесай” във Facebook е универсална демонстрация на одобрение. Ако някой е качил снимка от морето - Харесай! Ако някой е качил новият хит Gangnam Style - Харесай! Освен възможността за изказване на одобрение, харесванията служат и за разпространяване на слуха за даден материал. Колкото повече лайкове (харесвания) събере даден пост, толкова по-широко разпространен ще бъде той в мрежата на Facebook.

Page - вместо профили, бизнесите имат страници. Те съдържат в себе си специфични инструменти, които се отличават от потребителските профили. За да се сприятелиш с една страница, трябва да я харесаш. По този начин бизнес страницата набира обем от фенове (а не приятели, както е с потребителските профили). Страниците се използват, както за комуникация с индивидуални фенове, така и за по-широко изказване на мнение и различни прокламации.

Poke - сръчкването е една от забавните функции на социалната мрежа. Тя позволява на потребителите да сръчкват, както приятели, така и хора, с които евентуално се познават, но не са приятели.

Термини за по-напреднали
Tag/Untag - това са две функционалности, които функционират рамо до рамо със снимките. Примерно: снимате се с група хора, снимката се качва във Facebook и Вие, както и други потребители имате възможност да се Tag-нете или да Ви Tag-нат. Това означава, че ще бъдете отбелязан като присъстващ на снимката. Untag е функция, която Ви позволява да премахнете тага от снимката, ако смятате, че е неудачен и Ви засрамва. Опцията за Tag може да се контролира през настройките и да се забрани.

Unfriend - по същия начин, по който можете да станете приятели с някого, можете и да развалите приятелството. Функцията unfriend изпълнява точно тази задача.

Subscribe - абонирането за статусите, постовете и новостите може да се използва, както от потребителски профили, така и от бизнес страници. То е чудесен инструмент да се следи какво правят публичните личности и брандовете.

Share - споделянето, както и харесването са в основата на социалната мрежа. Share функцията позволява на хората, които са видяли нещо забавно или интригуващо, пуснато от техни приятели или страници, които следват, да го споделят с всички.

Promo Post - промотираните, спонсорирани постове се появиха наскоро и позволяват на бизнесите да плащат за платени съобщения, които биват виждани от по-широк кръг потребители. Промо постовете изскачат най-отгоре и това позволява на бизнеса да се докосне до повече личности за няколко долара.

Термини за експерти
Mirror Pic - това представлява профилна снимка, която е направена по един от следните начини:

  • Пред огледалото в банята или спалнята;
  • Лицето на снимката обикновено е само (това е и причината да се снима в огледало собственоръчно);
  • Обикновено се използват така наречените “Duck Lips”, което изразява специфичен израз на лицето и конфигурация на устните. Трудно е за обяснение, но веднага се забелязва на снимките.
LMS - един акроним, който съдържа в себе си “Like My Status”. Това е един призив от потребителя към действие, насочено към харесване на написания от него статус.
Vaguebooking - един от по-рядко срещаните термини в социалната мрежа. Той се използва по отношение на статуси и събития. Примери:
  • Нямам търпение за утре!
  • Някои хора просто не знаят кога да спрат...
  • Колко жалко.
Подобни статуси провокират писането на коментари от любопитните потребители или от онези, които се чудят как да се заяждат.

Stalk - следенето на хора във Facebook се е превърнало в нашумяла тема. С него се описват действия по четене на коментари, гледане на лична информация, снимки, видео, приятели и прочие. Тази дейност може да се извършва, както между приятели, така и между непознати.

Заключение
След като вече сте запознати с основните понятия във Facebook, сте готови да предприемете стъпки по изграждането на отлична бизнес страница. Помислете за направата на facebook игри и facebook приложения, които да Ви отличат от конкуренцията и да спечелят множество фенове.
Категории: Facebook и социални мрежи Тагове: Facebook, Социални мрежи, Конкурентно предимство
Обратно