05
май
2016

5 Основни предпоставки за печеливш онлайн магазин

Научете какво е необходимо за да изградите платформа за онлайн търговия, която да носи високи приходи сега и в бъдеще.

05
май
2016
5 Основни предпоставки за печеливш онлайн магазин
Обемът на онлайн търговията какво в света, така и в България, непрекъснато нараства. Оборотите в глобален мащаб достигат стотици милиони долари. В мрежата се продава практически всичко от модерни джаджи и електроуреди до дрехи и аксесоари. В същото време, не можете да стартирате онлайн магазин и да очаквате огромен брой клиенти просто да дойдат „на вратата“. Трябва да имате добре разработена платформа за онлайн търговия, която да привлича и задържа потребителите и да ги превръща в клиенти. Ето няколко начина как да постигнете това.

1. Създайте ясен бизнес план и маркетингова стратегия.

Не може да очаквате да изградите печеливш и популярен онлайн магазин, ако нямата точна представа какво продавате, как ще го продавате и на кого ще го продавате, а също така и как ще спечелите лоялни клиенти. Не е нужно да създавате дълъг документ, който включва и най-малките подробности, за да имате добър бизнес план. Той просто трябва да дава отговори на следните ключови въпроси:

- Кои са основните Ви продукти?
- Какво e Вашето уникално предложение за продажба, което Ви отличава от останалите?
- Какви са основните маркетингови похвати, които ще използвате?


Отговорите, които дадете, ще определят в каква посока ще се развива Вашият онлайн магазин и ще бъдат в основата на Вашата дигитална стратегия.

2. Позиционирайте продуктите, които предлагате, по правилния начин.

Позиционирането на стоките на уебсайта има голям ефект върху продажбите. Добре е да сложите най-популярните и търсени продукти в началото на страницата. Те трябва да заемат централно място, за да могат потребителите да ги открият бързо и лесно.
Не забравяйте да предложите и стоки, които да допълват основния продукт като например аксесоари, както и негови алтернативи, с допълнителни характеристики и/или повече функции и по-висока цена. Тази тактика се използва успешно от лидера в онлайн търговията, Amazon, от години. Тя допринася за солидна част от приходите на търговеца.

3. Как ще събирате информация за Вашите клиенти?

Защитата на личните данни на потребителите е основна грижа, но същевременно, трябва да събирате определено количество информация за маркетингови цели. Като за начало, трябва да сте наясно точно каква информация Ви трябва и да поискате минимума. Колкото повече и по-подробна информация искате, толкова по-малко вероятно е клиентът да Ви я даде. Не бихте искали да отблъснете купувачи с попълването на дълги и подробни формуляри.

Ако поискате само името и имейла на потребителя, шансът той да ги предостави се увеличава многократно. Един от начините да съберете желаната информация е да използвате light box на Вашата начална страница. Това е малък прозорец, който се отваря автоматично, без кликване или друго действие от страна на потребителя, докато самата страница се затъмнява. Независимо какъв метод решите да използвате, той трябва да привлича вниманието на потребителите и да ги стимулира да споделят информация.

Трябва да използвате предоставените данни по най-ефективния начин за да развиете Вашата онлайн маркетингова стратегия. Промотирането на стоки чрез специални имейл оферти например е лесно средство за достигане до заинтересуваните потребители и превръщането им в клиенти.

4. Премахнете бариерите на входа.

Една от най-големите грешки, които можете да направите, е да изисквате от всички потребители да регистрират свой профил във Вашия онлайн магазин преди да са закупили каквото и да е било. Това е сигурен начин да загубите много потенциални клиенти, които посещават уебсайта Ви за първи път или пък търсят да грабнат определен продукт максимално бързо. Трябва всеки посетител на онлайн магазина да може свободно да използва количката за пазаруване и да закупи стока.

Съществуват редица проучвания, доказващи, че колкото повече стъпки водят до покупката, толкова по-малко вероятно е тя да бъде извършена. Поради тази причина, лидерите в онлайн търговията събират всичко необходимо в рамките на една или две страници. В този бизнес, опростяването на всяко действие, което потребителят иска да предприеме, е сигурен ключ към успеха.

5. Създайте социално преживяване.

Социалните медии са важни инструменти за увеличаване на посетителите на Вашия онлайн магазин. За да повишите притока на клиенти и продажбите, трябва да създадете социално преживяване. Това включва качването на атрактивни и интересни блог постове, които да съдържат линкове към Вашите стоки.

Добре е на всяка страница от Вашия онлайн магазин да има бутони за споделянето на съдържанието в социалните мрежи. Това е безплатен и лесен начин за привличане на клиенти. Дайте стимули на потребителите да споделят страниците, както и да оставят коментари. По-голямата ангажираност води до по-високи продажби в дългосрочен план.

Ето още няколко полезни идеи:

- Дайте лице на бранда - Освен логото, може да използвате снимки на приветливи служители.
- Използвайте знак за качество и сертификати от всепризнати браншови и международни организации.
- Представете оценки на продуктите дадени от предишни клиенти.

Изисква се време да изградите доверие у Вашите клиенти, както и лоялност. Тъй като конкуренцията е голяма, не губете време. Ако поставите основите сега, несъмнено ще постигнете желаните резултати.

Докато един функционален онлайн магазин може да се изгради за сравнителни кратко време, превръщането му в печеливш проект изисква непрекъсната работа. А/Б тестването (алтернативно тестване) трябва да стане неизменна част от управлението на Вашия онлайн бизнес. Тествайте всяка нова идея за да сте сигурни, че ще сработи. Експериментирайте колкото е необходимо за да получите най-добрия резултат.

Запомнете, че най-добрата фокус група са Вашите клиенти. Търсете и вземайте под внимание тяхното мнение.
Искате модерен онлайн магазин с персонализиран софтуер за управление? Изпратете запитване сега.
Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Потребителско преживяване, Онлайн маркетинг, Дигитален маркетинг, Конкурентно предимство
Обратно