Клиент

Пътят пред нас

Предизвикателството

Samsonite Bulgaria имаше остра необходимост от нов, модерен онлайн магазин, който да отговаря на все по-големите нужди на потребителите и да е в крак с най-новите тенденции. От компанията се обърнаха към екипа на Whiz, оценявайки нашия опит и успехите ни в създаването на уебсайтове за електронна търговия. Пред нас стоеше предизвикателството да направим българския онлайн магазин на водещия бранд за куфари, пътни чанти и аксесоари в света по-стилен, по-функционален и още по-печеливш.

Целта беше новият онлайн магазин да надмине съществуващия и да работи перфектно както по отношение на потребителското преживяване (пазаруването), така и по отношение на обслужването и управлението. В основата на потребителското преживяване бе създаването на красив и удобен интерфейс, който да позволява бързо зареждане на страниците на онлайн магазина. За достигането на най-високо ниво на обслужване във всеки един момент, от разглеждането на продуктите до правенето на покупката, бе необходимо да се изгради надеждна и лесна за ползване система за управление на съдържанието, поръчките и връзките с клиенти. За ефективното управление на магазина, бе нужна и интеграция с външни софтуерни системи, а именно складова програма и платежни системи - виртуален ПОС терминал от ПИБ за плащане с кредитни карти онлайн, ePay.bg за плащане от микросметка или карта, B-Pay за плащане през банкомат, Easypay за касови плащания и PayPal за онлайн плащания от сметка в системата. Пред нас се очертаваше мащабен проект с творчески и технически предизвикателства.
Онлайн магазин

Изработка на онлайн магазин

Samsonite

Дадохме нов облик на онлайн магазина на Samsonite в България, като изстреляхме търговията на световноизвестния бранд в страната до ново ниво.

Вижте проекта
Споделете проекта

Стратегически цели

Какво създадохме

Нашето творение

Първата стъпка в подобно мащабно начинание, а именно създаването на една ефективно работеща бизнес платформа за онлайн търговия, бе изграждането на цялостна дигитална стратегия, която да покрива всички аспекти на проекта - от маркетинга до следенето на складовите запаси и управлението на връзките с клиентите. Още на този ранен етап изградихме ползотворно сътрудничество със Samsonite Bulgaria, което ни позволи да определим приоритетите, да изготвим план за действие и да заложим срокове и етапи на разработката максимално бързо. Подготовката за изграждането на проекта започна веднага.

Проучване и анализ
В основата на всяка успешна дигитална стратегия стои познаването на бизнеса и неговата целева аудитория. Проучихме подробно всички аспекти от дейността на Samsonite Bulgariа - от асортимента на предлаганите артикули до политиките за обслужване на клиенти, доставка на стоки и правене на рекламации. Това ни даде конкретна представа за съществуващи проблеми, които изискваха от нас технически и творчески решения, както и по какъв начин да оптимизираме работните процеси за постигане на най-високо ниво на ефективност. С внимание към детайла оформихме основната идейна концепция за създаването на платформата за онлайн търговия, включваща завършен цикъл от дейности - маркетинг, продажби, доставки, комуникация с клиенти, следене на наличности и управление на съдържанието. За да работи платформата винаги ефективно, планирахме изграждането на вътрешна система за осигуряване и анализ на данни относно поведението на потребителите в магазина и динамиката на продажбите.

Друг основен аспект от подготвителната фаза бе анализът на онлайн магазини от световната група Samsonite в различни точки по света. Добихме ясна представа за тенденциите в продажбите на куфари, чанти и други аксесоари за пътуване в мрежата, както и за идентичността на самия бранд. Бяхме готови да направим българския онлайн магазин достоен член на семейството на Samsonite. Начертахме пътя, който трябваше да извървим, „запретнахме ръкави“ и започнахме да творим.

Ефективно планиране и комуникация
Пред екипите на Whiz и Samsonite Bulgaria предстоеше много работа, базирана на сътрудничество между двете страни. На насрочените работни срещи планирахме внимателно обема на работата, която предстоеше, и си поставихме реалистични срокове. Също така определихме ръководния екип на проекта от наша страна и лицето за контакт от страна на бранда, за да си гарантираме отлична комуникация помежду си и максимално гладкото протичане на работния процес.

Надеждна тактика
Следващата стъпка бе да направим анализ на съдържанието от предишния онлайн магазин - брой и видове продуктови категории, общ брой продукти, информационни страници (примерно за компанията, доставки и рекламации). Целта бе да анализираме как отделните страници са вече индексирани в Google, за да можем да запазим нивото на видимост в търсачката, както и същите URL адреси на отделните продукти. Това бе от изключителна важност за онлайн маркетинга на бранда, тъй като търсенето в Google е един от основните канали за поддържане и увеличаване на трафика от потребители.

Отчитайки наличните данни, установихме с точност какво трябваше да допълним и да създадем, за да направим онлайн магазина идеален за съвременния потребител и същевременно лесен за управление. Едно от най-ценните ни „оръжия“ беше богатият снимков материал на бранда. Когато един продукт е представен въздействащо от всевъзможни ъгли, у потребителя се изгражда материална представа за това, което ще получи като стил, визия, функционалност и качество. По този начин нараства шансът за продажба, а от там и за увеличаване на проходите и печалбите.

Описание и прототип
Създаването на всеки шедьовър започва с една скица. За да изградим една стабилна и перфектно работеща платформа, направихме подробно описание на всичко - секции, функционалности, специфики и интеграции с платежни системи и със складовата програма. Очертахме пътя на потребителя през различните секции в онлайн магазина, като ги подредихме по ясен логичен начин, за да направим навигацията напълно интуитивна. Обяснихме значението и функцията на всички бутони, които пазаруващият може да използва при разглеждането на всеки отделен продукт - за добавяне към пазарска количка (кошница), за добавяне в списъка с любими артикули и за сравнение.

Визуализирахме стъпките, които са нужни, за да се направи поръчка онлайн - прибавяне към количка, доставка, плащане и преглед. Процесът е кратък и ясен за максимално улеснение на потребителите. Необходимите данни се попълват за секунди. Клиентът може да избере от широк набор от методи за плащане. Всеки един детайл бе щателно описан до най-малката подробност. Ние сме перфекционисти.

И така, с отлично описани функционалности, обяснения за секциите в сайта и планирано съдържание, преминахме към изграждането на прототип. Направихме черно-бели скици, които показваха как ще изглежда проектът - всеки един екран от него. Всичко беше илюстрирано с реално съдържание, включително текстове. Бутоните бяха с истинските си заглавия. Целият процес беше представен като интерактивен модел пред Samsonite Bulgaria и те останаха впечатлени от оформлението на страниците, лесната навигация и богатото съдържание, които очакваха потребителите. Бе пределно ясно какво да се прави и как да се работи.

Дизайн
С огромна мотивация и творчески заряд започнахме да правим адаптивния дизайн - много сладка част от разработката на толкова вдъхновяващ проект. Този вид дизайн позволява на уебсайта „да се адаптира“ към големината на екраните на различните свързани устройства (настолни компютри, лаптопи, таблети, фаблети и смартфони) и да работи безупречно на тях. Независимо дали потребителят използва мишката на компютъра за кликване върху различните категории и продукти или разглежда съдържанието на онлайн магазина на своя телефон, плъзгайки и докосвайки екрана, той ще получи възможно най-пълноценното изживяване, без никакви засечки и забавяния.

С ярки и наситени, но ненатрапчиви цветове, дадохме стилна и жизнерадостна визия на онлайн магазина. Бутоните и иконите със стилизирани символи за различните функционалности се открояват и правят пазаруването лесно и удобно. Подплатихме всички елементи от страниците и менюто с изображения, за да ги направим красиви, атрактивни и удобни за ползване. Всеки елемент, независимо дали представя артикул или връзка към подсекция, се откроява и привлича вниманието, като създава усещане за забавление. Защо да има само текст за кликване, когато едно атрактивно изображение кара потребителя да иска да разгледа и научи още? Основни елементи от дизайна се превръщат в силни маркетингови инструменти.

Създадохме различни „специални ефекти“ за допълнително оптимизиране на потребителското преживяване. При посочване на икона, обозначаваща начин на плащане например, автоматично излиза кратка информация как става това.

За да направим целия процес по изработката на дизайна максимално продуктивен, създадохме работни групи с представители на нашия екип и този на Samsonite Bulgaria. Обсъждахме изображения, показващи визията на различните секции и страници, давахме идеи, правихме промени, базирани на градивни коментари. Искахме да сме сигурни, че всичко е изпипано до съвършенство и наистина беше така - постигнахме идеалния резултат.

Разработка
Сега предстоеше програмирането - всички дизайн файлове се предоставиха на програмния ни отдел и те започнаха да творят своята магия. HTML файлове валяха от всякъде. JavaScript тук, CSS там - потребителският интерфейс оживяваше пред очите ни. Това беше "вдигането" на така наречения front-end. А същинският софтуер, моторът, който задвижва всичко в онлайн магазина, от функционалностите за пазаруване и покупка до управлението, започна да се сглобява от невероятните ни back-end програмисти, изключителни професионалисти в своята работа. Подборът на технологии бе определен - Symfony за framework, PHP като програмен език, MySQL за база от данни, Linux среда и Apache за уеб сървър. Това е отлична комбинация за изграждането на функционален, надежден и бързо работещ онлайн магазин, който има потенциала да се развива и разраства във времето. Бизнесът се радва на невероятни резултати - растящ брой на посетителите, клиентите и продажбите.

Създадохме едно изключително потребителско преживяване, като се погрижихме клиентите на Samsonite Bulgaria да изпитват истинско удоволствие от пазаруването. Всеки един артикул от всяка една колекция е лесен за намиране чрез менюто, елементите за навигация с изображения на самите страници и търсачката, която създадохме специално за онлайн магазина. Дадохме на пазаруващите голям брой филтри, чрез които да зададат всички свои изисквания и желания, така че да намерят идеалния куфар, чанта или аксесоар моментално. На потребителите, търсещи куфари, предложихме възможност да изберат най-подходящия артикул за ръчен багаж, като филтрират продуктите в зависимост от допустимия размер, определен от авиокомпаниите, с които най-често летят.

Една от любимите ни функционалности е бързият преглед на артикули. Когато потребителят избере тази опция, пълната информация за разглеждания продукт се появява в отделен pop-up прозорец, „наложен“ върху вече отворения. Това пести време и усилия и прави пазаруването още по-приятно. На самите продуктови страници освен да разгледа куфара в различните цветове, в които се предлага, потребителят може и да види как той ще изглежда спрямо неговия реален ръст благодарение на специалния модул, който създадохме. Забавно и полезно.

Сравняването на продукти е също важна функционалност за онлайн пазаруването, която изградихме за магазина на Samsonite Bulgaria. Потребителят просто трябва да избере артикулите, от които се интересува, и да отиде на специалната страница за сравнение. На нея са подредени по категории всички спецификации на съответните продукти. Таблицата е подробна и същевременно изключително лесна за ползване, като има възможност за подчертаване само на разликите между съответните артикули. Всеки може да направи своя избор за минути.

Имайки предвид широкия асортимент от продукти на световния бранд, предлагани в онлайн магазина, създадохме и опция за съставяне на списък с любимите на всеки потребител. За да се добави артикул към тази листа, е необходимо просто да се кликне на съответния бутон. Не е нужно пазаруващият да помни всички стоки, които са му харесали. Може да ги отбележи и да се върне към тях във всеки един момент. Това е ефективен маркетингов способ за постигането на по-високи продажби. Не пропуснахме да допринесем и за потребителското преживяване с полезни секции като „Сервиз“ и „Технологии“, както и с блог с последните новини и полезни съвети.

Клиентите очакват обслужване на световно ниво от водещия бранд за куфари, чанти и аксесоари и ние им го дадохме чрез удобна и лесна за ползване количка за пазаруване, както и чрез възможност за онлайн чат с представител на магазина. В часовете, когато служителите не са на линия, потребителят може да остави съобщение, като се представи чрез имейл или своя Facebook или Google+ профил.

Всеки потребител може да регистрира свой собствен профил в самия магазин. Това става с попълването на кратък формуляр, което отнема не повече от минута. Профилът спестява време при правенето на поръчки, тъй като адресът и телефонът на клиента вече са налични. Те могат да бъдат редактирани по всяко време. Дадохме възможност на потребителите да съставят цял списък с адреси за доставка за максимално удобство. Прегледът на направени поръчки е друга полезна функционалност, достъпна само от профила. Клиентът може да провери какво е закупил и колко е заплатил, както и какво се случва с обработката на поръчката и доставката във всеки един момент - осигуряваме спокойствие и подобряваме обслужването още повече. Прибавихме и опция за свързване на профила, направен в магазина, с профила на потребителя в социалните мрежи Facebook, Twitter, Google+ и LinkedIn. Това спестява време и усилие на клиента, докато Samsonite Bulgaria получава достъп до профилни данни, които са изключително полезни за персонализирането на офертите и за по-ефективен маркетинг като цяло.

Интегрирахме широк набор от методи за плащане при покупка от електронния магазин, за да улесним максимално потребителите. Едно от най-иновативните ни решения бе включването на опция за онлайн разплащане с кредитна и/или дебитна карта MasterCard или Visa през виртуален ПОС терминал от Първа Инвестиционна Банка. Клиентите могат да платят и на ПОС терминал във всеки един клон на банката. Плащане на каса или от сметка в сметка може да бъде направено от всяка една банка на територията на страната. Също така дадохме възможност за заплащане на покупката онлайн чрез ePay.bg и чрез PayPal. Опциите за плащане в брой включват директно плащане при получаване на стоката и на каса на EasyPay. Интегрирахме и системата B-pay за плащане през банкомат. Чрез даването на множество различни начини за плащане обхващаме практически всички групи от клиенти, независимо от тяхната възраст, пол и местоживеене, а това неминуемо увеличава шансовете за покупка.

Всичко в онлайн магазина се контролира през удобен панел за управление на съдържанието. Чрез два клика и за няколко секунди се подреждат различните продукти и се добавят нови, сменят се текстове, качват се нови изображения, редактира се информация. Управлението на продажбите, маркетинга и връзките с клиенти също се осъществява чрез панела. Обработката на поръчки и пускането на промоции с фиксиран срок стават бързо, лесно, удобно. Екипът на Samsonite Bulgaria е в постоянна връзка със своите клиенти. Управлението на запитванията, от подреждането им до даването на отговор, става единствено чрез панела. Не е необходимо администраторът „да скача“ от един прозорец в друг непрекъснато. Подобрява се ефективността на екипа, като се спестяват време и усилие. С интегрирането на складов софтуер направихме следенето на количествата възможно в реално време. Така минимизирахме риска продукт, за който има голямо търсене, да не е в наличност дълго време.

Една от изключително важните функционалности, които създадохме като част от панела за управление, е таблото с данни за дейността на онлайн магазина. То позволява да се следят нивото на продажбите и броят на посетителите в реално време, както и да се съпоставят данните за различни периоди (седмица, месец и така нататък). Данните са представени с графики и таблици, което прави анализа по-бърз и по-качествен. През панела могат да се правят и различни по видове справки с конкретни параметри, като например справка за продажбите от 1 януари до 1 февруари на клиенти само от София. Това позволява всички работни процеси, от планирането до контрола, да вървят гладко. Данните могат лесно да се експортират на файлове като Excel таблици, за да се използват ефективно на всички нива и във всички отдели на компанията.

Погрижихме се и за управлението на самия панел. Може да се даде различно ниво на достъп на всеки член на екипа, който се занимава с онлайн магазина. Предварително се определя кои секциите и функционалности ще се ползват на всяко от зададените нива. На всяко ниво може да се зададат различни функции по отношение на секциите, като например конкретна информация само да се вижда, но не и да се променя от съответните служители, имащи достъп. Степенната система на управление позволява по-продуктивна работа, както и по-ефективен контрол на процесите от страна на мениджърите.

Тестване и усъвършенстване
На финалната права проведохме интензивни тестове - ръчни, автоматични, логични. Използвахме функционални тестове, като usability, performance, load и stress тестове, за да разберем колко добре работят различните функции. С помощта на нефункционални тестове като storage, documentation и recovery тестове оценихме нефункционалните елементи на онлайн магазина. Определихме какво е нивото на полезност на функционалностите за потребителите, имайки предвид тяхната работа. Използвайки събраните данни, оптимизирахме процеси, отстранихме програмни бъгове и коригирахме изображения. Добавихме елементи и изпипвахме всичко до най-малката подробност. Ние сме перфекционисти и нашите клиенти получават най-доброто. Получи се чудесен уебсайт за онлайн търговия, който предлага изключително преживяване на потребителите и същевременно е лесен за управление. Впечатляващите решения се оценяват от хората, а това е най-големият комплимент за нашата работа.

Вече бяхме готови да конфигурираме сървърите, на които разположихме онлайн магазина на Samsonite Bulgaria. Настроихме всичко с максимална точност.  Включихме система за автоматична направа на backup (това е резервно копие, което е достъпно по всяко време, ако изникне проблем) и бяхме готови да кажем...
СТАРТ!
Проектът оживя. Вече е достъпен за всички хора в България и по целия свят. Работи 24 часа, 7 дни в седмицата, без засечки. За това се грижим ние, от Whiz. Нашият екип поддържа, оптимизира и развива онлайн магазина постоянно.

В случай, че възникне функционален проблем, той се отстранява незабавно. Клиентът може да се свърже с нас по всяко време по телефон, чат или имейл. Разчитаме на ефективна комуникация, за да осигурим развитието на онлайн магазина според дългосрочните планове на бизнеса. Оптимизираме процесите както в потребителския интерфейс, така и на back-end функционалностите. Добавяме нови функционалности. Развиваме онлайн магазина, така че да е в крак с последните тенденции в технологиите, потребителското преживяване и управлението на уебсайтове за електронна търговия. Основната ни цел е запазване и увеличавана на конкурентоспособността в една динамична пазарна среда.

Влезте и Вие на samsonitebg.com и нека незабравимото пътешествие започне - разгледайте различните продукти, удобно подредени в категории, и се забавлявайте се, докато пазарувате. Оставете обратна връзка, разговаряйте със служител на Samsonite Bulgaria в чата, направете си профил. Изберете си куфар и направете покупка, за да получите максимално удовлетворение от пътуването. И ще оцените нашето творение.

интересни моменти

Искате ли и Вие да изстреляте Вашия бизнес към върховете на онлайн търговията с уникален онлайн магазин? Да вървим напред