09
май
2013

Пишете и не се срамете

Продуктови описания в сайтове и онлайн магазини

09
май
2013
Пишете и не се срамете

Днес ще понапишем няколко реда за продуктовите описания в сайтовете и онлайн магазините. Това е една много важна тема, която искаме да засегнем. Целта ни е да обясним колко са важни продуктовите описания и колко много могат да Ви помогнат.

Повярвайте, че думите, които използвате при описване на продуктите, могат да направят огромната разлика между продажба и транзитно преминаване през сайта. Те не са единственият фактор, който оказва влияние, но играят ключова роля при онлайн пазаруването.
Доброто описание на продуктите може да направи следното:
  • Да създаде емоционална връзка между продукта и потребителя;
  • Да накара потребителя да предприеме действие;
  • Да увеличи конверсиите и продажбите;
Хора vs. Търсачки
Продуктовите описания са важни, както за хората, така и за търсачките. Никога не пестете думи, докато описвате продуктите, които предлагате. Кой човек би поръчал от Вашия онлайн магазин, ако види само име на стоката и снимка? Ако Вие не намирате думи, с които да опишете продукцията си, то как очаквате да убедите някой да я купи?
Търсачките от своя страна обожават текстовото съдържание. Ако Вашият сайт или електронен магазин няма описателни текстове, то Google ще Ви изтласка назад в страниците с резултати.
Продавачи по природа
Мислете за продуктовите описания като за асистенти. Те напътстват, обясняват, комуникират с потребителя и му продават. Те са винаги на линия, за да отговорят на въпросите му. Продуктовите описания казват всичко, от което се нуждае потенциалният клиент, те използват правилните думи, за да го приканят към покупката. Точно това е целта на доброто продуктово описание в онлайн света.
Бързо на работа
Уверете се, че всичко по продуктовите Ви описания е наред, това е витална част от целия сайт или онлайн магазин. Думите в описанията са Вашите търговски агенти. Вашата цел е да генерирате примамливо съдържание, което да печели посетителите и да ги трансформира в реални клиенти.
Ако мислите, че Вашият продукт е отегчителен и не може да бъде описан атрактивно, то не се измъквайте с това извинение. Помислете креативно, наемете компания, която да Ви помогне с идеи и копирайтинг. Всяка вложена стотинка ще си заслужава.
На опашка за съвети
Хайде сега да Ви поднесем няколко съвета, които да помогнат при формирането на отлично продуктово описание.
Знайте кой е таргет пазара Ви и пишете за него. Разберете кой е потенциалният Ви клиент, този който ще чете продуктовите описания. За да имате висока ефективност, то трябва да познавате целевата аудитория. Дефинирането на персона, към която да се обърнете ще Ви помогне да го направите по най-добрия начин.
Друг съвет е да спрете с copy-paste вихрушката. Това е ужасно досадно за хората, а и за търсачките. Вярно е, че Ви пести много време, че хората вече си го били написали, но не забравяйте по-горните редове, които изкълвахте. Бъдете оригинални, вложете повече от себе си. Хората и търсещите машини ще го оценят.
Недейте просто да изброявате ползите от Вашия продукт, а ги обяснете. Винаги мислете от позицията на потребителя, който ще чете божествените Ви писания. Хората трябва бързичко да схванат с какво Вашият продукт ще направи живота им по-лесен и по-щастлив.
За да са доволни хората и търсачките ще трябва да се съобразите и с двамата консуматори на съдържание. При търсачките е малко по-сложно, няма да навлизаме в детайли. Ще обърнем повече внимание на живите организми - хората. За да бъдат добре издържани визуално продуктовите описания, ще трябва:
  • Да се придържате към по-кратки параграфи;
  • Да болдвате конкретни думи и заглавия;
  • Да слагате булети;
  • Да разбивате текстовете с изображения;
  • Да ползвате добре подредени таблици (особено, ако презентирате технически характеристики);
Тествайте смело нови идеи. Правете промени, постоянно се опитвайте да подобрявате. Анализирайте как корекциите Ви се отразяват върху цялостното представяне на електронния магазин или сайт. Понякога привидно малките корекции могат да направят огромната разлика.
Заключение
Авторските описания на продуктите могат да внесат огромна стойност в уеб сайта. Те биха имали супер позитивен отзвук между хората, а оттам и върху решенията им за покупка. Запретвайте ръкави и смело напред.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн магазин, Съдържание, Сайтове, Онлайн магазини, Планиране
Обратно