23
януари
2013

Да разбием митовете около мобайла

Сайтове и приложения за мобилни устройства

23
януари
2013
Да разбием митовете около мобайла

Популярността на мобилните устройства се изстреля до небесата. През последните някоко години видяхме множество iPhone устройства, iPad-и и стотици Android смартфони и таблети. Производителите се впуснаха в луда надпреварата за пазарен дял.

Уеб разработките също се измениха драстично. Те вече не са ограничени само до десктоп машините. Дойде моментът, в който те се съобразяват с различните видове устройства.
Предстои едно вълнуващо пътуване
Умните устройства ни поведоха по един нов път. За него нямаше правила и всичко се разбираше от проби и грешки. Част от стереотипите на конвенционалните уеб проекти за лаптопи и PC-та се опитаха да пропълзят, но се видя, че са изключително неадекватни.
И така, нека разгледаме няколко от основните митове около мобилните устройста.
Мобайлът е ясно дефиниран
Какво изобщо обхваща думата мобайл? Какво е нейното съдържание? Чудесни въпроси! Към същността на мобайл добавяме смартфон устройства и таблети. Но дали това е правилно? Не смятаме, че с това изчерпваме значението на думата. Теоретично можем да посочим и много други устройства като мобилни - mp3 плейъри. Съответно по-правилно е да определим, че тази дума подхожда повече на самия потребител. Именно той е мобилен. Мобилността се отнася до самия човек и ситуацията, в която той ползва определен хардуер. Това автоматично означава, че лирическият герой е съдържанието, което се преглежда, а не самото устройство.
Мобайлът е iOS
Голяма част от хората се радват на устойствата на Apple. Тази компания има едни от най-фанатизираните последователи. Но мобайлът далеч не се изчерпва само с техните iOS устройства. Не бива да забравяме факта, че има огромен играч в лицето на Google, който изключително успешно завладява пазара с операционната си система Android.
Това е важно да се знае, защото докато при iOS устройствата имаме ограничение в броя на устройствата, т.е. не са чак толкова много на брой, то при Android ситуацията е съвсем друга. Смартфоните и таблетите, които ползват тази операционна система са изключително много. Всички те имат своите резолюции и особености. Хубаво е да споменем, че и Microsoft се борят за своя дял от пая.
Освен разликата между двете основни операционни сиситеми, има и разлики между браузърите, които се използват. Някои от най-често срещаните са:
  • Opera Mobile,
  • Opera Mini,
  • Safari,
  • Chrome,
  • Dolphin,
  • Internet Explorer Mobile,
  • Blackberry,
  • WebOS browser.
Част от тези браузъри се предлагат като вградени при закупуване на устройства, друга част са предпочитани от самите потребителите. Но е факт, че всеки един проект трябва да е оптимизиран за отлична работа с горе посочените.
Мобайлът е синоним на по-малкото
Едно доста грешно разбиране е, че мобилните устройства и мобайлът като цяло предоставят много по-малко информация и възможности на потребителите. Напротив, умните устройства са толкова развити, че е въпрос на компетентност да се предостави по отличен начин солидно количество съдържание.
Един уеб проект ориентиран към мобилни устройства не бива да търпи каквито и да било рестрикции по отношение на информационната архитектура. Просто нещата трябва да се направят добре, за да се осигури чудесен user experience.
Мобайлът се нуждае от специфично собствено съдържание
Мобайлът не е самотен странник, той е изживяване, което ние самите създаваме. Това означава, че може да имаме една унифицирана основа на съдържанието, която се разпространява по различните устройства.
И стигнахме до най-съкрушителната част на уеб дизайна - съдържанието. Трябва да сте много наясно с целите на Вашата бизнес организация, за да подготвите отлично съдържание. В интернет може да откриете множество стратегии за формиране на информационно съдържание. Става въпрос за много важен фундамент, защото това съдържание ще трябва да се представи на тези множество платформи и мобилни устройства. А всяко от тях има своята специфика. Капанът на неуспеха може да се избегне като се обърне специално внимание на съдържанието.
Мобайлът означава приложения
Доставянето на съдържание до мобилни устройства не е свързано само с приложения (apps). Това е един начин.
Друг начин за представяне на съдържание е responsive design. Това е един подход в уеб дизайна, който позволява на дадено съдържание да се преподрежда, в зависимост от устройството, което го отваря. Тук цялото действие се разиграва в браузъра. Не се свалят приложения, не се инсталира нищо.
Използването на приложения или responsive design зависи изцяло от характеристиките на проекта.
Заключение
Днес уеб дизайнът се е изправил пред интересни предизвикателства. От уеб разработчиците се очаква да създават адекватни, консистентни преживявания, които да служат отлично на крайните потребители, без значение дали позват смартфон, таблет или лаптоп.
Този повратен момент засяга не само компаниите, които се занимават с уеб разработки, но и целия бизнес в глобален аспект. Бизнесът трябва да познава по-добре от всякога клиентите си. Трябва да знае как клиентите комуникират, от къде, през какви устройства. Трябва да е адаптивен и постоянно да се усъвършенства.
В Whiz правим точно това - адаптираме бизнесите към постоянно променящата се уеб среда. Ние разработваме responsive сайтове и приложения за iOS и Android.
Категории: Мобилни приложения (Android, iOS), Сайтове за мобилни устройства Тагове: Приложения, Мобилни устройства, Приложения за Android, Приложения за iOS, Мобилни сайтове, Мобайл
Обратно