Обслужването в онлайн магазините е от критично значение

Онлайн магазините не съществуват самостоятелно. Неотлъчно зад тях са всички бизнес процеси, които ги движат. Имеме предвид продажбените процеси и клиентското обслужване. Това означава, че един електронен магазин не си виси в уеб пространството и не продава от самосебе си.

Специално внимание искаме да обърнем на клиентското обслужване.
Обслужването в онлайн магазините е изключително важно. То трябва да е на отлично ниво. Това, че действието се развива в глобалната мрежа не означава, че обгрижването на клиента може да е на заден план, занемарено.
Недоволните клиенти са свирепи!!!
Ако започнете масово да се дъните пред онлайн потребителите, ще стане страшно. Буквално ще Ви стъжнят живота, ще разклатят основите на целия Ви бизнес. Това е така, защото с всички форуми и социални мрежи, черната мълва плъзва като чума. Тръгне ли Ви име, че имате отвратително обслужване в онлайн магазина, няма да може да се оправите. Интернет разпространява информацията със скоростта на светлината.
Как да се предпазите?
Първото и най-важно нещо - не лъжете клиентите. Това може би е основното, което би вбесило всеки потребител. Няма значение дали е умишлено или от немърливост. Ако човек не получи това, което поръчва, то пет пари няма да дава защо се е случила тази грешката. Това значи, че трябва добре да познавате продуктите, които продавате.
Второ важно нещо е спазвайте сроковете, които обявявате. Ако кажете, че доставката е в рамките на два дни, то правете я за два дни. Наложи ли се клиентите да Ви звънят след тези два дни и всеки път да им обяснявате утре, то лошо за Вас.
Трето нещо е, ако имате онлайн чат за обслужване на клиенти, то наемете служители, които са умели в писмената чат комуникация. Това е изключително важно, ако персоналът Ви е кисел, неучтив, сърдит на света, ще загубите много клиенти. Трябва всички да работят в помощ на клиента с цел продажби.
Четвърто опорно краче на обслужването в онлайн магазина е добрата връзка с клиента. Известявайте хората за прогреса по поръчката им. Дали е приета, дали е изпратена. Благодарете им, че пазаруват от Вас.
Заключение
Клиентите са кръвта във вените на онлайн магазина. Грижете се за тях. Всичкото това внимание ще Ви се отблагодари. Хората ще споделят за отличното Ви обслужване и оборотите Ви ще растат ли растат.
Споделете в: